Teraźniejsza Prawda nr 199 – 1961 – str. 143
swym braciom – Lewitom oraz pozafiguralnemu obozowi. W ten więc sposób, przebywanie typowych Kaatytów w środku obozu wyobraża, że pozafiguralni Kaatytowie będą pomagać wszystkim maszerującym przed nimi i za nimi z logicznego punktu widzenia w pozafiguralnym marszu. Pracę Kaatytów w Wieku Ewangelii przedstawiliśmy w E. tomie 8, rozdział 2. Wykonując właśnie tę prace, która tam jest opisana, dokonali oni dzieła przedstawionego przez marsz Kaatytów w wierszu 21. Praca zaś Gersonitów przy wznoszeniu przybytku, przed przybyciem Kaatytów z okrytymi świętymi sprzętami i naczyniami wyobraża, że praca pozaobrazowych Gersonitów, usprawiedliwiająca i uświęcająca, logicznie wyprzedza uczoną pracę pozaobrazowych Kaatytów, mającą na celu przyjście z pomocą usprawiedliwionym i uświęconym. Praca Merarytów przy wznoszeniu przybytku przed przybyciem Kaatytów wraz z okrytymi świętymi sprzętami i naczyniami wyobraża (1), że wydawcy i redaktorzy pism Gersonitów na temat usprawiedliwienia i uświęcenia pracują razem z pozaobrazowymi Gersonitami, by przywieść ludzi do usprawiedliwienia i uświęcenia i (2), że przez poprzednią pracę pozaobrazowych Merarytów w redagowaniu, drukowaniu i wydawaniu Biblii oraz innych religijnych dzieł będzie dana dalsza pomoc ustnie lub przez druk dzięki wiedzy Kaatytów.
(42) Przykładem tego może być fakt, że wcześniejsze greckie i hebrajskie wydania Biblii stały się cenną pomocą dla pozaobrazowych Gersonickich i Amramickich Kaatytów do wydania jeszcze bardziej ulepszonych recenzji. Tak więc Grecki Testament Griesbacha, którego tekst jest użyty w grecko angielskim Diaglocie, pomógł Lachmannowi do wydania jego greckiej recenzji. To znowu z kolei pomogło Tischendorfowi w dokonaniu wielu ulepszeń w wydaniu Lachmanna. Tischendorf znowu ułatwił Westcottowi i Kortowi ich dalszy postęp. Ostatecznie, dzięki pomocy uzyskanej z wydania Westcotta i Horta pan Panin mógł wydać swój Liczbowany Grecki Testament (Numeric Greek Testament), który poprzez zmiany nie oparte na używaniu sąsiednich liczbowań, umożliwia nam poprawne czytanie Nowego Testamentu w języku greckim. Do jak wielkiego stopnia 'te jego poprawki są oparte na liczbowaniu sąsiednich tekstów, które Bóg umieścił w Biblii jako
kol. 2
ostrzeżenie przeciw błędom, które niektórzy mogliby uważać za poprawną interpretację, tego jeszcze nie wiemy i musimy zaczekać, aż on ogłosi obszerny wstęp do swojego Liczbowanego Greckiego Testamentu, gdzie, jak się dowiadujemy, ma on zamiar ukazać proces, przez który każde czytanie wydania Westcotta i Horta zostało poprawione lub usprawiedliwione. Przez użycie liczbowania tekstów sąsiednich użytych jako dowód przy czytaniu, pan Panin umieścił przecinek w Ew. Łuk. 23:43 w niewłaściwym miejscu. Widzimy więc, że każdy następny wydawca opiera się na swym poprzedniku. To samo jest widoczne w pracy postępujących po sobie Kaatyckich greckich i hebrajskich leksykografów, gramatyków, egzegetów, twórców dzieł wykazujących zgodność tekstów, autorów piszących introdukcje czyli obszerne wstępy do dzieł, tłumaczy, historyków, biografów, archeologów, chronologów, geografów, dogmatyków, apologetów i etyków. Innymi słowy, w miarę jak Kapłańska Prawda postępowała, każda następująca po sobie cześć siedmiu aniołów posuwała się naprzód zgodnie z założeniami ustanowionymi przez poprzedników; podobnie, Kaatyckie pomoce dawane wodzom bez koron, ich braciom Lewitom i pozafiguralnemu obozowi odnosiły się do wciąż postępującej Prawdy. Pozaobrazowi Kaatytowie postępowali po swych poprzednikach. Aby zaś przedstawić, że pozaobrazowi Meraryci będą przygotowywać tego rodzaju postępującą pracę przez wydawanie, drukowanie i rozpowszechnianie dzieł swych poprzedników, figuralni Meraryci wznieśli swoje części namiotu zgromadzenia nim przybyli Kaatytowie.
(43) Jeśli chodzi o pozaobrazowych Kapłanów logiczna pozycja pozaobrazowych Kaatytów była taka, by mogli im służyć pomocą. To jest przedstawione w figurze przez przebywanie Kaatytów w środku orszaku, bliskiego zarówno początku jak i końca pochodu. Dzięki tej to pozafiguralnej pozycji ofiarowywali oni Kapłanom różne pomoce, które przez powyżej wskazane działalności pozaobrazowych Kaatytów stawały się dla nich dostępne. Tak więc nosili oni dla Kapłanów pozafiguralne sprzęty i naczynia przykryte. W podobny sposób usługiwali oni wodzom z utratników koron, którzy jako jednostki aż do roku 1917 uważani byli przez Boga z innego punktu widzenia jako Kapłani.
(Ciąg dalszy nastąpi)
ROCZNE SPRAWOZDANIE Z WIECZERZY PAŃSKIEJ
Według otrzymanych sprawozdań bracia byli obficie pobłogosławieni, gdy obchodzili znowu śmierć naszego drogiego Pana i Zbawiciela, oraz gdy symbolizowali swoje przyswajane wiarą usprawiedliwienie dokonane przez Pańskie złamane Ciało i przelaną Krew. Wielu skorzystało z tej sposobności by odnowić swoje poświęcenie. Ogółem 226 Zborów podało nam swe sprawozdanie z obchodzenia tej świętej usługi. Poniższa lista wykazuje Zbory, które miały 10 lub więcej osób:
Łódź, Polska – 220 Poznań, Polska – 180 Lublin, Polska – 78 Uciechów, Polska – 65 |
Bydgoszcz, Polska – 64 Auchel, Francja – 50 Bruay-en-Artois, Francja – 49 Lens, Francja – 49 |
Szopienice, Polska – 48 Warszawa, Polska – 47 Wrocław, Polska – 46 Trinidad, B.W.I. – 45 |