Teraźniejsza Prawda nr. 18 – 1925 – str. 70

ZŁOTO DOŚWIADCZONE W OGNIU

„Radzić, abyś kupił u mnie złota w ogniu doświadczonego, abyś był bogaty” – Obj. 3:18.

      W naszym badaniu obrazowego przybytku, który był cieniem przyszłych dobrych rzeczy, widzieliśmy, że wszystko w środku przybytku było ze złota. Deski, z których przybytek był zbudowany, były obłożone złotem. Tam stał złoty świecznik, złoty stół, złoty ołtarz do wonnych rzeczy, złota arka świadectwa i złote cherubiny. Złoto również odznaczało się bardzo w obrazowych chwalebnych szatach Najwyższego Kapłana. Podołek powierzchnie] szaty jego był ozdobiony złotymi dzwonkami i granatowymi jabłkami; materiał efodu był przeszywany złotymi niciami, a na ramionach efod przypięty złotymi klamrami, a na głowie miał złotą koronę, na której było napisane „Świętość Panu.” Wszystko to było w wielkim kontraście do metalów, znajdujących się w innych częściach około namiotu Zgromadzenia, to miało znaczyć, że wszystko w „miejscu świętem”, które było obrazem na obecny stan prawdziwie poświęconych wierzących i w miejscu najświętszym, które było obrazem na chwalebny stan triumfującego (zwycięskiego) Kościoła, wyobrażało Boska naturę, jak złoto jest symbolem Boskości. Wszyscy ci, którzy są uprzywilejowani wejść do pozaobrazowego świętego i najświętszego miejsca, ma ja również, jak Piotr nam mówi, stać się „uczestnikami Boskiej natury”. (2Piotra 1:4). Ci są członkami Ciała Najwyższego Kapłana, którego Boska natura była symbolizowana w złocie obrazowego Najwyższego Kapłana chwalebnych szatach. Jest to w harmonii z tym samem symbolicznym znaczeniem złota, co Jan w Objawieniu mówi o tym „niebieskim mieście”, o Nowym Jeruzalemie. „A samo miasto było złoto czyste (Boskim rządem) a rynek miasta, złoto czyste (jego gościńce są od Boga)” – Obj. 21:18, 21. A Psalmista, odnosząc się do tej uprzywilejowanej klasy, która, będąc uwielbiona, będzie stanowić to niebieskie miasto, Rząd lub Królestwo Boże, do członków ciała lub oblubienicy 'Chrystusowej, do uczestników Boskiej natury, mówi:
kol. 2
„Stanęła małżonka po prawicy Twojej w kosztownym złocie z Ofir…… a szaty jej bramowane są złotem.” – Psalm 45:10, 14.

      Do tego samego symbolizmu odnosi się również nasz Pan, adresując Jego lud w powyżej podanym ustępie Pisma Św.: „Radzęć, abyś kupił u mnie złota w ogniu doświadczonego.” Pamiętajmy o tym, że te słowa nie są adresowane do świata, lecz do usprawiedliwionego i poświęconego Pańskiego ludu. (Obj. 1:1, 3:14). Jest to napomnieniem, aby byli wiernymi w wykonywaniu ich przymierza, aby się całkowicie poddali dyscyplinie Pańskiej, która jest koniecznie do udoskonalenia ich świętości potrzebna; aby mogli być przygotowani do panowania z Nim, jako Jego oblubienica i współdziedzice w chwale Boskiego Królestwa. Nie prędzej, aż wiara będziemy trzymać się tych „bardzo wielkich i kosztownych obietnic”, do współdziedzictwa z Chrystusem w Jego przyszłym Królestwie i chwale – co doprowadzi nas do wypełnienia naszych warunków poświęcenia i samoofiary nawet aż do śmierci, będziemy mieli to „złoto” Boskiej natury w sobie. Ten skarb możemy zdobyć jedynie kosztem całkowitego poświęcenia wszystkiego, co posiadamy. Przed naszym usprawiedliwieniem przez wiarę, w Chrystusie, nie mieliśmy nic do ofiarowania, ponieważ to, co posiadaliśmy, było potępione; lecz będąc usprawiedliwieni, możemy przedstawić nasze ciała żywymi ofiarami, świętymi, Bogu przyjemnymi, rozumną służba naszą. W ten sposób skarb nowej Boskiej natury, złoto, jest nam dany. W ten sposób kupujemy złoto.

      Lecz ten skarb posiadamy w naczyniach ziemskich, i dlatego posiadamy w nich wiele kruszców. Dlatego jest potrzebne, aby włożyć złoto w tygiel do wyczyszczenia. A jeżeli chcemy kupić złota w ogniu doświadczonego, to kosztem wiernego i stałego poddawania się pod Pańska dyscyplinę i ogniste doświadczenia, które są do zniszczenia naszych kruszców i oczyszczenia złota

poprzednia stronanastępna strona