Teraźniejsza Prawda nr 474 – 2001 – str. 7

Luterańskiego, Kongregacjonalnego i Kwakierskiego. Wymarsz stosownych typicznych pokoleń, jest typem na te denominacje, które wdawały się w kontrowersje na temat sprawiedliwości, często wówczas, gdy to dotykało ich szafarskich doktryn.

CZWARTY ALARM – CZWARTY OBÓZ WYRUSZA 4MOJ. 10:25-27

      Czwarty obóz na północy – Dan, Aser i Neftali – na alarm ruszył do przodu. Te trzy pokolenia są typem na Kościoły: Baptystów, Metodystów i Unitarian. W tym przypadku kontrowersyjne posłannictwo dotyczyło Boskiej miłości w jej wpływie na ich szafarskie doktryny.

      Krótko mówiąc, postęp 12 pokoleń przedstawia wzrost tych denominacji w prawdach mieszczących się w ich szafarskich doktrynach.

RADOSNE WYKRZYKIWANIE

      Werset 7 wskazuje na przeciwieństwo między wzrostem postępującej Prawdy pośród kontrowersji a wzrostem w wiedzy Prawdy dotąd otrzymanej z poprzednich odkryć Prawdy. Antytypicznie, to pokazuje jak Prawda powinna być normalnie przedstawiana zainteresowanym i nie wojowniczym słuchaczom.

      Gdy kontrowersja ma miejsce w chrześcijaństwie, w odpieraniu ataków i atakowaniu błędów w czasie teologicznych wojen, to nie jest pożyteczny sposób do pozyskania serc dla Prawdy. My możemy uciec się do kontrowersji, gdy oponenci zwalczają Prawdę błędem, ale w zwyczajnych okolicznościach życia kontrowersyjne przedstawianie Prawdy koliduje z jej akceptacją ono w słuchaczu rodzi kłótliwość i jest odpowiedzialne za urabianie raczej oponenta niż przyjaciela. Jeśli my zamierzamy pozyskać naszych słuchaczy, powinniśmy trąbić naszymi trąbami Prawdy przyjemne dźwięki.

      Brat Russell podał pewne odpowiednie komentarze w przedmowie do 1. Tomu:

      Przez około pięć lat poprzedzających pierwszą publikację tego Tomu, mieliśmy istotnie ten sam materiał w druku pod inną nazwą i w inny sposób przedstawiony. Ta książka była zatytułowana „Pokarm dla myślących chrześcijan”. Jej styl się różnił w tym, że przede wszystkim atakował błąd – burząc go. I wówczas, na jego miejsce wznosił gmach Prawdy. Ostatecznie zrozumieliśmy, że to nie był najlepszy sposób – że niektórzy się zaniepokoili widząc, jak ich błędy padają i zaniedbali czytania jej na tyle, aby dostrzec piękno struktury Prawdy w miejsce obalonych błędów.

KONKLUZJA

      Chociaż już dłużej nie możemy trąbić o posłannictwie Wysokiego Powołania, jako okazji dotąd osiągalnej, ale musimy przedstawiać je w jego dyspensacjonalnym i historycznym kontekście. Bez zrozumienia różnic w powołaniach – wyborczego zbawienia – świadome przedstawianie Boskiego Planu nie jest możliwe.

      Liczne świeckie posłannictwa na ziemi, dzisiaj przekazywane na różne strony, są wszystkim prócz radości. Wiadomości o konfliktach i niezadowoleniu, wojnach i głodzie, korupcji i zachłanności, głupstwach i tragediach, tworzą osnowę i wątek współczesnej cywilizacji. Gdybyśmy podjęli ten temat i trąbili o czasie ucisku i jego okropnych zapowiedziach jako nasze główne świadectwo, nie moglibyśmy pozyskać serc naszej publiczności. Posłannictwo Królestwa Bożego, z jego atrakcyjnymi błogosławieństwami pokoju i harmonii, zdrowiem i pomyślnością w Edeńskim otoczeniu, jest dźwiękiem, który wspaniale wpada do ucha. My powinniśmy się uczyć, aby być mistrzowskimi muzykami. Nasz Pan w Ewangelii Mat. 10:16 powiedział: „bądźcież tedy roztropnymi jako węże, a szczerymi jako gołębice.”

      Powinniśmy być odważni, gdy głosimy nasze posłannictwo każdemu, kto chce słuchać i jakimkolwiek środkiem, którym dysponujemy. Chociaż nasze ciało jest słabe a wysiłki zdradzają braki, to posłannictwo Prawdy, jaką proklamujemy, jest piękne, harmonijne. Pan je słyszy i ocenia.

      My się modlimy, aby rozważania nad naszym wersetem (Ps. 81:2) w nadchodzącym roku okazały się pomocą na czasie, przypomnieniem naszych sposobności, zobowiązań i przywilejów w głoszeniu błogosławionego posłannictwa Prawdy.

* * *

      Na początku tego Nowego Roku wyrażamy naszą ocenę dla braci i sióstr za ich wsparcie i zachętę podczas pracowitych dni minionego roku. Redaktor jest wdzięczny za te posłannictwa dobrej woli i za zapewnienie modlitw otrzymanych od braci i sióstr ze wszystkich stron.

      Jako stosowną pieśń, towarzyszącą naszemu wersetowi, proponujemy tę, którą już śpiewaliśmy wcześniej, lecz która jest stosowna dla tego obecnego tematu, nr 24 w śpiewnikach Pieśni Brzasku Tysiąclecia (w języku polskim) „Już nas nie łudzi wzrok”. Ta pieśń przypomina nam o zbliżającym się Jubileuszu błogosławieństw – szczególne jubileuszowe posłannictwo, które z radością śpiewamy. Poniżej słowa tej pieśni.

poprzednia stronanastępna strona