Teraźniejsza Prawda nr 404 – 1989 – str. 136
człowieka zostaje niezmiennie ustalone w chwili śmierci. Lecz pod koniec 1871 roku był całkowicie przekonany, że ów pogląd wywodzi się z ludzkiej tradycji który nie znajduje potwierdzenia w Piśmie Świętym i stanowi ujmę dla doskonałości Bożej oraz Bożych przymiotów, utwierdza refleksyjny umysł w przekonaniu, iż urąga on prawdzie, miłosierdziu, miłości i sprawiedliwości. Był przekonany, że Bóg jest miłością, i że to ona kazała Mu zesłać Jezusa jako „okup za wszystkich, co jest świadectwem czasów jego”; że dla zdecydowanej większości rodzaju ludzkiego ów „czas jego” nie nadszedł w obecnym życiu, a wobec tego należy do przyszłości.
Wycofując się w późniejszym czasie z Life and Advent Union (Stowarzyszenia Życia i Adwentu), br. Storrs ogłosił, że prowadzone przez niego badanie Pisma Świętego przekonało go, iż nie wybrani zostaną wzbudzeni ze stanu śmierci i otrzymają sposobność przyjęcia Chrystusa za Zbawcę. Artykuł, który wyszedł spod jego pióra, opublikowany w Z 630 dowodzi, że br. Storrs przyjął biblijny punkt widzenia, jako przeciwny wąskim i błędnym poglądom nominalnego kościoła. Ową biblijną myśl przedstawił w The Bibie Examiner, którego wydawanie wznowił w 1871 roku i wiernie kontynuował aż do czasu kiedy przerwał je na krótko przed swoją śmiercią w 1879 roku.
W latach między rokiem 1871 a 1874 brat Storrs odegrał ważną rolę w procesie namaszczania Prawdą o restytucji itd. naszego drogiego brata Russella, który oświadczył, że docenia pomoc jaką otrzymał od brata Storrsa, wydawcy The Bibie Examiner (Z 3821, kol. 2, par. 2; E 9,518).
We wrześniu lub październiku 1874 roku brat Russell jako pierwszy rozpoznał, że drugi adwent Jezusa będzie niewidzialny. Zrozumienie przez niego tej pierwszej, charakterystycznej prawdy Żniwa Ewangelii, wyznacza datę rozpoczęcia Żniwa. Opublikowany następnie przez niego traktat zatytułowany Cel i sposób powrotu naszego Pana, był pierwszą charakterystyczną dla Żniwa publikacją. Według Z 3822, par. 1,2 nastąpiło to przed 1876 rokiem. Brat Storrs dał wzmiankę o tym traktacie w czasopiśmie Examiner, ale nie pogodził się z myślą, że Jezus w swoim drugim adwencie przyszedł w sposób niewidzialny. Nie powinniśmy mieć mu za złe jako wytrwałemu członkowi epoki filadelfijskiej (E 14,27), że nie rozumiał tej prawdy Żniwa, która należy do okresu Laodycejskiego, zaczynającego się w 1874 roku.
W 1875 roku br. Storrs wydał artykuł na temat Wielkiej Piramidy, w którym przedstawił ją jako potwierdzenie Biblii i zalecał jej zbadanie. Uważał, że piramida nie została zbudowana pod nadzorem człowieka.
OSTATNIE DNI BRATA STORRSA
Brat Russell napisał w Z (przedruk) 71 co następuje: „Nasz brat, dotychczasowy wydawca The Bibie Examiner, znany jest większości
kol. 2
naszych czytelników, którzy również wiedzą, że z powodu poważnej choroby zmuszony był zaprzestać wydawania swej gazety. Chociaż niewątpliwie czuje, podobnie jak my, że powinien kontynuować, proklamowanie miłości Bożej skierowanej do wszystkich Jego stworzeń, jednocześnie ma wiele powodów, aby dziękować Bogu za dostąpienie przywileju cieszenia się tak długim życiem, i tak poświęconym sprawie Mistrza. Czując, że wielu z was, podobnie jak ja sam, ucieszyłoby się gdyby mogło od czasu do czasu otrzymać wiadomość od naszego brata, zaoferowaliśmy mu część należącego do nas miejsca [w Zions Watch Tower – w Strażnicy Syonu]”.
Odpowiedziała córka brata Storrsa (14 grudnia 1879 roku) wyjaśniając, że docenia on chrześcijańską sympatię i uprzejme sugestie brata Russella, ale nie ma już siły, aby cokolwiek napisać. Powiedziała, że jest bardzo cierpliwy i nie skarży się, mimo iż czasami cierpienia jego są tak wielkie, że pragnie spoczynku oraz że obchodził osiemdziesiątą trzecią rocznicę swoich urodzin. Dwa tygodnie później nastąpiła śmierć brata Storrsa i została ogłoszona na początku 1880 roku w Zions Watch Tower, ale zawiadomienie nie zostało zamieszczone w przedrukach Strażnicy. Przytaczamy je poniżej:
IN MEMORIAM
„Wiadomość o śmierci brata Storrsa (28 grudnia 1879 r.) dotarła do nas zbyt późno, abyśmy zdążyli ją zamieścić w naszym ostatnim numerze. Jak już o tym wspominaliśmy, nasz brat rozpoczął właśnie osiemdziesiąty czwarty rok życia i był poważnie chory. Wierzymy, że był on »wiernym sługą« i wkrótce »wejdzie do radości Pana«. jesteśmy pogrążeni w smutku z powodu straty przyjaciela i brata w Chrystusie, jednakże nie jako »drudzy, którzy nadziei nie mają«. Wielki Wybawiciel jest już blisko i zapewnia nas: »Mam klucze piekła i śmierci«”.
Życzeniem br. Storrsa było, aby jego pogrzeb był bardzo skromny. Tak więc, trzydziestego grudnia w jego domu zebrało się na modlitwę kilku przyjaciół i po wygłoszeniu pewnych uwag przez br. Butlera Packarda z Nowego Jorku, oraz br. Grima z Filadelfii, brat Storrs został pochowany na nowojorskim cmentarzu w Woodlawn.
INFORMACJE O BR. GEORGEU STETSONIE
Mieliśmy nadzieję, że zdobędziemy więcej informacji o działalności br. Stetsona. Gdy nam się to uda, może opublikujemy je w przyszłości. Według informacji jakie posiadamy, br. Stetson urodził się w 1814 roku. Pierwsza wzmianka jaką o nim posiadamy mówi, iż był on naczelnikiem poczty w Olena w północno-centralnej części stanu Ohio, w pobliżu Norwalk. Inne uzyskane przez nas informacje mówią o nim jako doktorze G. W. Stetsonie, lekarzu praktykującym w latach 1851-1855