Teraźniejsza Prawda nr 444 – 1996 – str. 15
Czasem brat lub siostra może rozpocząć te zebrania od wyjaśniania planu wieków (lub innych zarysów Prawdy) jednemu lub większej liczbie słuchaczy. Zachęcamy braci, aby mieli te plany w swoich domach i biegle je wyjaśniali.
Zebrania te winny mieć na widoku pewne cele, tj.:
a) Cześć (dla Boga), wysławianie i modlitwę – w zebraniu modlitw, zebraniu świadectw, śpiewaniu pieśni itp.
b) Wzajemną pomoc w prowadzeniu zwycięskiej walki ze światem, ciałem i diabłem (wewnątrz i na zewnątrz w odniesieniu do wszystkich tych trzech wrogów) oraz rozwijania pozytywnego charakteru na podobieństwo Chrystusowe.
c) Dla tych celów spotykacie się także, aby studiować Boskie Słowo.
Z tego punktu widzenia poznanie doktryn nie jest ostatecznym celem naszych spotkań, lecz raczej budowanie charakterów, które staramy się uczynić kopiami charakteru drogiego Syna Bożego. Stąd po oddaniu czci, wysławianiu i modlitwie należy rozróżnić badanie Biblii w dwóch częściach:
a) studiowanie Boskiego planu – tego co Bóg mówi, że czyni dla nas i dla świata, tego co On uczynił i tego co jeszcze uczyni,
b) studiowanie o naszych obowiązkach i przywilejach w Boskiej służbie, wzajemnie wobec siebie i wobec tych, którzy są na zewnątrz.
Z dziedziny literatury poświęconej studiowaniu Biblii nie znamy niczego równego sześciu tomom Wykładów Pisma Świętego i Cieniom Przybytku, ponieważ w nich znajdujemy główne tematy Biblii zebrane „trochę tu, trochę ówdzie” (Izaj. 28:10) – systematycznie, stopniowo i całościowo omówione i wzbogacone o liczne cytaty biblijne. Wierzymy, iż te dzieła ujawniają harmonię każdego biblijnego ustępu i doktryny samej z sobą, z wszystkimi innymi ustępami i doktrynami biblijnymi, z Boskim charakterem, ofiarami za grzech, faktami i zamierzeniami Biblii.
Tym, którzy przeczytali i przyswoili sobie powyższe treści, polecamy podstawowe artykuły epifaniczne, takie jak: „Ostatnie pokrewne czynności Eliasza i Elizeusza”; „Czas żęcia”; „Ruta”; „Kozioł Azazela”; „Wielka Kompania”; „Młodociani Godni”; „Quasi-wybrani” itp. Można je znaleźć w tomach epifanicznych oraz wcześniejszych numerach TERAŹNIEJSZEJ PRAWDY.
PYTANIA DOTYCZĄCE
WYBORÓW ZBOROWYCH I ORGANIZACJI
Pytanie: Czy tylko poświęceni wierzący powinni głosować w wyborach zborowych, czy powinni także głosować usprawiedliwieni wierzący, którzy się nie poświęcili?
Odpowiedź: Głosują tylko poświęceni, ci którzy zaparli się samych siebie, wzięli swój krzyż i przyjęli Jezusa za swoją Głowę i są naprawdę Jego uczniami (Mat. 16:24; Łuk. 14:27). I jak może ktokolwiek,
kol. 2
kto nie przyjął Jezusa za swoją Głowę, wyrażać Jego wolę jako zborowej Głowy? W czasie wysokiego powołania, gdy członkowie Ciała Chrystusowego byli jeszcze w ciele, starali się w wyborach zborowych wyrażać myśli Chrystusa, swej Głowy, przez głosowanie w sposób, jaki uważali że podoba się Jemu. Wszyscy inni, którzy się poświęcili i w ten sposób weszli pod zwierzchność Chrystusa, powinni czynić to samo. Ostatecznie wszyscy muszą się poświęcić i podporządkować się Jego zwierzchnictwu (Efez. 1:10; A 257; F 185), we wszystkim starając się pełnić Jego wolę (która jest taką samą jak Boska), jeśli zechcą żyć wiecznie.
W niektórych sprawach, dotyczących wszystkich uczęszczających do zboru, łącznie z wierzącymi nie poświęconymi, zbór składający się wyłącznie z poświęconych mógłby mieć pragnienie uwzględnienia życzeń i preferencji wszystkich. Dla przykładu, jeśli na zebraniu interesowym zboru powstaje kwestia co do czasu i miejsca pewnego zebrania czy zebrań, dobrą rzeczą dla zboru mogłoby być zapytanie całego zgromadzenia o zdanie na ten temat, zarówno poświęconych, jak i usprawiedliwionych, lecz nie poświęconych. Ale w każdej sprawie jak wybór sług Kościoła lub dowolnej innej sprawie takiej jak ta, mogą decydować tylko poświęceni przez głosowanie za lub przeciw. Jak podaje brat Russell w F 340: „Ogólny 'dom wiary’, wierzący którzy się nie poświęcili, nie mają nic wspólnego z takimi wyborami, ponieważ to jest wybór Pański dokonany przez Jego 'ciało’ posiadające Jego Ducha. Wszyscy poświęceni powinni głosować i każdy z nich może zgłaszać nominacje na ogólnym zebraniu zwołanym w tym celu, najlepiej na tydzień przed głosowaniem, tak aby dać czas na zastanowienie się”.
Pytanie: A co w sprawie poświęconych, którzy odwiedzają jakiś zbór lub tych, którzy niedawno zaczęli uczęszczać na zebrania? Czy rozpoczęcie przez nich dość regularnego uczęszczania na zebrania i/lub zamieszkanie przez nich przez krótki czas na terenie, gdzie znajduje się miejsce zebrań, bądź oświadczenie, że zamierzają tam zamieszkać – uprawnia ich do głosowania w wyborach?
Odpowiedź: Wydaje się, że byłoby właściwe przed wezwaniem do głosowania zwrócić uwagę na to, że wszyscy obecni poświęceni Bogu, którzy mają zamiar się zgromadzać z tym zborem, są gorąco zachęcani do głosowania z nadzieją, że ktokolwiek nie zamierza się spotykać ze zborem w pewnym stopniu regularnie nie będzie głosował i że osoby w pełni nie poświęcone nie będą głosować, ponieważ taką wydaje się wola Pana w tej sprawie. Ma to być wyraz woli zboru w pewnym miejscu, a zborem w tym miejscu jest grono poświęconych osób, którzy spotykają się tam mniej więcej regularnie. Fakt, że jakiś brat, czy siostra, niedawno zamieszkał w tym miejscu, nie powinien stanowić żadnej różnicy, ale oczywiście nikt nie chciałby głosować w sprawie, z którą nie jest dostatecznie zapoznany.