Teraźniejsza Prawda nr 190 – 1960 – str. 59

w budowaniu na Wiek Ewangelii przedstawiało stan tych, którzy nawet nie byli nominalnym ludem Bożym. W ukończonym obrazie Obóz Epifanii obejmie tylko wierzących w Chrystusa jako Zbawcę i Króla łącznie z poświęconymi Obozowcami Epifanii. Tylko tacy, którzy staną się poświęconymi Obozowcami Epifanii mogą mieć nadzieję, że będą najwyższą klasą przedstawioną przez Madana wśród ludzkości restytucyjnej pod Nowym Przymierzem. Gdy droga święta zostanie otwarta, Obóz Epifaniczny przejdzie w Obóz Tysiąclecia (P’55,13), który przedstawia „stan świata przechodzącego restytucję”, podczas gdy miejsce poza Obozem będzie wówczas przedstawiać „stan tych, którzy nie uczynili jeszcze żadnego postępu na drodze restytucji i członków Wtórej Śmierci, którzy umrą w stu latach”.

      (50) Jak bardzo tęsknimy do tego czasu, kiedy błogosławieństwa Prawdy, litości i pokoju dla całej ludzkości spłyną z Tysiącletniej Świątnicy Najświętszej i Świątnicy. Poprzez Dziedziniec Tysiącletni, reprezentujący stan Starożytnych Godnych
kol. 2
(Lewitów Kaata), Wielkiego Grona (Lewitów Merarego) i Młodocianych Godnych (Lewitów Gersona) dotrą one do klasy poświęconych Obozowców Epifanii, przez nią do reszty Niby Wybrańców, a ostatecznie do klasy nie wybranej!

      Niechaj Bóg dopomaga nam, abyśmy byli wierni naszemu powołaniu, byśmy się prawdziwie nadawali do udziału w chwalebnym dziele błogosławienia innych klas i rozszerzania chwały Pańskiej po całej ziemi (Izaj. 40:5)! Spoglądajmy naprzód w radosnym przewidywaniu, do warunków i dzieł Przybytku ustawionego po Tysiącleciu, warunków i dzieł Bożych dokonywanych przez Chrystusa – Głowę i Ciało, Starożytnych Godnych, Wielkie Grono i Młodocianych Godnych względem Innych stworzeń Bożych, stwarzanych w nieskończonych Wiekach chwały! Prawdziwie cudowny jest ten postępujący poczwórny obraz Przybytku!
(P 1959, 34)

PYTANIA BEREAŃSKIE

      (45) Kogo przedstawia trzeci syn Ketury Madan? Co w tym względzie podaje brat Russell? Brat Johnson? Kogo wyobrażają czterej inni synowie Ketury? Z czego wynika, że poświęceni Obozowcy Epifanii są figurowani w Madanie? Kiedy w porównaniu z innymi klasami, poświęceni Obozowcy Epifanii przyjdą pod warunki Nowego Przymierza?

      (46) Co było podawane z Pisma Św. po je sieni 1914 odnośnie Młodocianych Godnych? Czego możemy się spodziewać po jesieni 1954 i względem kogo? Czego takie ustępy będą dowodziły?

      (47) Co z powyższego widać w sprawie budowania Przybytku? Co musimy mieć na uwadze chcąc kroczyć w świetle postępującej Prawdy? Jaki będzie rezultat w przeciwnym razie? Określ postęp budowy Świątnicy i Świątnicy Najświętszej aż do obecnego czasu!

      (48) Co nastąpiło w wypadku Dziedzińca? Ile klas było wyobrażonych w Dziedzińcu przez lata od jesieni 1914 do jesieni 1954? Jakie to są klasy? Jak zmieniło się budowanie Dziedzińca w roku 1954? Co on reprezentuje w obrazie ukończonym? Na co przewidziani Młodociani Godni mają wystarczającą ilość czasu i w jakim okresie?

      (49) Jakie podobieństwo zachodzi pomiędzy Dziedzińcem i Obozem na Wiek Ewangelii a niedokończonym przejawem na Epifanię? Ile klas jest przedstawionych w Obozie na Epifanię? Jakie to są klasy w obrazie nie ukończonym? Jaka zmiana nastąpi przy końcu Epifanii w jej szerszym znaczeniu? Kto pozostanie w Obozie Epifanii w obrazie skończonym? Kto może mieć nadzieję stania się najwyższą klasą wśród świata restytucji i przez kogo ona jest pokazana? Kiedy Obóz Epifaniczny przejdzie w Obóz Tysiąclecia? Co przedstawia Obóz Tysiąclecia, a co miejsce poza Obozem?

      (50) Skąd spłyną błogosławieństwa Tysiąclecia? W jaki sposób będą one spływać na ludzkość z wybudowanego Przybytku Tysiąclecia? Co powinno być przedmiotem naszego starania? Czego spoglądając naprzód – powinniśmy wyglądać? Jakie wrażenie powinien zrobić na nas ten poczwórny obraz Przybytku?

kol. 1

EPIFANICZNE RÓWNOLEGŁOŚCI
BRATA RUSSELLA

(P ’52, 9)

      Drogi Bracie Jolly! Łaska Tobie i pokój „od Boga, Ojca naszego i od Pana Jezusa Chrystusa! Niedawno mówiłem Ci, że myślałem, iż równoległości paruzyjne i epifaniczne wskazują na to, że po śmierci brata Johnsona Ty na czas Epifanii jesteś równoległy bratu Russellowi. Od tej pory pewne inne rzeczy przyszły mi na uwagę, które mnie zmuszają do napisania tego listu. Będę się starał uczynić to krótko i węzłowato, podając tylko potrzebną ilość dowodów. Z uwagi na to, że sprawa ta
kol. 2
jest poniekąd osobista, bardzo jasno wskazująca na Ciebie jako wykonawcę i męża walecznego Pana od października 1950, może będziesz się wzbraniał przyjąć te myśli, podobnie jak uczynił to brat Russell w roku 1894, gdy zwrócono Jego uwagę na to, iż był „wiernym i mądrym sługą” (Mat. 24:45-47; Łuk. 12:42-44).

      W Paruzji, liczne ataki skierowane na brata Russella dały do zrozumienia, że był on „wiernym sługą”, Posłannikiem Paruzji,

poprzednia stronanastępna strona