Teraźniejsza Prawda nr 190 – 1960 – str. 67
ZEBRANIA ZGROMADZENIA DOMOWEGO
Użycie wyrażenia „Zgromadzenia Domowe” zostało zapoczątkowane wśród naszych braci brytyjskich (T. P.’48, str. 29, par. 3). Brat Johnson przyjął i zastosował to określenie oraz zachęcał do tego rodzaju zebrań, wyrażając nawet rozczarowanie, że bracia poza Anglią byli tak niechętni do urządzania takich zebrań (P’ 50, 11). Wierzymy, że Pan przez Posłannika Epifanii opatrznościowo ustanowił pracę Zgromadzeń Domowych, jako specjalny zarys pracy dobrych Lewitów po zabraniu Małego Stadka z ziemi. Dlatego my również gorąco zalecamy ich użytek dla oświeconych Epifanią sług Bożych.
Lecz dlaczego ta nowa forma pracy została wprowadzona w Anglii na tak małą skalę, a potem zalecana braciom szeroko na wiosnę 1948? Wierzymy, że Pan zarządził aby stało się tak w równoległości zalecenia Specjalnego Ślubu właśnie 40 lat przedtem, tj. na wiosnę 1908 (Watch Tower 4190, 4191, 4263). Brat Johnson pisał (P’50,91): „Jest coś w równoległości przesiewania epifanicznego, co odpowiada Ślubowi”. Pokrewieństwo Zgromadzenia Domowego do Ślubu jest wyjaśnione w P’48, 164. Obie te rzeczy nastąpiły i były ogólnie zalecane ludowi Pańskiemu na początku równoległych piątych przesiewań. Ślubowi sprzeciwiano się, źle przedstawiano i źle stosowano go; podobnie Zgromadzeniom Domowym sprzeciwiał się brytyjski przedstawiciel (odpowiadając E. C. Henningesowi w jego sprzeciwianiu się Ślubowi), opierając się wysiłkom brytyjskich braci w przeprowadzaniu zarządzeń brata Johnsona odnośnie Zgromadzeń Domowych, oraz przedstawiając ich źle bratu Johnsonowi w listach. I tak jak inni przyłączyli się, popierając E. C. Henningesa w jego nauczaniu przeciwko właściwemu zastosowaniu Przymierzy i ofiary za grzech oraz w jego sprzeciwianiu się Specjalnemu Ślubowi, tak samo teraz możemy spodziewać się, ze również inni będą popierali Cyrila Shuttlewortha w jego odnośnych naukach przeciwko właściwemu zastosowaniu Przymierzy i ofiary za grzech (jak to jest wyjaśnione w P’51, 93), oraz w jego postawie przeciwnej wobec usługi Zgromadzeń Domowych. Przeto możemy się spodziewać, że niektórzy szemrząc, będą się trzymali na uboczu i nie będą brali udziału, albo będą przeciwni usłudze Zgromadzeń Domowych, którą Posłannik Epifanii wprowadził i do której pobudzał wszystkich Epifanią oświeconych braci, aby brali w niej, jeśli to jest możliwe, udział.
Możemy zauważyć, że tak jak Specjalny Ślub został wprowadzony przez Posłannika Paruzji jako coś nowego, tak samo usługa Zgromadzeń Domowych została wprowadzona przez Posłannika Epifanii jako coś nowego. Lecz ktoś może zapytać: dlaczego to me zostało wprowadzone wcześniej? Jest oczywiste, że nie było to stosowane w okresie Paruzji ani w tej części Epifanii, która cechowała się wyprowadzeniem Kozła Azazela do Bramy, lecz raczej jest to stosowane w tej
kol. 2
części Epifanii, która cechuje się oczyszczaniem Lewitów wśród grup nie będących w Prawdzie Epifanii, ponieważ ci ostatni, znajdujący się w takowej, nie opuścili sfery Prawdy jako ich symbolicznego domu (P’48, 44). Zgromadzenia Domowe są szczególnie po to „aby przyprowadzić z powrotem braci do sfery Prawdy, jako ich domu”. Tym sposobem Pan ustanowił tę usługę (która nie była stosowana w poprzednich czasach aż do roku 1948), jako stosującą się do końca Epifanii, a będącą środkiem do pomagania naszym drogim zbłąkanym braciom, by mogli wrócić do Prawdy paruzyjnej, od której odeszli i stopniowo dojść do dalszego światła, tak jak Pan rozwinął je dla nas podczas Epifanii w zgodzie z Prawdą paruzyjną. Coraz to więcej ten zarys, jak i inne zarysy naszej pracy, będzie się okazywał owocnym w miarę jak będziemy przeprowadzali to epifaniczne zarządzenie.
Powyższe wywody o pokrewieństwie Ślubu do przesiewania z lat 1908-1911 i o równoległości pokrewieństwa Zgromadzeń Domowych do przesiewania z lat 1948-1951, nie są pisane w tym celu by obawą napędzić braci do urządzania takich zebrań (ponieważ nie jest to sposób Pański), ale chcemy raczej w ten sposób podkreślić ważność tych zebrań. Piszemy również w tym celu, aby odpowiedzieć na liczne pytania domagające się wiece] szczegółów na temat, jak należy urządzać takie zebrania.
Wrażenie, jakie niektórzy wyciągają całkiem naturalnie z wyrażenia: Zgromadzenie Domowe jest takie, jak gdyby odnosiło się ono do miejsca gdzie zebranie Zgromadzenia Domowego odbywa się, tj. iż jest to zgromadzanie się braci w domu, jako różniące się od zgromadzania na sali publicznej lub w innym miejscu zebrań. Aczkolwiek urządzamy czasami zebrania Zgromadzenia Domowego w prywatnych domach, jak również w lokalach publicznych, to jednak nie używamy tego określenia w wymienionym znaczeniu. Określenia tego używamy raczej jako definicji rodzaju ewangelistycznych zebrań, które zbory mają urządzać wpośród swoich lub sąsiedztwa, i to w szczególnym celu. Wyrażenie: Zgromadzenie Domowe, bardzo jasno pokazuje cel takich zebrań.
Wyrażenie: Zgromadzenie Domowe nasuwa myśl, że są tacy, którzy opuścili sferę Prawdy będącą ich symbolicznym domem. Zebrania Zgromadzenia Domowego są głównie zamierzone w tym celu, aby sprowadzić takich braci na powrót do sfery Prawdy i Jej Ducha, jako ich symbolicznego domu, najpierw w formie Prawdy paruzyjnej, a następnie w formie epifanicznej. Naszym celem w urządzaniu Zgromadzeń Domowych nie jest połączenie wszystkich grup Prawdy w jedną, ponieważ Bóg wskazał, że miało być 60 grup albo ruchów Lewitów tak w figurze jak i w pozafigurze. Mamy powiedziane, że „każda grupa będzie miała niewątpliwie swoją