Teraźniejsza Prawda nr 421 – 1992 – str. 18

NASZE SIEDEMDZIESIĄTE TRZECIE
ROCZNE SPRAWOZDANIE

      To krótkie sprawozdanie obejmuje okres od 1 listopada 1990 roku do 31 października 1991 roku; ponadto odsyłamy czytelników do naszych wcześniejszych rocznych sprawozdań. W tym roku więcej miejsca przeznacza się na nasze zagraniczne sprawozdania.

        Istotnie, żyjemy obecnie w najbardziej niezwykłych czasach. Jeśli jednak nie będziemy oceniali prawdziwego posłannictwa Bożego, będziemy zaniepokojeni i roztargnieni tak jak wielu dzisiaj w świecie. Jesteśmy bardzo błogosławieni, ponieważ wiemy jaki będzie ów wielki rezultat po całym tym ucisku, który biedny świat musi przeżyć.

        Środki przekazu obszernie informują, że 1991 rok był rokiem szczególnych wydarzeń. Zaczęło się na początku roku od wojny w Zatoce Perskiej po upadku Związku Radzieckiego i Partii Komunistycznej w tej części świata i zastąpienia Gorbaczowa przez Jelcyna, powszechny niepokój (np. rewolucja w Chorwacji i Słowenii) oraz bardzo złe warunki ekonomiczne towarzyszące tym zmianom. (Zobacz nasz artykuł w T.P. 1991,36, 37 roku na temat Rosji, oraz Roczne Sprawozdanie z 1989 w T.P. 1989,98 roku, T.P. nr 412 z 1990 roku). W ostatnich miesiącach, można rzec, wiadomości zostały zdominowane informacjami o zapoczątkowaniu w Madrycie bliskowschodnich rozmów pokojowych.

        Aktualnie jesteśmy pod wrażeniem różnych świeckich znaków właściwych w Chrystusowym drugim adwencie, co w ogólnych konturach zostało opisane w E. 17, rozdz.11. Cytujemy z E. 17, str. 295, jedenasty znak wskazujący na trudny do opanowania wszechświatowy kryzys:

POWSZECHNY NIENAPRAWIALNY KRYZYS

        Czy wiesz, że jako jedenasty świecki znak, Biblia naucza, iż powszechny nienaprawialny kryzys,
kol. 2
taki jakiego świat nigdy wcześniej nie doznał, w tym okresie drugiej Chrystusowej obecności, jest bliski (Łuk. 21:25-27; Izaj. 29:14; Psalm 82:1-5); że bywały już w historii ludzkości trudne do opanowania kryzysy, np. tuż przed narodową klęską Izraela, w związku z upadkiem Rzymskiego Imperium, religijną i polityczną Reformacją, Wielką Rewolucją Francuską; że w każdym z tych kryzysów panowało powszechne lekceważenie religii oraz cywilnych i rodzicielskich autorytetów, międzynarodowa podejrzliwość, zazdrość, rywalizacja, nienawiść i wojny, narodowe ekspansje, dużo nienawiści,  podejrzeń i  konfliktów między różnymi pod

poprzednia stronanastępna strona