Teraźniejsza Prawda nr. 18 – 1925 – str. 75
Ta prosta odpowiedź niszczy jego błędne twierdzenie, które podaje, używając do tego wiele niezwykłych słów i błędnych myśli, nudząco na siedmiu stronicach. Podaje wiele Pism, a żadne z nich nie dowodzi jego twierdzenia; ponieważ do żadnego Pisma nie zastosował wyrażenia „szata sprawiedliwości” z jego określeniem – Boskiego uznania od 1918 roku wiernego postępku w współdziałaniu w ruchach towarzystwa, ze strony nowych stworzeń, przychodzących pod szatę protekcji, błogosławieństwa i radości. Podług jego zdania, szata sprawiedliwości nie była noszona przed 1918. Powtarzamy, że dał określenie, którego żadne Pismo nie złącza z wyrażeniem „szata sprawiedliwości.” Dlatego twierdzenia jego są bezpodstawne i błędne.
Następującą jest krótka dyskusja o szacie sprawiedliwości Chrystusowej. Można ją rozumieć dwojako: 1) doskonała harmonia Jego (Jezusa) ludzkiego charakteru z Prawem Bożym, i 2) doskonała harmonia Jego Boskiego charakteru z Prawem Bożym. Aby egzystować jako ludzka istota, musi posiadać pierwszą, a do egzystencji jako Boska istota, musi posiadać drugą. Ponieważ egzystuje On teraz jako Boska istota, dlatego nie dał, ani nie przypisał nam Jego sprawiedliwości jako Boska istota. A ponieważ już On nie egzystuje jako ludzka istota, dlatego może używać Jego sprawiedliwości – ludzkiej, a nie Boskiej sprawiedliwości – dla naszego przypisania. Biblia naucza, że Jego ludzką Sprawiedliwość przypisał nam, aby ta zakryła niedoskonałości naszego ciała, aby nowe stworzenie nie otrzymało żadnego przesądu lub potępienia przez jego upadłe ciało. Następujące ustępy Pisma Św. uczą tego wyraźnie: Rzym 3:24-26; 4:5-8; 10:4; 1Kor. 1:30; 2Kor. 5:21; Filip. 3:9. Wyrażenie: „wiara (wierność, jedno z trzech biblijnych określeń na wiarę) w Jezusa” znaczy także ludzka sprawiedliwość Chrystusa, jak następujące ustępy pokazują: Rzym 3:22; Filip. 3:9; Gal. 2:16; 3:22. Jest to jedyna sprawiedliwość Chrystusowa, o której Pismo Św. uczy, że jest nam przypisana. A że przykrywa nas, dlatego wyrażenie, Szata Sprawiedliwości Chrystusowej. Na tym punkcie Pismo Św. jest jasne.
Wyrażenie: „Szata sprawiedliwości” jest przenośnym. W tym wyrażeniu słowo sprawiedliwość nie jest przenosiłem; lecz słowo szata jest przenośnym, a słowo sprawiedliwość wyjaśnia się: Mówi co jest tą szatą – że jest to sprawiedliwość, która zakrywa nasze ludzkie niedoskonałości. Jak Apostoł Paweł mówi, jest to tym, co Chrystusowa Sprawiedliwość, jako sprawiedliwość z wiary czyni. (Rzym 4:5-8). To przenośne używanie stanie się jaśniejszym przez wyjaśnienie. W symbolach Biblii nagość jest użyta do przedstawienia przenośnie grzechu i jawnego grzesznego stanu (Obj. 16:15; 3:17, 18; Izaj. 47:3; Ezech. 16:37; Ozeasz 2:3). Ta przenośna nagość zostaje u wierzących pokryta, jak przez szatę, przez przypisanie Chrystusowej sprawiedliwości (Rzym. 4:5-8) i sprawiedliwość jest przedstawiona, jako przedstawiająca odziany stan, w przeciwieństwie do nagiego stanu. (Job. 29:14; Objaw. 19:8; Psalm 45:9, 14, 15). Tylko trzy razy jest podana sprawiedliwość w Piśmie Św. do przedstawienia szaty. (1) Ijoba Sprawiedliwość (Job. 29: 14) i (2) i (3) Chrystusa Sprawiedliwość (Łuk. 15:23; Izaj. 61:10.) Bez wątpienia szata w Łuk. 15:22 jest Chrystusową
kol. 2
sprawiedliwością, jako ludzka istota; i tak samo możemy wyjaśnić względem Izaj. 61:10, do którego artykuł, którego przeglądamy, daje fałszywe określenie, czego żeśmy przedtem dowiedli.
