Teraźniejsza Prawda nr 187 – 1959 – str. 167

Trzecie zastosowanie jest bezpośrednim nauczaniem w Cieniach Przybytku i domyślnym w 6 tomie (str. 151, 152), gdzie br. Russell podaje obraz na Tysiąclecie. Czwarte zastosowanie jest zawarte w Cieniach Przybytku i w 6-tym tomie, gdzie obraz na czas po Tysiącleciu został przedstawiony (gdy nie będziemy zważać na te odrębne i wyraźne zastosowania spotkamy się z trudnością w zrozumieniu przedstawionych jasnych znaczeń z pozaobrazowego Przybytku – TP 1933, str. 87, par.8)”.

      (3) „W krótkości wyjaśnimy nasze wyrozumienie tych czterech obrazów. Świątnica Najświętsza w obrazie na Wiek Ewangelii przedstawia stan istot Boskich; Świątnica przedstawia zarodkowy stan Nowych Stworzeń, bez względu na to, czy zachowują, czy też tracą korony; Dziedziniec wyobraża stan usprawiedliwionych z wiary; Obóz wyobraża nominalny lud jako odrębny od prawdziwego ludu Bożego, zaś miejsce za Obozem reprezentuje stan tych, którzy nawet nie są nominalnym ludem Bożym lub też są wyklęci z obrębu ludu Bożego. Na Epifanię Świątnica Najświętsza wyobraża stan istot Boskich; Świątnica w ukończonym obrazie przedstawia stan Nowych Stworzeń,
kol. 2
które zachowały korony; Dziedziniec w skończonym obrazie przedstawia Wielką Kompanię i Młodocianych Godnych; Obóz w skończonym obrazie przedstawia dawniej usprawiedliwionych z wiary, którzy trzymają się okupu i wykonują sprawiedliwość oraz nawróconego Izraela; zaś miejsce za Obozem wyobraża stan tych, którzy stanowili Obóz w Wieku Ewangelii lub też są wyklęci z obrębu ludu Bożego”.

      (4) „Na Wiek Tysiąclecia Świątnica Najświętsza przedstawia stan istot natury Boskiej, przy czym – na ile to dotyczy Chrystusa (Głowy i Ciała) – przedstawia ich w charakterze sług Bożych usługujących ludowi; Świątnica reprezentuje stan Chrystusa (Głowy i Ciała) w charakterze służenia ludowi w sprawie Bożej; Dziedziniec wyobraża stan Starożytnych Godnych (Lewitów Kaata), Wielka Kompania (Lewitów Merarego) i Młodocianych godnych (Lewitów Gersona); Obóz wyobraża stan świata podlegającego Restytucji; miejsce poza Obozem przedstawia stan tych, którzy nie uczynili żadnego postępu na drodze Restytucji oraz klasę Wtórej Śmierci (tych, którzy umrą w stu latach).

poprzednia stronanastępna strona