Teraźniejsza Prawda nr 189 – 1960 – str. 28
samego siebie, powinien zauważyć czy jego ręce i serce są czyste od kwasu. „Oczyszczajmy samych siebie od wszelakiej zmazy ciała i ducha [umysłu], wykonywując poświęcenie w bojaźni [czcigodnej ocenie] Bożej” (2Kor. 7:1). „Oczyśćcie się wy, którzy nosicie naczynia Pańskie” (Izaj. 52:11). Obyśmy naprawdę odnowili nasze przymierze z Panem i zobowiązali się wypełniać je coraz wierniej, pracując nad naszym zbawieniem z bojaźnią i ze drżeniem, w miarę jak z coraz bardziej wzrastającą radością wyglądamy czasu, gdy będziemy wraz z Chrystusem i Jego drogą Oblubienicą w naszych różnych stanowiskach – pili owoc winnej macicy, kielich radości i błogosławienia, chwalebny wynik Jego ofiary okupu złożonej za nas na Kalwarii. Będzie to kielich nowy w Królestwie Jego Ojca, w duchowej czy też ziemskiej fazie (Mat. 26:29; Obj. 7:9-17; Łuk. 13:28).
Są to myśli, które wielu z oświeconego ludu Pańskiego na całym świecie, pobudza do gromadzenia się w małe grupy (niekiedy nawet pojedyncze osoby z Jezusem) aby obchodzić najbardziej znamienne wydarzenie w Boskiej historii wszechświata w jego właściwa” rocznicę, tj. w tym roku 8 kwietnia po godzinie
kol. 2
6 wieczorem. Inni, jak zwykle, będą niewątpliwie obchodzić to najważniejsze wydarzenie w niewłaściwym czasie. Nie powinniśmy ich za to surowo krytykować, pamiętajmy bowiem, że naszym celem jest szczególnie obchodzenie tego wydarzenia. Niemniej jednak właściwa doroczna data jest bardzo pożądana. Biblijna metoda obliczania tej rocznicy, jest podana w P’52, 25-28. Co do dalszych wyjaśnień odnośnie znaczenia tego święta i porządku w jego usłudze, zobacz np. F str. 565-596.
Zbór w Philadelphii zgromadzi się, jeśli Bóg dozwoli, w Domu Biblijnym, 2111 South 11th Street dnia 8 kwietnia o godzinie 8 wieczorem. Ci wszyscy, którzy ufają w zastępcza ofiarę złożoną na Kalwarii, którzy są całkowicie poświęceni w służbie Odkupiciela a nie mają zboru w swej miejscowości, lecz mogą swobodnie zgromadzić się z nami, będą serdecznie powitani. Prosimy uprzejmie zbory i jednostki o jak najszybsze przysłanie nam sprawozdań z obchodzenia Wieczerzy Pańskiej, za co z góry dziękujemy. Modlimy się o Boże błogosławieństwo dla wszystkiego Pańskiego Izraela gdziekolwiek się znajduje, w jego przygotowaniu się do Wieczerzy Pańskiej, uczestniczeniu w Niej oraz w doświadczeniach, które mogą po tym nastąpić.
kol. 1
GRZECHY PONIESIONE PRZEZ KOZŁA WYPUSZCZALNEGO
„Kozła, na którego padł los Azazela, postawi żywego przed Panem, aby oczyszczenie uczynił przezeń” (3Moj. 16:10).
Niemożliwe jest całkowite pojęcie sposobu, przez który rachunki Boskiej sprawiedliwości są zachowane. Zdaje się jednak, że morderstwo – odebranie życia, jest z Boskiego punktu widzenia jedną z największych zbrodni, bez względu na to, czy jest to morderstwo w dosłownym tego słowa znaczeniu, czy też tylko nienawiść do drugiego, którą Pan nazywa morderstwem popełnionym w sercu. On oświadcza, że „droga jest przed oczyma Pańskimi śmierć świętych jego” (Ps. 116:15). Oznacza to, że On szczególnie zwraca uwagę na ich śmierć. Przez cały okres poprzedzający Pierwsze Przyjście Pana, krew sprawiedliwych była przelewana począwszy od Abla aż do Zachariasza.
Co się tyczy Kaina, to był on winny śmierci swego brata a więc jego krwi; wszyscy inni którzy zabili sprawiedliwych ludzi, uznawanych przez Boga, są winni ich śmierci: ci zaś, którzy zabili Jezusa są winni krwi Chrystusowej. Bóg postanowił aby przez zasługę Chrystusa nastąpiło ogólne przebaczenie wszystkich grzechów Adamowych. Jest jednak pewna miara grzechu, który wychodzi poza to co można by słusznie uważać jako wynik słabości Adamowej; z nim jest związana pewna miara odpowiedzialności.
WOŁANIE SPRAWIEDLIWOŚCI O POMSTĘ
Według Pisma Św. (1Moj. 4:10) krew Abla „woła” do Pana z ziemi. Innymi słowy sprawiedliwość domaga się pomsty. Zasługa śmierci
kol. 2
Chrystusowej, która ostatecznie będzie zastosowana jako cena odkupienia za grzechy świata, widocznie nie pokryje takich przestępstw w zupełności. Ona pokryje tę część grzechów, która pochodzi ze słabości Adamowej albo dziedziczności; jednak pewna ich część – ta, która była dobrowolna – nie będzie pokryta. Możemy więc przypuszczać, że pewna suma obowiązku będzie dalej ciążyć na tych osobach, które popełniły morderstwa oraz, że zasłużą sobie mniej lub więcej na karę za ich nieprawości i czynienie zła. Ponieważ dla niektórych potrzebne było cierpienie, więc widocznie Pańskim zamiarem było zgodzenie się na pewne zlikwidowanie tego rachunku morderstw – jeżeli tak go nazwiemy – przez nawiedzenie Żydów przy końcu Wieku Żydowskiego. Ponieważ przy końcu tego Wieku, mieli oni w jakiś sposób doznać wielkiego czasu ucisku. Pan postanowił dopuścić to dodatkowe cierpienie na nich. nawet na wielu tych spośród nich, którzy byli niewinni.
Zdaje się, że Pan dozwolił na ukaranie niewinnych aby zrównoważyć w pewnej mierze rachunek sprawiedliwości wobec tych, którzy popełnili szczególne morderstwa, itp. W tym świetle zrozumiemy oświadczenie: „Aby przyszła na was wszystka krew sprawiedliwa, wylana na ziemi, ode krwi Abla sprawiedliwego aż do krwi Zachariasza, syna Barachyjaszowego, któregoście zabili między kościołem i ołtarzem” (Mat. 23:35). Był to „gniew ostateczny”, który(sprostowanie z TP 1960,96) przyszedł na Jeruzalem a który