Izaj. 61:10 tłumaczy się samo pręż się: mówi, że przykryciem jest sprawiedliwość. Artykuł, którego przeglądamy, mówi, że Izaj. 61:10 uczy, że Chrystus jest dawcą szat zbawienia i szaty sprawiedliwości. Lecz ustęp ten mówi, że Jehowa jest dawcą tych rzeczy: „Weseląc, weselić się będę w Panu, a dusza moja rozraduje się w Bogu moim; bo mię oblókł w szaty zbawienia; a płaszczem sprawiedliwości przyodział mię, jako oblubieńca ozdobnego (literalne tłumaczenie: ubierającego się jako kapłan) chwała (literalnie: pokryciem głowy) i jako oblubienicę ozdobioną w klejnoty swoje.” Mówca tu jest Chrystus, Głowa i Ciało. Jest to widocznym nie tylko z wierszów 13, lecz również z aluzji oblubieńca i oblubienicy. (2Kor. 11:2; Obj. 19:6-8; 21:2, 9). Ponieważ ten oblubieniec nie potrzebuje nikogo do dania Mu szaty sprawiedliwości, ta szata sprawiedliwości tu musi odnosić się do pokrycia Kościoła, Ciała tego Mówcy. Dlatego pokrycie głowy należy do oblubieńca, Głowy tego mówcy. Możemy dalej zauważyć, że jeżeli szata sprawiedliwości należy do oblubienicy, czyli Ciała to szata zbawienia muszą należeć do Głowy, czyli do Oblubieńca. Dlatego rozumiemy, że w tym wierszu szaty zbawienia wyobrażają naszego Pana urzędowe władze, przez które jest On w stanie zbawić zupełnie tych, którzy przychodzą do Boga przez Niego, a szata wyobraża sprawiedliwość, która teraz pokrywa Kościół – Sprawiedliwość Chrystusową. Jak można więc usprawiedliwić definicję artykułu, którego przeglądamy, że szaty zbawienia to „radosne posłuszeństwo przewodowi itd?” Ten, który te szaty nosi, jest Jezus teraz za drugą zasłona, i ma się rozumieć, że nie znaczy to „radosne posłuszeństwo” lecz Jego urzędowe władze, jako Zbawca i Wyswobodziciel Kościoła. Tak na to patrząc, ustęp uczy nas o pewnych przywilejach i władzach Chrystusa i Kościoła podczas Wieku Ewangelii. Definicja, jaką artykuł, którego przeglądamy, względem szaty sprawiedliwości Chrystusowej podaje – że to jest uznanie Pańskie nad tymi, którzy od 1918 radośnie i posłusznie wykonują prace Towarzystwa, i że to jest protekcja Pana i błogosławieństwo i radości – nie jest ani sprawiedliwością Chrystusowa ani żadną inną sprawiedliwością. Jest to dlatego wielka niedorzecznością nazywać to jakąkolwiek sprawiedliwością. Dlatego jest to niewłaściwą definicja lub wyjaśnieniem rzeczy.
ZASTANOWIENIE SIĘ NAD POJEDYNCZYMI PUNKTAMI
Odpowiemy teraz na pojedyncze punkty artykułu: Mówi, że szata sprawiedliwości nie może być usprawiedliwieniem, ponieważ usprawiedliwienie i poświęcenie uprzedzają spłodzenie z ducha, a szata jest noszona przez nowe stworzenie. Do tego odpowiadamy: Szata sprawiedliwości jest naszą przez przypisanie nam zasługi Chrystusowej przy ożywieniu naszego usprawiedliwienia, krótko przed spłodzeniem z Ducha. Ciało, które jest grzesznym, a nie nowe Stworzenie, które jest bez grzechu, jest pokryte szatą, i daje protekcję nowemu stworzeniu od niedoskonałości ciała, aż ciało jest kompletnie