Teraźniejsza Prawda nr 198 – 1961 – str. 115
Kościół Kampbellicki, przywódcy bez korony w awangardzie), rozpoczął swą wędrówkę Wieku Ewangelicznego. Trąbienie przez Kapłanów pozafiguralnego alarmu o doktrynie, która stała się szafarska doktryną Kampbellitów, sprawiło, że wodzowie bez korony wyruszyli jako awangarda pozaobrazowego Isaschara, a marsz ten rozpoczęli przez ofiarowanie swej pozafiguralnej czaszy, misy i łyżki (w. 15). Wkrótce przyłączyli się do nich zwolennicy sekty, którzy nie byli poświęceni. Ci którzy nie byli przywódcami typowego Isaschara, rozpoczynając swą wędrówkę przedstawiają tych kampbellitów, którzy wchodzili spornie w stopniowe poznanie wyznaniowej doktryny szafarskiej, przez zwalczanie przeciwnych poglądów i używanie jej do oczyszczenia siebie i innych ze zła sekciarstwa, przeciwko któremu ta doktryna była protestem, jak również postępujących naprzód w sposób konstruktywny w poznaniu tej doktryny i zalet serca będących z nią w zgodzie. W ten sposób czyniąc, robili oni dobry użytek ze swej szafarskiej doktryny jako nie spłodzeni z Ducha Św. ludzie. Przez tego rodzaju postępowanie wstrząsnęli oni zaufaniem wielu w ich sekciarskich wierzeniach i przyspieszali ideał chrześcijańskiej jedności, pomimo swego sekciarskiego zaprzeczenia w działaniu. Przez swą działalność podtrzymali oni moc jako przymiot Boga, działający przez Biblie w celu zjednoczenia ludu Bożego.
PYTANIA BEREAŃSKIE
(1) Co było przedmiotem naszego studium w poprzednim rozdziale? Co mamy studiować w obecnym rozdziale? Jaka łączność myślowa istnieje między tymi dwoma rozdziałami? Na czym ona polega? W jaki sposób dwa symbole różnią się, jeśli chodzi o ich antytypy? Do czego one obydwa się odnoszą? Co jest symbolicznym biblijnym znaczeniem trąby? Jakie jest symboliczne znaczenie trąbienia? Dlaczego trąby z 4Moj. 10:1-10 są typowe? W jaki sposób zacytowane teksty dowodzą tego? Jak dowodzą tego teksty Pisma Św. z: 2Moj. 19:13, 16, 19? 3Moj. 25:9? Jozuego 6:4-9, 13, 16, 20; Obj. 8:2-6? Sędziów 6:34? 7:16, 18-22? Jak inne cytowane teksty dowodzą tych myśli o trąbach i trąbieniu ? Jak Hymn nr 24 wyraża tę myśl? Hymn nr 24 śpiewamy przy końcu zebrania.
(2) Kto dostał polecenie zrobienia tych dwóch trąb? Kogo on tutaj przedstawia? W jakim znaczeniu? Przez kogo zrobił on te trąby? Kogo przedstawiają Besaleel, Acholijab i ich towarzysze? Pod jakim względem? Jakie jest symboliczne znaczenie zrobienia trąb ze srebra? Jakie jest znaczenie tego, że zostały one zrobione z jednej sztuki? Jak dowodzą tego zacytowane teksty? Jakiego rodzaju rzeczy są przedstawione przez te dwie trąby? Dlaczego to jest prawdziwe? Co one przedstawiają? W jakich różnych formach możemy wyrazić te myśl? Jak nazywa je Obj. 15:3?
(3) Streszczeniem jakiej części Biblii jest ludzkie zbawienie? Jakim streszczeniem? Ogólnie mówiąc, co to jest Stary Testament? Jak jest on nazwany w Obj. 15:3? Dlaczego? Dlaczego ten powód jest prawdziwy? Co jest pierwszą myślą zawartą w pieśni Mojżesza? Drugą? Trzecią? Czwartą? Piątą? Szóstą? Siódmą? Czego ogólnym podsumowaniem jest te siedem wątków myśli? W jakim związku zależności jedna z tych trąb znajduje się w stosunku do siedmiu wątków myśli?
(4) Co innego jeszcze jest faktem w tym związku zależności? Jak to jest nazwane w Obj. 15:3? Czy to się odnosi podobnie jak ludzkie zbawienie do wielu różnych spraw? Jak należy się zapatrywać na nie w związku z tym? Jaka jest pierwsza implikacja (zależność) jeśli chodzi o Chrystusa? Druga? Trzecia? Czwarta? Jakie wątki myśli zawiera w sobie Wysokie Powołanie? Czego ogólnym podsumowaniem są te nauki? W jakim związku zależności znajduje się to poselstwo w stosunku do drugiej trąby z 4Moj. 10:1-10?
(5) Jakie inne rodzaje myśli można znaleźć w Starym i Nowym Testamencie? Co decyduje do którego z tych dwóch poselstw one należą ? Jak to jest widoczne w poselstwie odnoszącym się do Królestwa? Do Wtórego Przyjścia? Do Zmartwychwstania? Jaki jest pod tym względem charakter wielu typów i przepowiedni Starego Testamentu? Jak tego dowodzą przytoczone teksty? Jak często niektóre z nich są przedstawione? Kiedy nie? Jakie jeszcze rodzaje myśli są przedstawione w Nowym Testamencie? Jaką uwagę spowodowało takie wzajemne przenikanie się tekstów? Czego nie przedstawiają trąby typowo pod tym względem? Czego one nie są absolutnymi synonimami? Jak one wpływają pozafiguralnie jedna na drugą? Na czym polega kontrast pomiędzy Starym i Nowym Testamentem i dwiema pozafiguralnymi trąbami pod tym względem? Jaki jest związek zależności pomiędzy tymi dwoma poselstwami? Czym one rzeczywiście są? Czego ten ich wzajemny związek dowodzi?
(6) Co ukazują wiersze 2-7? Jakie były dwa cele używania trąb? Co jest oznaczone przez wzywanie ludu do stawienia się przed drzwi namiotu zgromadzenia? Przez zatrąbienie ilu trąb był zwoływany lud? Przez zatrąbienie ilu trąb wzywani byli książęta? Co jest przedstawione przez zejście się ludu? Książąt? Jaka jest różnica pomiędzy zatrąbieniem w dwie pozafiguralne trąby, a w jedną? Dlaczego to jest prawdziwym rozróżnieniem? Dlaczego nieodpowiednim jest podawanie wielu szczegółów głębokich zagadnień nominalnemu ludowi Bożemu? Co wskazuje na to, że pogląd ten jest słuszny? Nawet w czym jest to prawdziwe?
(7) W jakim czasie i w jakich okolicznościach jest to specjalnie widoczne? .Jakie przykłady wskazują na to? W jakich innych gałęziach pracy przejawia się to? Kiedy zaczęliśmy podawać szczegóły dotyczące poszczególnego tematu? Jakie osoby są zawarte w wierszu 4 o książętach ? Co tego dowodzi? Jak oni schodzili się do Mojżesza? Co to przedstawia? Co dowodzi, że to jest prawdą? Dlaczego było to konieczne? Co wyklucza podawanie szczegółów? Czego ono wymagało? Kto miał tego rodzaju