Teraźniejsza Prawda nr 474 – 2001 – str. 6
o tym wiadomości było ostrzeżeniem: ci, których opozycja wobec Prawdy narastała, byli uczuleni na ich niebezpieczne postępowanie ostrzeżenie, na jakie niektórzy zwracali uwagę.
ODGŁOS ALARMU 4 MOJ. 10:5, 6
Powszechnie, trąbienie na alarm na trąbce jest typem na proklamację polemicznego posłannictwa. Hebrajski rzeczownik przetłumaczony „alarm” jest teruah. Hebrajski czasownik przetłumaczony „trąbić na alarm” jest rua, z którego wywodzi się teruach. Hebrajski czasownik występujący w wersetach 3, 4, 7 znaczy „trąbić”, a niezależnie od alarmu, jest taka. [Zobacz również Ps. 81:4 (trąbić)].
Inny przykład zilustrowania tego punktu znajduje się w antytypie 4Moj. 31:6, w którym są przedstawione kontrowersyjne posłannictwa Brata Russella w stosunku do błądzicieli nominalnych kościołów w czasie żęcia.
Jaśniejsze zrozumienie Prawdy rozwinięte przez kontrowersję
Nasza lekcja jest debatą na temat marszu pokoleń, jak to czyni E8, rozdz. 9, pokazując ponownie, że między innymi rzeczami, przedstawia postęp w wiedzy. W innej ilustracji, posuwanie się naprzód słupa obłokowego i ognistego stanowi typ postępowego rozwijania Prawdy. Br. Russell i br. Johnson często wskazywali, że Prawda zazwyczaj robi postępy pośród kontrowersji.
PEWNE PRZYKŁADY
Jako rezultat kontrowersji na temat Okupu, 3Mojż. 16 stała się jasna dla br. Russella i w następstwie prawie wszystkie typy i antytypy całego Przybytku.
Kontrowersje na temat Ofiary za grzech, Przymierzy i Pośrednika spowodowały, że te przedmioty w konsekwencji zostały lepiej zrozumiane.
Podczas kontrowersji na temat niedowiarstwa okup w związku z Adamem i Jezusem stał się jaśniejszy, włączając uniwersalne zbawienie od potępienia Adamowego, jako różne od wiecznego uniwersalnego zbawienia – niebiblijnego nauczania.
Podczas kontrowersji na temat Wtórego Adwentu zdumiewająco stały się jasne czas, cel i sposób Wtórego Adwentu.
Pośród kontrowersji w 1917 roku, roku rozdzielenia, stały się jaśniejsze ostatnie pokrewne czynności Eliasza i Elizeusza. Szóste przesiewanie i „broń ku zabijaniu” w tym czasie się wyjaśniły oraz szemranie z przypowieści o groszu również stało się jasne.
To objawianie się Prawdy pośród kontrowersji jest pokazane także typicznie, w Pańskiej chwale (Jego mądrość, sprawiedliwość, miłość i moc, jak okazane w Prawdzie, stanowią Jego antytypiczną chwałę), która nagle zabłysnęła nad Przybytkiem (4Moj. 11:24, 25; 12:4, 5, 10; 14:10; 16:19).
To było doświadczeniem dla ludu Bożego przez cały Wiek Ewangelii. Rzeczywiście, Bóg tak ukształtował Pismo Święte, aby ono mogło rzucać postępujące światło przez służbę naszego Pana, tak jak wymagały okoliczności, potrzeby i doświadczenia ludu Bożego.
PIERWSZY ALARM – PIERWSZY OBÓZ WYRUSZA* 4MOJ. 10:14-16
Trąba alarmująca zabrzmiała, aby nakłonić obozy do wyruszenia. Pierwsze z takich trąbień na alarm (w. 5) było sygnałem do wystąpienia obozów do przodu, czyli na wschód Przybytku – Zabulon, Issachar i Juda. Ten alarm jest typem proklamowania posłannictwa kontrowersyjnego na temat mocy Bożej, tak jak ona dotyczyła nauk kościołów: drugiego Adwentu, Campbellitów i kalwinistycznego. Marsze tych obozów przedstawiają te denominacje prowadzące kontrowersje na ten szczególny temat mocy, będący często ośrodkiem ich szafarskich doktryn.
DRUGI ALARM – DRUGI OBÓZ WYRUSZA 4MOJ. 10:18-20
Na dźwięk drugiego alarmującego trąbienia ruszyły obozy leżące na południu Przybytku – Gad, Symeon i Ruben. Ten alarm przedstawia proklamację kontrowersyjnego posłannictwa skupionego na Boskiej mądrości, tak jak ona oddziaływała na nauki Kościołów: Anglikańskiego, Rzymskiego i Greckiego. Te obozy ruszając do przodu przedstawiają wymienione denominacje dyskutujące zazwyczaj na ulubione tematy mądrości zawarte w ich szafarskich doktrynach.
Zauważmy: Chociaż 4Moj. 10 nie wyszczególniała adresata, trąbiąc trzeci i czwarty raz na alarm – oprócz pobieżnej aluzji przy końcu w. 6 – to nie musi znaczyć, że ten alarm nie zabrzmiał. A może szczególna wzmianka nie była potrzebna, to było oczywiste.
TRZECI ALARM – TRZECI OBÓZ WYRUSZA 4MOJ. 10:22-24
Wymarsz naprzód trzeciego obozu, na zachodzie Efraima, Manasesa i Beniamina – jest typem na proklamację kontrowersyjnego posłannictwa wokół tematu o Boskiej sprawiedliwości, często w szczególnych aspektach szafarskich doktryn kościołów:
____________________
* Zobacz dodatek na stronie 8 przedstawiający ułożenie i identyfikacją maszerujących obozów. Uporządkowanie pokoleń, jakie jest podane w tym artykule, opiera się na pokazanym na wykresie, a nie według porządku podanego w tekstach biblijnych.