Teraźniejsza Prawda nr 430 – 1993 – str. 79

literatura oparta na Biblii powinna odpowiedzieć na większość, jeśli nie na wszystkie Twoje pytania. Otrzymujemy z Nigerii bardzo dużo listów i wysyłamy tam dużo literatury, choć oczywiście nie możemy odpowiedzieć na każdy list indywidualnie.

       Podjąłeś bardzo interesujący problem, co do twojego stanowiska wobec Kościoła Społeczności Głębokiego Życia. Załączamy nasz BS numer 635 (luty 1989), który dotyczy Babilonu. Zwróć szczególną uwagę na pytanie i odpowiedź na s. 14. Jedyną alternatywą jest znalezienie chrześcijan, którzy wierzą tak jak Ty i są w Prawdzie
kol. 2
oraz przyłączenie się do nich i badanie wraz z nimi w domowych badaniach biblijnych. Załączamy także jedną z naszych broszurek o „ŚRM” [by pokazać kim i jakimi jesteśmy].

       Niech Bóg błogosławi Ciebie i Twych bliskich w dalszym szukaniu Go całym swym sercem w miarę dalszej oceny Prawdy teraz w okresie żniwa przy końcu wieku, w jakim żyjemy (co jest wyjaśnione w naszej literaturze), chwaląc Go w duchu i prawdzie.

    Twój brat w społeczności chrześcijańskiej,
Bernard Hedman

kol. 1

PYTANIA BIBLIJNE

ORACZ I TŁOCZĄCY JAGODY

      Pytanie: Co należy rozumieć przez wyrażenie u Amosa 9:13 „oracz żeńcę zajmie, a ten, co tłoczy winne jagody, rozsiewającego nasienie” ?

      Odpowiedź: Tekst ten został wytłumaczony np. w P’36, s. 23; Ter.Pr. '36,69; P’42, s. 86; ’57, s. 93; ’59, s. 61; ’60, s. 70. Jak jasno pokazuje br. Russell, „oraczem jest czas wielkiego ucisku” (Z 5761; C 237). Żeńca składa się ze sług Bożych od 1874 do 1914 roku gromadzących do Prawdy lud Pański. Wojna światowa, pierwsza część czasu wielkiego ucisku, wybuchła między 29 lipca a 1 sierpnia 1914 roku. Do października 1914 roku (Piramida precyzuje tę datę dokładnie na 16 września 1914 roku) zakończyło się żęcie, a do Paschy 1916 roku pokłosie.

       Oracz zajmujący literalnego żeńcę przerwałby jego pracę żęcia tuż przed dosięgnięciem go, a wkrótce potem nie byłoby możliwe żadne żęcie, ponieważ pole przed żniwiarzem zostałoby zaorane. Tym samym ten werset, tak jak Obj. 7:1-3 (zob. komentarz bereański; Z 2334) uczy, że zanim pierwsza wojna światowa, „wiatr” z Obj. 7:1-3, obejmie jakiś kraj, żęcie i pokłosie (które w szerszym znaczeniu jest częścią żęcia) – pieczętowanie czół wybranych – będzie w nim ukończone, a w świetle tego, co się wypełniło, potwierdza to, że żęcie i pokłosie zakończyło się wszędzie, nim wojna światowa objęła całe chrześcijaństwo.

       W naszym specjalnym dodatku do BS z sierpnia ’52., w związku z Amosem 9:13 , zauważyliśmy, że człowiek, który próbowałby żąć po tym, jak dogonił go literalny oracz, rzeczywiście wyglądałby bardzo niemądrze. Napominaliśmy braci, by także nie wyglądali na niemądrych pod względem duchowym upierając się przy kontynuowaniu żęcia po 1916 roku, kiedy to symboliczny oracz – czas wielkiego ucisku – wszędzie rozpoczął swe dzieło.

kol. 2

       W treści odpowiedzi na dodatek do BS nr 51, rozpowszechnianej przez przywódców Dawn, jej autor próbuje odrzucić przygniatającą siłę tego cytatu Pisma Świętego i jego logiczne wypełnienie w latach 1914-1916 twierdząc, że wyrażenie „zajmie” sugeruje „stopniowe ograniczanie pola żęcia” i że „skoro oracz wciąż pracuje, w 1916 roku musiało jeszcze być sporo pola do zżęcia”. Wykrętna argumentacja takiego rozumowania jest oczywista w odniesieniu do pierwszej części tego cytatu, choć prawdą jest, że zanim symboliczny oracz – czas ucisku – w 1916 roku „zajął” żeńcę w ostatnich krajach, w latach 1914-1916 miało miejsce stopniowe ograniczanie pola żęcia w miarę jak obejmowało ono coraz więcej krajów, natomiast nie jest prawdą, że po zajęciu żeńcy przez oracza zostało do zżęcia jakiekolwiek pole (co wypełniło się na wiosnę 1916 roku). Wyraźne jest także krętactwo drugiej części tego oświadczenia, ponieważ oracz „wciąż będzie pracował” jeszcze przez wiele lat – przez całą rewolucję światową i anarchię światową, łącznie z uciskiem Jakuba – lecz fakt, iż „wciąż będzie pracował” przy końcu ucisku Jakuba nie będzie dowodem na to, że między rokiem 1916 a tamtą chwilą „musiało jeszcze być sporo pola do zżęcia”!

       Jeśli chodzi o tego, co „tłoczy winne jagody” i tego, co zajmuje „rozsiewającego nasienie”, odpowiadamy cytatem z P’37, s. 182: „Według Amosa 9:13 oracz i tłoczący jagody zajęli żeńcę i siejącego, i przerwali ich pracę [kursywa nasza]. Oracz zajął (i w ten sposób uniemożliwił dalszą pracę) żeńcę (łącznie ze zbierającym pokłosie), a tłoczący jagody zajął siejącego nasiona (Maluczkie Stadko, jako karzące z grzechu, sprawiedliwości i sądu), gdy tylko całe chrześcijaństwo zostało wciągnięte w wojnę światową, co stało się na wiosnę 1916 roku”.

       Jest to całkowicie zgodne z już wyrażoną myślą: że „wrzucanie gron winnicy ziemi do prasy i ich deptanie w niej rozpoczęło się w 1914 roku” i że prasa ta reprezentuje

poprzednia stronanastępna strona