Teraźniejsza Prawda nr 186 – 1959 – str. 144
Plamy, które na ich szatach nagromadziły się (Psalm 107:10, 11; Judy 23) muszą być oczyszczone. Dlatego podczas okresu Epifanii, Jego Drugiego Przyjścia (Malachiasz 3:2, 3; Mat. 25:10, 12; 1Kor. 3:13), prowadzi ich przez niektóre bardzo ciężkie doświadczenia w „Wielkim Ucisku” (Mat. 7:26, 27; 1Kor. 3:13, 15; Psalm 107:12; Pieśni 5:6, 7; Obj. 7:13, 14), przez które poznawają głupotę ich ubiegłego życia i oczyszczają się, tracąc wszelkie bałwany, które wznosili ubóstwiając siebie, świat, grzech i błąd, którym się kłaniali (Obj. 7:14; Mal. 3:3; Psalm 107:13-16; 1Kor. 3:15). Po oczyszczeniu nastąpi ich wyzwolenie, w którym będą się bardzo radować jako w zbawieniu Pańskim (Psalm 45:15, 16; 1Kor. 3:15; Obj. 19:7-9) gdy zostaną wpuszczeni do Pałacu królewskiego, aby być druhnami Oblubienicy, Małżonki Baranka.
ROZWIJA KLASĘ MŁODOCIANYCH GODNYCH
(3) Jezus powraca także aby rozwinąć klasę Młodocianych Godnych. Oni tak są nazwani, ponieważ tak jak klasa Starożytnych Godnych weszła w działalność na scenie Planu
kol. 2
Bożego zanim dana była sposobność komukolwiek wejść do Wysokiego Powołania Boskiej natury i współdziedzictwa z Chrystusem, tak Młodociani Godni wchodzą w działalność na scenie Bożego Planu po zakończeniu sposobności wejścia do Wysokiego Powołania Boskiej natury i współzawodnictwa z Chrystusem. Według Biblii sposobność wejścia do Wysokiego Powołania miała być zamknięta po wejściu „zupełności pogan” (pełnej liczby Wybranych spośród pogan) – Rzymian 11:25. To synchronizuje z końcem żęcia obecnego Żniwa. Lecz jak przed otwarciem sposobności wejścia do Wysokiego Powołania wielu z klasy Starożytnych Godnych pragnęło i służyło Bogu wiernie, tak odkąd skończyła się sposobność wejścia do Wysokiego Powołania, wielu pragnie i służy Bogu wiernie. Ponieważ okazują tego samego ducha oddania się Bogu jak ci Godni ojcowie Starego Testamentu i to w bardzo podobnych warunkach, Bóg zmierza do zjednoczenia ich z nimi w nagrodach i służbie Tysiąclecia i po Tysiącleciu. Stąd więc podobieństwo i przeciwieństwo w nazwach tych dwóch klas.