Teraźniejsza Prawda nr. 18 – 1925 – str. 84

Świętych; a okres między tymi wiekami, to jest żniwo, a mianowicie okres Epifanii, ma również swoich lewitów, to jest Wielkie Grono. Dlatego też rozumiemy, że te trzy oddziały lewitów harmonizują. Nie musimy tych oddziałów mieszać, lecz zastosować, każdy do swego okresu czasu, wtenczas będą wszystkie myśli w harmonii. Fakt, że obrazowi lewici wyobrażają trzy różne oddziały na pozafigurę, nie ma być brany wyjątkowo. Takie rzeczy często podaje Biblia, jak np. Samson, Jozue, Dawid itd. są typami na różne rzeczy w pozafigurze. Przez takie używanie jednego typu do wyobrażenia różnych pozaobrazów, Bóg pokazuje przez to Swoją wielką mądrość.

      Mówiąc o pozaobrazowych lewitach, możemy sobie spamiętać, że ci lewici, którzy w czasie Epifanii przychodzą do specjalnej uwagi Kościoła (4 Moj. 8:9) jak wielkie grono, mogą być nazwani lewitami międzywiekowymi. W procesie przesiewania, przez który przechodzą, wykazuje się, że będą podzieleni na osiem klas. Cztery z nich będą równać się czterem familiom Kaatów, to jest Amramitów (pokolenie Amrama przez Mojżesza, lecz nie przez Aarona którego familia stanowiła Kapłanów (1Kron. 23:12-17) Izaarytów, Hebronitów i Husyjelitów; dwie z nich stosują się do dwóch familii Merarego; to jest Mahelitów i Musytów; a pozostałe dwie stosują się do dwóch familii Gersona, to jest do Lobnitów i Semeitów. (4Moj. 3:17-21). Podług 4Moj. 7:9, pozaobrazowi Kaaci nie będą mieli symbolicznych wozów, organizacji, do wykonania ich służby; gdy zaś ci inni pozaobrazowi lewici w tym przełomowym okresie będą mieli takie organizacje jako ich wozy dla ich służb. (4Moj. 7:3-8). Oprócz osiem podziałów, w które Wielkie Grono w tym czasie się dostanie, będą znajdować się jeszcze dwa inne podziały między ludem prawdy, to jest Maluczkie Stadko i klasa wtórej śmierci. Dlatego możemy spodziewać się dziesięć podziałów między ludem Prawdy!

      Pytanie: Podług Żyd. 7:7 (Diaglott) mniejszy jest błogosławiony przez większego i według 2Król. 3:11 Elizeusz nalewał wodę na ręce Eliasza (błogosławił); czy dlatego Elizeusz nie wyobraża większej klasy od Eliasza. Jak teraz zharmonizować fakt z nauką, że Elizeusz wyobraża niższą klasę od klasy Eliasza?

