Teraźniejsza Prawda nr 197 – 1961 – str. 86
oni klasę, która nigdy nie była w Chrystusie”. Jak obcym w stosunku do nauk brata Johnsona jest twierdzenie, że nagroda dana Małżonce Baranka w Obj. 19:8, była szatą sprawiedliwości Chrystusowej na przykrycie upadłego, grzesznego ciała, która także była dana w sposób tymczasowy lub ożywiony Wielkiemu Gronu, klasie Młodocianych Godnych i nie poświęconym lecz przez wiarę usprawiedliwionym ludziom w Wieku Ewangelii. Te dwie ostatnie klasy nigdy nie były w Chrystusie! I ostatecznie, brat Johnson nie pozostawia wiernych, którzy pozostają w zgodzie z Prawda Epifanii, w powątpiewaniu co do jego zupełnej zgody ze Słowem Bożym odnośnie Objawienia 19: 8, albowiem w E. tomie 5, 406 pisze on: „Czyste, białe szaty przedstawiają dobre przymioty i charaktery (Obj. 19:8; 3: 4, 5)”; a w E. tomie 5, 349 czytamy: , W symbolach biblijnych bisiór przedstawia sprawiedliwe uczynki świętych (Obj. 19:8)”. Następnie przystosowuje to dane od Boga określenie, do czystego lnianego prześcieradła, w które Józef z Arymatei owinął ciało Jezusowe; i ani razu nie nadmienił, że wiersz ten odnosił się do szaty sprawiedliwości Chrystusa, która przykrywa upadłe, grzeszne ciało wszystkich usprawiedliwionych przez wiarę, lecz ogranicza swe zastosowanie płótna do „sprawiedliwych uczynków świętych”. Faktem jest, że samo wyrażenie „sprawiedliwość świętych” albo „sprawiedliwe uczynki świętych”, jak podaje tłumaczenie greckie, dowodzi, że nie ma mowy o szacie sprawiedliwości Chrystusa w Objawieniu 19:8.
(7) Na koniec weźmiemy dodatkowa pod uwagę Boskie wyjaśnienie cienkiego1 płótna (bisióru) danego Małżonce Baranka do jej ozdoby w chwale, a mianowicie iż ono wyobraża „sprawiedliwe uczynki świętych” i wierne stosowanie się do tego wytłumaczenia Posłanników Parusii i Epifanii, oraz do czasu zastosowania tego. Weźmy teraz pod uwagę Boski opis bisióru. Bóg mówi przez Jana w Objawieniu, że bisiór jest „świetny [jasny] i czysty” (zob. Diaglott i podobne tłumaczenie brata Johnsona w T. P. 1951, 19). Greckie słowo z którego przetłumaczono świetny jest lampros. Konkordans Stronga tłumaczy je na promienisty, albo w przenośnym znaczeniu, na wspaniały lub okazały (w wyglądzie) Angielskie słowo lamp (lampa) pochodzi z tego samego pierwiastka co słowo lampros w języku greckim. W Obj. 22:16 to samo słowo lampros jest przetłumaczone na jasne, w odniesieniu do Jezusa jako gwiazdy porannej; a w Dziejach Apostolskich 10:30 to samo słowo przetłumaczono na jasne w opisaniu odzienia anioła. Jak stosownym jest więc to, że Bóg ma odziać Małżonkę Baranka we wspaniałą, promienistą, jasną i okazałą szatę podobną do szat zastępów niebiańskich i naszego Pana – „jaśniejszą od słońca w południe”! W Objawieniu 19:8 greckie słowo z którego pochodzi wyraz czysty jest katharos, co znaczy czysty lub przezroczysty. Angielskie słowa catherize i cathartic (odnoszące się do leków na przeczyszczenie żołądka) pochodzą od tego samego słowa greckiego i oznaczają „zupełnie oczyścić”, oraz „mające właściwości oczyszczenia”.
kol. 2
To samo słowo katharos jest w Obj. 21:18 przetłumaczone na czyste, przy opisaniu miasta świętego, zgotowanego jako oblubienicę ubraną mężowi swemu (w. 2) i jako „złoto czyste, podobne szkłu czystemu [przezroczystemu]”. Zaiste, święci obecnie chodzą z Panem w swych własnych białych szatach aktualnej sprawiedliwości, „albowiem są godni” (Obj. 3:4)!
CZAS OGŁOSZENIA OBJ. 19:5-9
Kiedy ma być ogłaszane siedmiorakie poselstwo z Obj. 19:5-9? W jakim momencie wszyscy słudzy Boga, wszyscy, którzy Go czczą, mają między innymi ogłosić, że Wesele Baranka przyszło a Jego Małżonka nagotowała się i że jest chwalebnie przyobleczona swoją własną sprawiedliwością? W książce Pytań i Odpowiedzi pod nagłówkiem Józef (str. 381 w ang.; str. 197 w polskim wydaniu) brat Russell podaje: „Będzie to w czasie, gdy Małe Stadko zostanie już przemienione, a Wielkie Grono pozostanie jeszcze na pewną miarę ucisku, że rozpoznają Małe Stadko” – co oczyszczone Wielkie Grono, znajdujące się w ucisku, już poznaje. Zauważmy, że brat Russell nie mówi, iż Wielkie Grono pozna Małe Stadko przed jego przemienieniem, lecz po jego przemienieniu. Inaczej pomieszalibyśmy jego członkostwo z drugimi, którzy nie są istotnie w Małym Stadku, lecz w Wielkim Gronie lub klasie Młodocianych Godnych. My teraz poznajemy, że „Oblubienica jest zabrana” (Przedruki Strażnicy, str. 148, par. 4) w jej ostatnim członku, którego nam Pan objawił jako takiego. W Tomie 3 na str. 251 brat Russell mówi jasno, „że wszyscy członkowie ciała będą w zupełności wybawieni, wywyższeni do chwalebnego stanu, zanim przyjdzie najsroższy ucisk, kiedy już całe ciało będzie skompletowane i drzwi zamknięte”.
Znajdujemy także, że świadectwo brata Johnsona jest zgodne ze świadectwem brata Russella, Pomimo jego częściowo niejasnej myśli, że on jako przez Biblie udowodniony ostatni członek Małego Stadka mógł możliwie (jak się wyraził w E. tomie 4, 51) pozostać na ziemi do 1956 roku, przy czym opierał swą niewłaściwą myśl na równoległościach Parusii i Epifanii za które nie możemy go winić, to jednak oświadczył zgodnie z bratem Russellem i listem do Kol. 3:4, że „wszyscy święci (i to przed końcem Epifanii) będą z Panem w chwale” (E. tom 6, 482). W T. P 1946, 11, kol. 2 mówi on, iż Wielkie Grono ogłosi poselstwo z Obj. 19:6-9 „prawdopodobnie podczas Armagedonu”. A w E. tomie 10, 672 znajdujemy jego wyrażenie, że to stanie się w „Epifanii” i „głównie łącznie z pracą publiczną dania świadectwa o Królestwie i uzupełnieniu Kościoła w celu zbawienia ich życia [teraz jest czas na zbawienie dusz, jak nauczał brat Russell] aż będzie uzupełniony Dziedziniec Epifanii”. Podobnie w E. tomie 4, 95 czytamy: „Pośród tego wielkiego ucisku [zauważmy, jak on zgadza się z bratem Russellem!] będą mieli błogosławiony przywilej ogłoszenia chwalebnego poselstwa – „Alleluja! iż ujął królestwo Pan Bóg wszechmogący!”