Teraźniejsza Prawda nr 190 – 1960 – str. 63

przyszłej usłudze. Podał także krótki życiorys brata Johnsona, którego śmierć otworzyła nową pracę.

      (6) Nie wymieniając licznych szczegółów, mających swą równoległość między pierwszą częścią 1911 a 1951 zauważmy następnie, że w wydaniu Strażnicy z 15 czerwca 1911, brat Russell podał program konwencyjny na rok 1911, kładąc szczególnie nacisk na konwencję w Mountain Lake Park, Md, która miała zacząć się 1 września 1911.

      (6a) W Present Truth z czerwca 1951, akuratnie 40 lat później, brat Jolly ogłosił konwencję, która miała się odbyć w Philadelphii 1 września 1951 roku. Podobne rzeczy były uczynione odnośnie zarządzeń konwencyjnych tak w roku 1911, jak i 40 lat później.

      (7) Brat Russell po raz pierwszy zwrócił uwagę braci na konwencji w Mountain Lake Park, że okładki sześciu tomów parusyjnych miały ulec zmianie. Były one pokazane po raz pierwszy na tej konwencji, choć nie były wy dane aż w jakiś czas później (zob. oryginalne wydanie Strażnicy z 1 Października 1911).

      (7a) Jako równoległy bratu Russellowi 40 lat później, brat Jolly zwrócił uwagę braci na konwencji w Philadelphii na to, że byłoby pożądane zmienić kliszę na pierwszej stronie „Herald of the Epiphany” („Zwiastuna Epifanii”), aby uczynić ją bardziej atrakcyjną dla publiczności. Próbka nowej kliszy była umieszczona na ścianie Przybytku, w którym odbywała się konwencja i była pokazywana na konwencji w Oklahoma City i Chicago, aby wszyscy ja widzieli. Lecz pismo z nową nazwą „The Bibie Standart” nie wyszło zaraz lecz jakiś czas później (a mianowicie – 4 grudnia, gdy został wysłany styczniowy numer). Zauważmy jak słowa brata Russella w październikowym wydaniu Strażnicy z roku 1911, stosujące się do zmiany oprawy tomu, mogą być zastosowane do zmiany Zwiastuna: „Oprawy sześciu tomów Wykładów Pisma Świętego były ogólnie uznane jako dość okazyjne; a więc niektórzy mogą się dziwić, że zmieniliśmy ogólny ich wygląd. Myślimy, że uczyniliśmy polepszenie czyniąc to, żyjemy w dniu postępu i chcemy postępować razem z drugimi w zewnętrznym wyglądzie. Wierzymy, że jesteśmy daleko na przedzie co się tyczy zawartości naszych tomów w porównaniu ze wszystkimi innymi naukami religijnymi i wykładami Biblijnymi. Mieliśmy próbkę nowego wydania na konwencji w Mountain Lakę Park. Kolporterzy i wszyscy, którzy widzieli tę próbkę zgodzili się, że zmiana, którą uczyniliśmy była bardzo pożądana”.

      Wiele znaczące i zgodne z tą równoległością jest to, co brat Johnson wykazuje w T. P. 1949, 16, że w równoległościach Parusji i Epifanii 6 tomów paruzyjnych Wykładów Pisma Świętego mają swą równoległość w Herald of the Epiphany (Zwiastunie Epifanii) a Strażnice w Present Truth (Teraźniejszej Prawdzie). A więc zmiana okładek 6 tomów lecz nie poselstwa, ma swą równoległość w zmianie kliszy Heralda, lecz nie jego poselstwa. Ta bardzo znamienna równoległość
kol. 2
zdaje się udzielać pochwały zmianie kliszy Heralda, albowiem jeżeli Pan pochwalał brata Russella za dokonanie zmiany w tomach, to także będzie pochwalał równoległe czynności 40 lat później podczas Epifanii. Brat Johnson podaje względem równoległości zasadę, że czynności łaski mają swą równoległość w czynnościach łaski, a czynności, gniewu – w czynnościach gniewu. Ponieważ Bóg pochwalał jedno, niezawodnie objawi także Swą pochwałę drugiego.

      Można zauważyć wiele innych równoległości, jak np. nadzwyczaj długie sprawozdanie podane w Strażnicy przez brata Russella (Strażnica 1911, 371-378), pod nagłówkiem „Widoki Naszej Najlepszej Konwencji”, które miało swą równoległość w najdłuższym sprawozdaniu z konwencji epifanicznej podanym przez brata Jolly’ego w listopadowym numerze Present Truth w roku 1951, gdzie cały numer był poświęcony tej sprawie. Lecz sprawę tę tutaj pominę, poruszając ją później.

RÓWNOLEGŁOŚĆ POZAFIGURALNEGO ELEAZARA

      W E. tomie 9, str. 387-394 znajduje się wytłumaczenie 4Moj. 16:36-40, pokazujące jak brat Russell wyobrażony przez Eleazara, działał względem przesiewaczy podczas przesiewania szemrania i kontradykcjonizmu w latach 1908-1911. Dodatkowe myśli odnoszące się do tego przesiewania są podane w T. P. 1931, str. 89, par. 46-50. Niektóre czynności brata Russella podczas tego przesiewania miały swą równoległość 40 lat później w podobnych czynnościach brata Johnsona przed jego śmiercią a brata Jolly’ego potem.

      Jak mamy pokazane w E. tomie 9, 388, 389, kadzielnice Korego i jego roty (4Moj. 16:1-7) przedstawiają teksty Biblijne, których używali oni przeciwko Prawdzie. Obcy ogień Korego i jego roty wyobraża fałszywą doktrynę, którą ich pozafigury włożyły w cytaty Biblijne używane przez nich. Rozkaz dany Eleazarowi aby pozbierał kadzielnice wyobraża, jak Bóg rozkazał naszemu Pastorowi przez pozafiguralnego Mojżesza (Jezusa jako Wykonawcę Bożego), aby objaśnił cytaty używane przez przesiewaczy. Nasz Pastor objaśnił te cytaty szczegółowo. Fakt; że Eleazar rozrzucił ogień przedstawia, jak nasz Pastor odparł i zniweczył odnośne błędy.

      Brat Russell dobrze spisał się w tym dziele. Niemal w każdym wydaniu Strażnicy od stycznia 1909 do 1911, ukazywały się artykuły szczegółowo zbijające przesiewaczy. W większości tych wydań prawie całe numery poświęcone były tym ognistym tematom. Dlatego, że to przesiewanie ciągnęło się od roku 1908 do 1911, równoległe jemu przesiewanie ciągnęło się od 1948 do 1951; a to dowodzi, że czynności brata Russella miały swą równoległość w czynnościach brata Johnsona i brata Jolly’ego. Od października 1950, dalszą równoległość kadzielnic pozafiguralnego Korego i jego roty znajdujemy w Pismach, które były

poprzednia stronanastępna strona