Teraźniejsza Prawda nr 196 – 1961 – str. 54
a kiedy upadli oni w tej próbie zostali skazani na śmierć (nie na wieczne męki) i z tego powodu na zasadzie dziedziczenia, my również ponosimy śmierć (1Moj. 2:17; 3:19; Rzym. 5:12, 15-19; 1Kor. 15:21, 22). Także w czasach Starego Testamentu Bóg dał Wybranym Starego Testamentu: Abrahamowi, Izaakowi, Jakubowi itd., Dzień Sądu, gdy chodzi o wiarę i posłuszeństwo. Wiele tekstów Pisma Świętego cytowanych w poprzednich częściach tej rozprawy dowodzi tego, a szczególnie takie jak: Psalm 19:10-12; 25:7, 8; 26:1-3; Jeremiasz 11:20. W czasie ich Dnia Sądu, ludzie ci byli pouczeni, wypróbowani, karani aby się poprawili i ostatecznie otrzymali wyrok, tzn. dobre świadectwo lub pochwałę, że podobali się Bogu w wyniku swej wiary i posłuszeństwa (Żyd. 11:4, 5, 16, 39). Co więcej, od momentu gdy przyszedł nasz Pan, odbywał się Dzień Sądu dla Wybranych Wieku Ewangelii (2Tes. 1:4, 5). W tym Dniu Sądu, podobnie jak i w innych, ukazały się cztery fazy sądzenia: pouczenie, próba, kara i wyrok. A kiedy Wiek Ewangelii w całości się skończy, gdy sprawy poddanych próbie w czasie tego okresu będą załatwione, wtedy Wierni Starego Testamentu i Wierni Wieku Ewangelii wytrzymawszy próbę w swoim czasie, zostaną użyci przez Boga jako sędziowie podlegli Chrystusowi, którzy będą przeprowadzać proces sądzenia na korzyść całego świata (1Kor. 6:2, Izaj. 32:1). Te trzy Dni Sądu – pierwszy mający tragiczne skutki dla Adama i jego rasy na zasadzie dziedziczenia, drugi i trzeci szczęśliwy dla wiernych klas Wybranych a nieszczęśliwy dla niewiernych z tych klas – będą wielką pomocą dla nas, w zrozumieniu natury i celu Dnia Sądu dla całego świata (Dz.Ap. 17:31; Psalm 72:1-4).
KONIECZNOŚĆ DNIA SĄDU
Ktoś mógłby zapytać, dlaczego ma być jeszcze jeden Dzień Sądu dla świata, o ile ten został zgubiony w pierwszym Dniu Sądu w Raju, gdy został osądzony w Adamie? Odpowiedzią naszą jest, że Bóg nie mógł być niesprawiedliwym w potępieniu wszystkich w osobie Adama, bo Bóg jest sprawiedliwy we wszystkich swych dziełach i drogach (Obj. 15:3, 4). Raczej Miłość Boża i Okup – ofiara naszego Pana spłacająca dług Adama i jego potomstwa, dostarczyły zniesienia przekleństwa, jakie ciążyło na świecie, czyniąc koniecznym Sąd dla świata. Sprawiedliwość Boża nie widziała potrzeby innego Dnia Sądu dla świata, albowiem słusznie postąpiła ona z rodzajem ludzkim pozostawiając go w potępieniu. Ale miłujące serce naszego Boga, litując się nad biednym, straconym i upadłym rodzajem, gorąco pragnęło uratować od ruiny tych, którzy będą tego chcieli. Dlatego pod wpływem Mądrości Bożej, Miłość Boża wydała Jego Sprawiedliwości Swego Jednorodzonego Syna na śmierć, jako Zastępcę Adama i jego potomstwa, a przez to dostarczyła Okupu, który był równocześnie zadowalający wymagania Bożej Sprawiedliwości, przez co
kol. 2
rodzaj ludzki mógł otrzymać żywot wieczny, jak i wymaganiom Bożej Miłości – uratowania wszystkich pragnących zbawienia i posłusznych spośród rodzaju ludzkiego. Wszyscy bowiem bez swej winy zostali potępieni w biodrach jednego człowieka, otrzymując to potępienie na podstawie prawa dziedziczności, (Adam nie przekazał im doskonałego życia, bo go nie miał do przekazania, lecz przekazał im śmierć na którą został skazany i która w nim była zanim począł potomstwo) a wiec Miłość Boża bez ich zasługi, dała zasługę Jezusa, Zastępcy Adama i jego potomstwa, a Jezus mając nieutracone prawa życiowe w swej własnej osobie zachowane dla nich, wybawia ich z potępienia, aby mogli się stać Jego dziećmi przez wiarę i posłuszeństwo, dziedzicząc od Niego doskonały żywot. Dlatego Bóg wyznaczył Dzień Sądu ażeby świat przez proces Sądu miał sposobność otrzymać życie od Chrystusa Dawcy życia i Zbawcy (Dz.Ap. 17:31; Rzym. 5:15, 18, 19; 1Kor. 15:21, 22).
CHARAKTER SĘDZIÓW
Charakter Sędziów w Dniu Sądu jest najlepszą gwarancją dobrego sądu podczas procesu sądzenia całego świata ludzkości. Naczelnym Sędzią będzie nasz Pan Jezus (Mat. 25:31; Dz.Ap. 17:31; 2Tym. 4:1). Z jednej strony Jego lojalność wobec Boga i zasad Prawdy i Sprawiedliwości, zachowana wśród cierpień aż do śmierci, z drugiej zaś Jego bezinteresowna miłość ludzkości, która sprawiła, że poświęcił Swe życie dla jej wybawienia, są najlepszą gwarancją, iż będzie On wiernym, miłosiernym i pomocnym w stosunku do wszystkich, dopomagając posłusznym do podniesienia się ze stanu ruiny. Również wierni Starożytni i Młodociani Godni jako ziemscy sędziowie i wierna Oblubienica Chrystusowa oraz Wielkie Grono, jako niebiescy sędziowie, którzy przez doświadczenie zakosztowali poniżenia i smutku z powodu grzechu a także trudności zwalczania go, dostatecznie dowiedli swych kwalifikacji odnośnie sympatii i służby przy podnoszeniu ludzkości z upadku, która w przyszłym życiu będzie w takim samym niedoskonałym stanie, jak były klasy Wybrane w tym życiu. Tacy Sędziowie na pewno okażą miłosierdzie i wierność niezbędną do podniesienia tych wszystkich, którzy będą współpracować w dziele naprawy. Stąd też charakter Sędziów zapewnia, że Dzień Sądu przyniesie wszelką pomoc konieczna do reformy świata.
FIGURY ODNOSZĄCE SIĘ DO DNIA SĄDU
Pan dał nam w Piśmie Świętym przykłady sędziów Izraela, którzy przez swe osoby i prace pokazują, jakimi będą osoby i praca Sędziów Tysiąclecia. Mamy na myśli księgę Sędziów, gdzie jest pokazane, że urząd i praca sędziów w Izraelu miały na celu uwolnienie narodu od jego nieprzyjaciół i przywrócenie mu pomyślności.