kol. 2

      Odpowiedź: Ten co dał to pytanie, nie zastosował rzeczy właściwie. Choć jest prawdą, że mniejszy bywa błogosławiony przez większego, to jednak nie jest to prawdą w wyrażeniu: „Elizeusz… który nalewał wody na ręce Eliasza”, jakoby Elizeusz błogosławił Eliasza w tym samem tego słowa znaczeniu, jak znajduje się w wyrażeniu: „Melchizedek błogosławił mu (Abramowi)” (1Moj. 14:18, 19). Nie jak czyn Melchizedeka opisany w 1Moj. 14:18, 19, Elizeusza czyny pokazane przez wyrażenie: „nalewał wodę na ręce Eliasza” nie były kapłańskimi, a jeszcze mniej kapłańskim błogosławieństwem, choć bezwątpliwie były korzyścią dla Eliasza. Oprócz tego, ponieważ Maluczkie Stadko jest najwyższym z wszystkich klas, Elizeusz nie może reprezentować jeszcze wyższej nad Maluczkie Stadko klasy: Znów wyrażenie: „nalewał wodę na ręce Eliasza” zamiast dowieść że Elizeusz był większym, dowodzi, że był niższym od Eliasza; ponieważ to wyrażenie dowodzi, że był sługa Eliasza; tak jak jeszcze do dzisiejszego dnia jest zwyczaj w orientalnych krajach, że sługa jest zobowiązany nalewać wodę na ręce i nogi swego mistrza, to jest umywać jego ręce i nogi. To może być mocno zauważone z Chrystusowego upokorzenia się do miejsca sługi, że umył Swoich uczniów nogi, gdy zauważył że żaden z nich nie posiadał tej potrzebnej pokory do wykonania pracy służącego. Że Elizeusz był niższym od Eliasza, jest wiadomym nie tylko z faktu, że szedł za Eliaszem jako jego sługa, tak jak Giezy później szedł za Elizeuszem jako jego sługa. (1Król 19:21; 2Król 4:12), lecz także z mowy synów prorockich mówiących do Elizeusza: „Wierz że, iż dziś Pan weźmie od ciebie Pana twego (Eliasza)” (po żydowsku Adonai „Pan”) – (2Król. 2:3, 5) i z odpowiedzi Elizeuszowej do nich: „Wiemci” i z jego mowy do Eliasza „Ojcze mój, ojcze mój!” (2Król. 2:12). Te wszystkie zastanowienia obalają niewłaściwy wniosek dawającego to pytanie i dowodzą, że są przeciwne jego twierdzeniu; ponieważ dowodzą, że Elizeusz będąc niższym od Eliasza, bardzo stosownie wyobraża, jak jego prośba w 2Król. 2:9 dowodzi, dwie klasy, (niech dwojaki duch będzie we mnie – w hebrajskim oryginale). Wielkie Grono i Młodocianych Świętych – a obie klasy są niższymi od Maluczkiego Stadka.

KONWENCJA W CHICAGO ILL.

DLA OGÓLNEGO ZAINTERESOWANIA

W Chicago, Ill. odbędzie się trzydniowa Konwencja braci w Epifanii, 11, 12 i 13 września, 1925. Regularne zebrania konwencyjne odbędą się w Lincoln Club Halls, 108 Germania Place, pół bloku na południ od North Ave. Otwarcie tej konwencji odbędzie się 11 września, o 10-ej godzinie przed południem. Wszelkie komunikacie prosimy nadesłać na adres: W. K. Holowatsky, 1931 N. Hoyne Ave., Chicago, Ill. Mamy nadzieję, że nasi drodzy polscy, jak i angielscy bracia, będą brali liczny udział w tej konwencji, w dawaniu i otrzymywaniu błogosławieństw.

TERAŹNIEJSZA PRAWDA I ZWIASTUN
CHRYSTUSOWEJ EPIFANJI

Niezależne Pismo Religijne, wychodzi co dwa miesiące.
PAUL S. L. JOHNSON. Wydawca i Redaktor.

      Będąc wolnym od sekt, partii, organizacji i wyznań ludzkich, ale przywiązane do Boga, tak jak wyrozumiewa Jego Słowo, Pismo to wydawane jest dla obrony Prawdy Paruzji udzielonej od Pana przez „Wiernego Sługę” jako podstawy dla dalszego rozwijania Prawdy; dla obrony zarządzeń, czarteru i testamentu udzielonych od Pana przez „Wiernego Sługę” jako rzeczy wiążące kontrolujące Korporacje i Stowarzyszenia między ludem Prawdy, i dla głoszenia i obrony rozwijającej się Prawdy Epifanii jako pokarmu na czas słuszny dla pańskiego ludu wszystkich klas i oddziałów, tak jak upodoba się Panu udzielić.

      Dla bezpieczności pieniądze zasyłać należy ze Stanów Zjednoczonych przekazami ekspresowymi, bankowymi i pocztowymi. Z poza granicy St. Zjednoczonych tylko przekazami bankowymi.

      Przy zmianie adresu prosimy nadesłać jak stary tak i nowy, adres. Prosimy dać pełny adres u góry każdego listu. Kopia „Teraźniejszej Prawdy” będzie wysłaną darmo, jak dla proszących o to, tak i dla innych osób, jeżeli ich adresy nam będą wysłane. „Teraźniejsza Prawda” jest wysyłana biednym Pańskim na tych samych warunkach jak za czasów br. Russella. Odnowienia prenumeraty są podane na owijaczce każdego wysłanego egzemplarza. Pojedynczy egzemplarz kosztuje 25 centów. Roczna Prenumerata $1.00.

poprzednia stronanastępna strona