Teraźniejsza Prawda nr. 19 – 1925 – str. 88
ani nie mają ziemskich organizacji dla prowadzenia ich pracy. I możemy zauważyć, że wielu z rewolucjonistów nie będą również posługiwać się organizacjami do prowadzenia ich pracy. Ci niezorganizowani rewolucjoniści są pozaobrazowymi Kaatami.
25) Znajdują się dwie grupy zorganizowanych rewolucjonistów: 1) tacy, którzy starali się i osiągnęli kontrolę nad naszego brata Russella korporacjami; te korporacje były przedtem nieme, nieczynne, ponieważ te korporacje podczas jego życia były wszystkie kontrolowane przez niego, i 2) tacy, którzy chcieli, lecz nie osiągnęli kontroli nad naszego brata Russella organizacjami, ale swoje własne założyli. Pierwsi stosują się do Merarytów, ostatni do Gersonitów. Tak widzimy, że między rewolucyjnymi nowymi stworzeniami znajdują się trzy ogólne grupy, pokazując w pozaobrazie Kaatów, Merarytów i Gersonów.
26) Lecz te trzy ogólne grupy lewitów zostały podzielone na ośm poddywizji: dwie z nich Gersonici z Lobnitów i Semitów, cztery z nich Kaaci z Amramitów, Izaaritów, Hebronitów i Husyjelitów, i dwie z nich Meraryci z Nahelitów i Muzytów (4Moj. 3:17-20). Stosownie do tego powinniśmy dopatrzyć się, czy nie znajduje się ośm poddywizji między temi trzema ogólnemi grupami pozaobrazowych lewitów; i rzeczywiście znajduje się. Powyżej pokazaliśmy, że niektórzy z pozaobrazowych lewitów, którzy nie wierzą, aby organizacje kontrolowały ich pracę, są pozaobrazowymi Kaatami. Ci pozaobrazowi Kaaci składają się z czterech poddywizji, pozaobrazem na cztery podziały Kaatów. Sturgeon’iści są pozaobrazowymi Husyjelitami; Ritchie’iści pozaobrazowymi Hebronitami; Olson’iści pozaobrazowymi Izaaritami i Hirsh’iści pozaobrazowymi Amramitami. Żadni z tych jako pozaobrazowi Kaaci nie używają organizacji do kontrolowania ich pracy. Powyżej widzieliśmy, że Meraryci wyobrażają tych, którzy osiągnęli kontrolę nad brata Russella organizacjami, a te były trzy pozaobrazowe wozy: 1) Watch Tower Bible and Tract Society (Towarzystwo Strażnicy), 2) People’s Pulpit Association (Towarzystwo Kazalnicy Ludowej) i 3) Międzynarodowe Stowarzyszenie Badaczy Pisma Św. Zwolennicy Towarzystwa otrzymali kontrolę nad tymi przy rozdzieleniu pozaobrazowego Elijasza i Elizeusza w 1917. Rok później zwolennicy towarzystwa rozdzielili się na dwie części: 1) na tych, którzy przyjęli militarne nieporozumienie wodzów towarzystwa po ich uwięzieniu przez ich pozostanie z towarzystwem i 2) na tych, którzy nie uznawali ich i odciągnęli się od towarzystwa – Standfasty. Ostatni uformowali organizację, jako Komitet, który działał krótki czas, później rozwiązał się i uformowano na miejsce tego tak zwane Elijah Voice Society (Towarzystwo Głosu Elijasza) dla Standfastów. Zwolennicy towarzystwa stosują się pozaobrazowo do Naheli Merarytów, a Standfasty do Muzytów Merarytów; a cztery powyżej nadmienione organizacje stosują się pozaobrazowo do czterech wozów danym Merarytom. Powyżej nadmieniliśmy, że ci rewolucjoniści, którzy wierzą w organizacje do kontrolowania ich pracy, lecz nie otrzymali kontroli nad brata Russella organizacjami, są pozaobrazowymi Giersonitami. W Anglji ruch Shearn Crawford’ów próbował, lecz nie otrzymał