Teraźniejsza Prawda nr 208 – 1963 – str. 41

w. 3) i wiernie przestrzegał naprawiających (wyroków), etycznych (przykazań), doktrynalnych (sądów) i typowych (świadectw) nauk Pańskich (jako napisano w zakonie), aby powodziło mu się w czynach (abyć się szczęściło wszystko) i przedsięwzięciach (ze wszystkim, do czego się obrócisz). W ten sposób wypełni się Słowo Boże względem brata R. (utwierdził Pan słowo swoje; w. 4), że Bóg mu da wiernego syna, by doglądał pracy Pańskiej oraz jej wypełnienia (jeśli będą strzec… w prawdzie… serca… duszy… nie będzie wytracony… z stolicy izraelskiej). Specjalnie zaś w Dallas dnia 21 października ostrzegł on przeciw złym kontrowersyjnym wodzom w ogóle, a szczególnie przeciw kierownikom brytyjskim (Joab; w. 5), którzy źle traktowali go i ze złą intencją pozbawili braterskiej społeczności dwie inne grupy bez winy wodzów (co uczynił… Abnerowi… Amazie… wylał krew… czasu pokoju) w ten sposób brudząc swą służbę i swe postępowanie (krwią pas rycerski… nogach). Wskazywał on, że J. powinien postąpić względem nich zgodnie z mądrością daną mu przez Pana w zwalczaniu ich (uczynisz według mądrości… do grobu). J. wiernie wykonywał to zwalczając takich ludzi w okresie Epifanii. Przez słowo i czyn brat R. zachęcał J. by karmił Prawdą tych, którzy w przesiewaniu 1908-1911 podtrzymywali go (nad synami Barsylai… jadają… przyszli do mnie… Absalomem w. 7). Podobnie przez czyn i słowo nakazywał on J. nie traktować jako niewinnych tych, którzy rzucali na niego oszczerstwa podczas tego przesiewania (Semej… złorzeczył… gdym szedł do Mahanaim; w. 8) pomimo tego, że wyrazili oni później żal, a on obiecał im, iż ich nie odtrąci (zaszedł mi w drogę… przysiągłem… nie… mieczem). Brat R. chciał, by J. bronił go w swych pismach (nie przepuszczaj mu… mądrym… uczynić… sędziwość… do grobu; w. 9). To także J. uczynił zwalczając te oszczerstwa w swych opisach o wspomnianym wyżej przesiewaniu oraz tych, którzy miotali je na brata R. w owym czasie. Brat R. zmarł 31 października 1916 r. (zasnął Dawid; w. 10) i został otoczony pełną czci pamięcią w sferze swojej działalności wykonawczej (w mieście Dawidowym; w. 10). Wykonywał on swój urząd jako wojownik – wykonawca przez lat 40 i 6 miesięcy (2 Sam. 2:11) a mianowicie od 31 maja 1876 r. do 31 października 1916 r., przy czym 7,5 lat we wspólnym stowarzyszeniu się z braćmi, których traktował jako równych sobie (Hebron, przyjaźń; 2Sam. 2:11; 1Kron. 29:26,27) oraz 33 lata jako wyłączna władza w swojej działalności wykonawczej (Jeruzalem). J. nastąpił po nim nie w jego urzędzie „onego Sługi” nad domownikami, ale jako Pański wykonawca na Epifanię, po czasie, gdy brat R. zakończył swe życie pełne mądrej rady (w starości dobrej; 1Kron. 29:28), pożytecznego żywota (pełen dni), bogactwa wiedzy i łaski (bogactw) oraz wysokiego urzędu (sławy). Życie jego było omówione w różnych pismach i opowiadaniach niektórych sług Prawdy z epoki Filadelfijskiej (zapisane w księgach Samuela; w. 29) jak również omówione przez pielgrzymów zatrzymujących korony (Natana) oraz omówione przez niego i przez J. (Gada). Wszystkie te pisma przedstawiają jego wykonawcze akty (królowanie; w. 30), jego władzę (możność) oraz doświadczenia prawdziwego i nominalnego ludu Bożego (z czasami… za niego… przeszły).

PYTANIA BEREAŃSKIE

      (18) Co potem następuje? Co należy zauważyć? Jak nie mieli oni służyć? Podobnie do jakiego przykładu? Jak to jest figurowane? Kogo oni obejmowali? Jak to jest figurowane? Jakie były oddziały w ich porządku? Jakie były im odpowiadające kapłańskie oddziały? Jak to jest figurowane w każdym przypadku?(19) Co stanowi następną grupę sług świątyni Epifanii? Jak to jest figurowane? Jaka jest ich pierwsza klasa jako pozafiguralnych Korejczyków? Jak to jest figurowane? Ile podróżujących kompanii było wśród nich? Czym była, a czym nie była pierwsza grupa roznosicieli literatury? Jaka była ich najważniejsza praca? Jak to jest figurowane? Jak to jest figurowane? Ile tam było lokalnych kompanii? Podaj przykład! Jak to jest figurowane? Co stanowiło drugą klasę pozafiguralnych Korejczyków? Jak to jest figurowane? Wymień najważniejszych z nich! Jak to jest figurowane? Które z tych kompanii były organizowane przez pierwszą grupę? Jak to jest figurowane w każdym przypadku? Gdzie jeszcze były ich inne kompanie organizowane dzięki pracy siostry Sanford i br. J.? Jak to jest figurowane w każdym przypadku? W ilu jeszcze miejscach była zorganizowana praca pasterska? Jak byli oni częściowo poruszeni? Jak innym sposobem?

      (20) Kto stanowił trzecią grupę pozafiguralnych odźwiernych? Jak to jest figurowane? Czym była, a czym nie była pierwsza grupa roznosicieli literatury? Jaka była ich najważniejsza praca? Jak to jest figurowane? Kim były trzy inne rodzaje pracowników względem ich znaczenia? Jak to jest figurowane w każdym przypadku? W ilu i jakich grupach znaleźli się krzewiciele literatury? Jak to jest figurowane?

      (21) W skład jakich grup wchodzili pozafiguralni odźwierni? Jak to jest figurowane? Co ich wodzowie mieli czynić? Jak to jest figurowane? Komu było dane polecenie pracy? Jak to jest figurowane? Zależnie od czego? Jak to jest figurowane? Gdzie jako całość byli przydzieleni pracownicy Fotodramy Stworzenia? Jak to jest figurowane? Jaka pozycja przypadła ich podróżującym siedmiu kompaniom? Jak to jest figurowane? Pasterskim pracownikom? Jak to jest figurowane? Co należy zauważyć, odnośnie opuszczenia dokonanego powyżej? Dlaczego jest tu wspomniane? Jaka była im dana pozycja? Jak to jest figurowane? Kto jeszcze miał tę pozycję? Jak to jest figurowane? Co było ich specjalną pracą? Jak to jest figurowane? W jakim stopniu rozwoju? Jak to jest figurowane?

      (22) Gdzie miało swą pozycję sześć podróżujących kompanii pracowników Fotodramy Stworzenia? Jak to jest figurowane? Siódma kompania? Jak to jest figurowane? Ile i jakie

poprzednia strona – następna strona