Teraźniejsza Prawda nr. 17 – 1925 – str. 58
prawdy. Najwyższy Kapłan przez Jego Głowę i członków, a mianowicie przez „onego sługę” – brata Russella – ustawicznie wstrzymywał te klasę od jej samolubnych i światowych planów.
Pamiętając, że Jego czynność z Kozłem nastąpiła po 24 wrześniu 1914, musimy patrzeć na pewne wypadki, które miały rozpocząć się, gdy większa część pracy wyznawania grzechów była ukompletowana i które by się skończyły, gdy Najwyższy Kapłan skończyłby wyznawanie grzechów nad Kozłem. Te wypadki, wierzymy, że były następujące: 1) prawda, która zaczęła zaciemniać się przy władzy „Onego Sługi” względem jego korporacji i różnych zborów przy głównych kwaterach; 2) śmierć naszego drogiego brata Russella, który jako „wierny sługa” i Pańskie specjalne oko, usta i ręka, kontrolował ogólną pracę, trzymając wodzów Lewickich, a przez nich innych Lewitów w poddaństwie (4 Moj. 3:32) tak długo, jak żył, choć przez długi czas przedtem lewici niepokoili się w Ameryce, w swoich doświadczeniach: 1) brat Rockwell z jednej strony i bracia Rutherford i McMillan z drugiej strony: 2) bracia Shearn i Crawford w Anglii z jednej strony, a brat Hemery z drugiej strony: jako też 3) brat Sturgeon z Ameryki z jednej strony, a brat Homes z drugiej strony. Brat Ritchie również miał kłopot nad bratem Martin, że tenże został zarządcą. Jednakowoż zostali wstrzymywani, aż brata Russella ofiarnicza śmierć była skończoną przez Pana, co kompletnie odwiązało drugi węzeł linki, gdy potem otrzymali wolność ich czynów, jakiej przedtem nie mieli. Ta usychająca śmierć brata Russella jest pokazana przez Najwyższego Kapłana odwiązanie drugiego węzła u Kozła Azazela. Stopnie powzięte w Anglii były 1) kontrola nad I.B.S.A. i 2) wzięcie kontroli od brata Russella nad przybytkiem w Londynie. To było pozaobrazem szarpania Kozła, gdy został odwiązany, gdy tych braci błędny pogląd odnośnie władz brata Russella nad trzema korporacjami i zborami w różnych głównych kwaterach rósł stopniowo; przez dłuższy czas brat Russell był umierającym człowiekiem (faktycznie p zez parę miesięcy był on umierającym człowiekiem, choć s:ę do tego nie przyznawał) pod ofiarniczym dziełem Najwyższego Kapłana. Tak samo sprzeczki braci Rockwell. Mac Milian i Rutherforda względem wyższości w ogólnej pracy Towarzystwa; braci Sturgeon i Holmes względem wyższości w Betel i brata Ritchie osobistego poczucia tryumfującego i brata Martina nad nim odnośnie zarządcy w Tabernacle, przed śmiercią drogiego brata Russella, wszystko to jest pozaobrazowem szarpaniem się Kozła przed jego odwiązaniem. Chwytanie do władzy zaraz po śmierci „onego sługi” stosuje się do pierwszych szarpań Kozła przed rozpoczęciem prowadzenia go przez Najwyższego Kapłana do bramy dziedzińca.
NIEKTÓRE HISTORYCZNE FAKTA
Mówiliśmy, powyżej, że 1) Słowo Boże i 2) Opatrzność Boga nad władzami „onego sługi” były te dwa symboliczne węzły trzymające mocno ducha poświęcenia (linkę) wielkiego grona przy drzwiach pozaobrazowego przybytku. Powyżej wskazaliśmy, że te dwa symboliczne, węzły były stopniowo odwiązane 1) przez Pańskie dozwolenie rozszerzania błędów względem władz
kol. 2
naszego brata Russella odnośnie trzech Korporacji i domów głównych Kwater w Brooklynie i Londynie, i 2) przez jego stopniową śmierć. Na dowód podamy pewne fakta, że Pan dozwolił na powyżej podany pierwszy punkt odnośnie stopniowego rozszerzenia błędów względem kontroli onego sługi. Gdy 1) brat Shearn i Crawford z ich sprzymierzeńcami i 2) brat Hemery z sprzymierzeńcami przez pewien czas dyskutowali nad tą sprawą na zebraniu starszych wieczorem 22-go października 1915, gdy było przedstawione, ażeby starsi otrzymali kontrolę nad usługami i czynnościami w Tabernacle (londyńskim). 29-go października 1915 złączone zebranie starszych i diakonów mówiło o tej samej rzeczy. Przyjętą została ugoda, że jeżeli zbór miałby co słyszeć o tym ażeby powiedzieć, że starsi radzili nad tym, aby to przedstawić bratu Russellowi. Ta agitacja wzmogła się między starszymi, aż wieczorem 13-go października 1916 jedenastu z nich podpisało raport, petycję i rezolucję, która miała postraszyć brata Russella 1) aby zaniechał kontroli nad Tabernacle i grozili, że wszystko się rozsypie, jeżeli ta pożądana zmiana nie będzie uczyniona: 2) aby dozwolić starszym do takiej kontroli (klerykalizmu). List jedenastu Starszych, pisany 14-go października (w sobotę), jako ostatni zamiar do otrzymania podpisu tych drugich siedmiu starszych, zaszedł do nich 16-go października (w poniedziałek) i doprowadził do stanu bez wyjścia między temi dwoma stronami starszych, tak, jak w tym samym dniu bracia Rockwell, McMellan i Rutherford również przyszli do stanu bez wyjścia w ostatnim dniu naszego brata Russella w Betel, kiedy ich chciał pogodzić. Tych jedenastu brytyjskich braci kazali przez ich sekretarza napisać list do naszego drogiego brata Russella wieczorem 21-go października. Był to właśnie ten sam dzień, 21 październik, kiedy wieczorem tego dnia nasz drogi brat Russell mówił nam (bratu Johnsonowi), że bracia na ważnym stanowisku w Anglii lekceważyli sobie jego zarządzenia. Tak wiec widzimy, jak na czas, gdy połowa wyznawanie grzechów skończyło się, Najwyższy Kapłan zaczął odwiązywać pierwszy węzeł i zakończył to w roku, a ich komunikacja (list) przyszła do Brooklyna zaraz po pogrzebie brata Russella i przed naszym wyjazdem do Anglii.
Drugi węzeł, to jest kontrola brata Russella nad pracą odwiązywał się podczas jego stopniowego umierania, aż przy jego śmierci został kompletnie odwiązany. Wiosna 1916 nadmienił, że brytyjscy rządcy, popierani przez innych wpływowych brytyjskich braci, bardzo mocno znieważali jego przepisy, że przeczuwał, aby się całkiem odłączyć od wszelkiej odpowiedzialności brytyjskiego oddziału, ponieważ chcieli, aby I.B.S.A. (Międzynarodowe Stowarzyszenie Badaczy Pisma Św.) było kontrolowane przez brytyjską korporację. Może być, że w tym czasie Pan odwiązywał drugi węzeł i wiemy, że to skończyło się 30-go października, 1916, w scenie z togą w pullmanowskim wagonie, po której brat Russell zaraz umarł. Jednocześnie mianowicie agitacja brata Rutherforda szerzyła się w brooklyńskim domu, aby zniżyć tam jego wpływy przez fałszywe twierdzenia co do władz względem T.B.S.A. i P.P.A., w pokrewieństwie do W.T.B. & T.So. w Ameryce,