Teraźniejsza Prawda nr 187 – 1959 – str. 177
które byłyby nie tylko powodem utraty miejsca w Tysiącleciu, ale również specjalnej służby poświadczającej począwszy od października 1954”.
(15) „Północ z przypowieści o dziesięciu pannach (Mat. 25:1-12) była w kwietniu 1877, gdy ogólna proklamacja o wtórej obecności Chrystusa rozpoczęła się (T.P. 1931, str.85, par.16); noc z tej przypowieści zaczęła się w październiku 1799 i kończy się w r.1954 z końcem Epifanii (w ograniczonym znaczeniu), co również dowodzi, że gdy w kwietniu 1877 rozpoczął się okrzyk: „Oto Oblubieniec!”, odbywało się wtedy żęcie. Wobec tego, ta noc kończy się w r. 1954, tj. w czasie początku jej zachodzenia na Królestwo” (T.P. 1929, str. 38, kol. 2, par. 3, od góry).
(16) „Pan wyznaczający dwanaście godzin na pracę dzienną (Jan 9:4; 11:9) i Jego zaopatrzenie wieczorne z przypowieści o groszu (Mat. 20:1-16), a następnie nadejście nocy (40-letniej) dnia żęcia (Mat. 20:8) pokazuje, że symboliczny okres nocy składającej się z dwunastu godzin następuje po dniu Paruzji – dniu żęcia (40-letnim dniu o dwunastu godzinach). To dowodzi, że oba okresy muszą być
kol. 2
równej długości, co wskazuje, iż Epifania jest również okresem 40-letnim, pierwszy okres był nie tylko dniem, a drugi nie tylko nocą z przypowieści, ale także dniem i nocą z Psalmu 91:5,6; 121:6” (T.P. 1927, str. 43, par. 5-10).
(17) „Dwukrotne pozostawanie przez Mojżesza na górze po 40 dni, wyobraża te dwa okresy. Pierwsze 40 dni wyobrażają Paruzję, drugie 40 dni – Epifanię, góra wyobraża Królestwo, na które zstąpił Chrystus z dwóch punktów widzenia, z punktu widzenia Paruzji i z punktu widzenia Epifanii”. Więcej szczegółów w tym przedmiocie podaje br. Johnson w P ’26, str.78, gdzie wyraża się, że nie jest pewny, czy pomiędzy październikiem 1954 a listopadem 1956 powrócą Starożytni Godni, i czy ziemska faza Królestwa będzie ustanowiona w tym czasie. Np. pisze on jak następuje: „Nie mamy powiedziane, w którym dniu po drugim 40-dniowym pobycie na górze Mojżesz włożył zasłonę na swoją twarz (2Moj. 34:28-35), która to zasłona reprezentuje Starożytnych Godnych (zob. Komentarz Bereański). Jeśli byłoby jasno zaznaczone, w którym dniu po swoim powrocie Mojżesz to uczynił,