kontroli nad I.B.S.A. (Międzynarodowem Stowarzyszeniem Badaczy Pisma Św.); a w Ameryce ci, którzy najprzód mieli czynność jako Fort Pitt Komitet, a później jako P.B.I. (Pastorjalna Biblijna Instytucja) chcieli, lecz nie otrzymali kontroli nad temi trzema organizacjami brata Russella. Te dwie grupy sformowały więc swoje własne organizacje 1) pierwsza Studentów Biblijnych Komitet – B.S.C. i 2) ostatnia Pastoralną Biblijną Instytucję – P.B.I. Pierwsi stosują się do Lobnitów Gersonitów, a ostatni do Semeitów Gersonitów. Tak więc możemy widzieć, jak główne dywizje i poddywizje rewolucjonistów stosują się, jako pozaobrazy do głównych podziałów i poddywizji lewitów. A więc znajdujemy właśnie to, czego się można było spodziewać, że lewici rozwijają się w całości w ich głównych podziałach i poddywizjach. To właśnie dowodzi prawdziwości naszych poglądów na te wypadki. „Czy nie możecie znamion tych czasów w tych wielu rzeczach rozeznać?”
27) Lecz ktośby mógł nam zarzucić i powiedzieć, że choć są trzy główne podziały, to jednak jest więcej niż ośm poddywizji między rewolucjonistami. Do tego możemy odpowiedzieć i dodać, że według typu można jeszcze więcej się spodziewać, ponieważ trzech Synów Lewiego przez ich ośm synów mieli wiele dzieci, a ci także mieli dzieci, aż w lewickiej geneologji zostało 60 głów familii spisanych. Te są typem na 60 dywizji, w które te 8 poddywizji rozwiną się w czasie, gdy lewici będą wszyscy podzieleni w ich dywizjach. 60 słupów na dziedzińcu wyobrażają to samo. Tak więc widzimy w poddywizjach, jak pozaobraz będzie składał się z 60 razem dywizji. Lecz to nie jest jeszcze ukompletowane, lecz w swoim czasie będzie; a że widzimy, jak stopniowo rozwija się do ukompletowania, powinniśmy naszą wiarę przez to jeszcze więcej wzmocnić, że powyższe podanie jest prawdziwe. „Czy nie możecie znamion czasów w tych rzeczach rozeznać?”
28) Tych trzech znaków czasów można było się spodziewać zaraz po zakończeniu żęcia. W Teraźniejszej Prawdzie daliśmy około 50 dowodów, że żęcie skończyło się około października 1914, a pokłosie w kwietniu 1916. Dlatego te rzeczy teraz są na miejscu. Nie mogą być biblijnie, rozumnie i faktycznie z innego punktu zapatrywania wyjaśnione, co jest dowodem, że inne wyjaśnienia upadają, ponieważ nie mają żadnej podstawy faktów, rozumowania i Pisma Św. Te wypadki dlatego dowodzą rozłączenia pozaobrazowego Eliasza i Elizeusza, prowadzenia Kozła Azazela do bramy i do przeznaczonego człowieka przez Najwyższego Kapłana świata i podzielenia lewitów w ich grupy, dywizje i poddywizje. To jest głosem znaków czasów, z którym zgadzają się wszystkie Pisma.
29) Jeżeli powyższe podania są prawdziwe, jak Biblia, fakta i rozumowanie dowodzą, praca wydawcy tego Pisma ma zupełnie inny charakter od tego, jakiego przedstawiali ci, których Biblia, rozumowanie i fakta dowodzą, że są rewolucjonistami. Przedstawili go jako obłąkanego, ambitnego, samolubnego, oszukańczego i fałszywego chwyciciela do władzy. Lecz jeżeli powyższe podania są prawdziwe, to te obwinienia są wielkim fałszem, a jego praca i wysiłki między Pańskim ludem przeciwko rewolucjonistom od śmierci brata Russella są od Boga poświęconymi, prowadzonymi i wspierającymi.