Teraźniejsza Prawda nr 192-193 – 1960 – str. 108

poprawy (Izaj. 26:9); fałszywe systemy religijne zostaną zniszczone, a jedna prawdziwa religia będzie przyjęta przez wszystkich (Izaj. 60:14, 15); zostanie położony kres uciskającym rządom (Izaj. 60:12), a opiekuńcze rządy Jezusa i Kościoła będą sprawowały opiekę (Ps. 72:12-14); ludność nie będzie już więcej pozbawiona swoich domów, ani nie będzie wynajmować od kogoś posiadłości (Izaj. 65:22), lecz każdy będzie się cieszył swoją własnością bez kłopotu (Miche. 4:4); ludzie nie będą zajęci nieproduktywną praca (Izaj. 65:23), lecz będą mieli powodzenie w swoich przedsięwzięciach (Izaj. 60:17). Niewątpliwie tego rodzaju warunki nie prowadzą do grzechu lecz do sprawiedliwości. A zatem dostarczają najlepszej sposobności do zbawienia ludzkości. Warunki prowadzące do zbawienia są trzecią cechą możliwości zbawienia, a poprzedzające Pisma dowodzą, że takowe istnieją dla niezbawionych zmarłych tego świata.

      [4] Co więcej, Biblia poucza, że wszyscy ci, którzy w tym życiu nie byli przychylnie usposobieni względem Chrystusa, w następnym życiu będą tak usposobieni. Jezus rzekł (Jan 12:32): „A ja jeśli będę podwyższony od ziemi pociągnę wszystkich do siebie”. W następnym wierszu Św. Jan wyjaśnia to wyrażenie jako odnoszące się do Jezusowej ofiarnej śmierci Odkupienia i do Jego Tysiącletniego Królowania, przez które On będzie uwielbiał Boga. Wszyscy wiemy, że w tym życiu stosunkowo mała liczba była, pociągnięta do Chrystusa (Jan 6:44; Mat. 7:14). A zatem ci wszyscy, którzy w tym życiu nie byli pociągnięci (przychylnie usposobieni) do Niego, muszą być do Niego pociągnięci w życiu przyszłym, w Tysiącleciu.

      [5] Biblia uczy, że wszyscy poddadzą się Chrystusowi i uznają Jego prawo do rządzenia nad nimi (Filip. 2:10, 11; Izaj. 45:23; Ps. 22: 30; Rzym. 14:9). Wszyscy, nie poddali się Jemu w tym życiu ani nie uznali Jego prawa do rządów nad nimi. Stąd musi to nastąpić w przyszłym życiu, gdy chodzi o tych. którzy tego nie uczynili obecnie. Apostoł Paweł w liście do Filipensów 2:10 mówi, że to obejmuje zmarłych, to jest „tych, którzy są pod ziemią”; podobnie wprost potwierdzają to Psalm 22:30; Rzym. 14:9. To poddanie się i uznanie stanowią część doświadczeń tych, którzy będą korzystali z okazji zbawienia.

      [6] Pismo Święte uczy, że sposobność poświęcenia się Panu będzie dana każdemu na ziemi w ciągu Tysiąclecia, a to obejmuje tych, którzy wtedy powrócą na ziemię z grobu. Odnosi się do tego Izajasz 35:8. W wierszu 4 opisane jest Wtóre Przyjście Chrystusa, któremu towarzyszy zburzenie królestwa Szatana i kara dla jego wyznawców w wielkim ucisku. Wiersze 5, 6 pouczają, jak Chrystus oświeci i zreformuje grzeszną ludzkość, przy czym o przywróceniu Raju pouczają wiersze 7, 1, 2. Wiersz 8 mówi o otwarciu wielkiej Drogi Świętej dla nieczystych (dla rodu ludzkiego pokalanego grzechem Adamowym), którzy chcąc przejść przez całą jej długość, musza się sami
kol. 2
oczyścić. Droga ta w przeciwieństwie do wąskiej drogi (prywatnej uliczki) jest drogą publiczną otwartą dla każdego. Na Drodze Świętej wszystko będzie uczynione tak jasnym, że najprostszy umysł nie zbłądzi na niej. Wiersz 9 wskazuje, że wszystkie przeszkody będą z niej usunięte, lecz odkupieni – przez Okup zwolnieni od wyroku śmierci (1Tym. 2:4, 5) – będą uprzywilejowani do chodzenia po niej. W wierszu 10 czytamy, że zmarli, których także obejmuje Okup Chrystusowy (Ozeasz 13:14), powrócą z grobu i przyjdą na Syon do Jezusa i Kościoła, w związku z tą wielką Drogą Świętości. Stąd wiersz ten dowodzi, iż sposobność do poświęcenia będzie otwarta dla tych zmarłych którzy w tym życiu nie byli poświęceni, a sposobność do poświęcenia jest szóstym twórczym składnikiem sposobności do zbawienia.

      [7] Ostatnią okolicznością należącą do możliwości zbawienia jest oferta Ducha Świętego. Biblia poucza, że oferta ta jest dostępna dla każdego. W proroctwie Joela 2:28, 29 znajduje się szczególna obietnica, odwracająca wyrażenie myśli co do określenia czasu jej wypełnienia. W wierszu 29 Jehowa mówi nam, że wyleje Ducha Swego na Swoje sługi i służebnice (Wybranych), a to właśnie czyni On w ciągu Wieku Ewangelii, „w one dni”; zaś w wierszu 28 mówi nam, że „potem” – po onych dniach, po Wieku Ewangelii, czyli w ciągu Tysiąclecia – wyleje Ducha Swego „na wszelkie ciało”, a raczej jak powinno być – „dla wszelkiego ciała”. Widać stąd, że dla tych którym nie był wylany Duch w tym życiu, będzie wylewany w życiu następnym, a posłuszni otrzymają go (Dz. 5:32) i będą podniesieni do doskonałości, jeśli pozostaną posłusznymi. Lecz według Joela 2:28 wszystkim będzie dana sposobność otrzymania Ducha, chociaż nikt nie będzie zmuszony do słuchania a przez to do otrzymania go. Tak więc sposobność otrzymania Ducha, Św. będzie zaofiarowana wszystkim. Stąd oferta sposobności przyjęcia Ducha Św. jest nieodzowna częścią możliwości do zbawienia. Jest to siódma i ostatnia forma zupełnej możliwości zbawienia.

      Tak więc dowiedliśmy na podstawie Pisma Św., że siedem okoliczności stanowiących całkowitą możliwość zbawienia, oczekuje każdą istotę ludzką. Lecz nie każdy napotyka je w tym życiu. Wskutek tego pojawią się one po tym życiu, w Tysiącleciu dla tych, którzy nie mieli tych sposobności obecnie.

PRZEKLEŃSTWO USUWANE STOPNIOWO

      (10) Obecnie w dalszym ciągu tego przedmiotu, omawiać będziemy dziesiąty dowód nadziei dla niektórych niezbawionych zmarłych. Biblia uczy, że przekleństwo jakie Adam ściągnął na cały rodzaj ludzki będzie stopniowo usunięte w Tysiącleciu, na wykonanie czego potrzeba całego tysiąca lat. Objawienie 21:3-5 dowodzi, iż to nadejdzie przez obecność Przybytku Bożego (Chrystusa i Kościoła – którzy są Kościołem [Świątynią! – 1Kor. 3:17; Efez. 2:19-22)

poprzednia stronanastępna strona