Teraźniejsza Prawda nr 187 – 1959 – str. 162
Następnie Izajasz 25:6-9 jest dalszym pięknym zestawieniem działalności Królestwa po powrocie naszego Pana. Wspaniałe uczty nieskażonej i odżywczej Prawdy opisane są w wierszu 7 (zob. 1Kor. 15:56, 55 gdzie pytanie: „Gdzież jest o śmierci! bodziec twój?” zawiera ukrytą odpowiedź – „Nigdzie”, bo bodziec, którym jest grzech przestanie istnieć). Wiersz 8 wykazuje, że zarówno proces umierania, jak i stan śmierci, będzie zupełnie wymazany wraz ze wszystkimi łzami i prześladowaniami sprawiedliwych dzięki chwalebnemu Królestwu Boga dla ustanowienia którego powraca Chrystus. Objaśnienie Św. Pawła dot. wiersza 8, zobacz w 1Kor. 15:55-57 oraz w 1Kor. 15:21-26. Proszę także porównać wiersz 9 z Rzym. 8:19, 21.
Wyjątek z Listu do Rzymian 14:9 wyraźnie mówi nam, że Chrystus umarł (dał Siebie jako okup za nas) aby mógł stać się Panem i Władcą zarówno żywych jak i umarłych. Stąd też Jego śmierć, będzie błogosławić w Królestwie cały nieżyjący rodzaj Adamowy. W Liście do Filip. 2:6-8 opisana jest Jego ofiarna śmierć; zaś wiersze 9-11 wykazują Jego następne wywyższenie na Władcę:
kol. 2
1) całego nieba, co nastąpiło przy Jego wniebowstąpieniu; 2) całej ziemi, co jeszcze nie nastąpiło, lecz nastąpi po Jego powrocie w Królestwie; i 3) wszystkich pod ziemią (umarłych), co także jeszcze nie nastąpiło, lecz nastąpi w Jego Wtórym Przyjściu i Królestwie, gdy – jak to się już stało w niebie – każdy język na ziemi i pod ziemią uzna Go jako Pana, oddając przez to chwałę Bogu.
Proszę także zauważyć Bożą przysięgę w tej właśnie sprawie daną w Ks. Izaj. 45:22,23, pamiętając, że przysięga ta jest oparta na Przymierzu Związanym Przysięgą i wyjaśnia tamtą przysięgę (1Moj. 22:16, 18), przez którą Bóg zobowiązał się wobec Chrystusa i Kościoła – Nasienia (Gal. 3:8, 16, 28, 29), że użyje ich do błogosławienia wszystkich narodów ziemi. To w rezultacie sprawi, że cała ziemia zostanie napełniona Jego Chwałą (4Moj. 14:22; Psalm 72:19; Izaj. 11:9; Abak. 2:14; Mat. 6:10). A ponieważ ogromna większość ludzkości umarła bez błogosławieństwa – ustęp ten oznacza jej wzbudzenie do tego błogosławieństwa. W ten sposób widzimy, że szóstym celem powrotu Chrystusa jest błogosławienie całej ludzkości – żywych i umarłych – ze sposobnością Restytucji.