Teraźniejsza Prawda nr 186 – 1959 – str. 141

Przyczyna jest jasna: stosunkowo niewielu ludzi dąży do świętobliwego życia, służby w samozaparciu i ochotnego cierpienia dla sprawiedliwości, których Biblia naucza świętych. Wieki temu skonstatowano to przez liczne doświadczenia. Stąd, aby pozyskać tych, których tak wzniosłe doktryny i przepisy odtrącały, posiadający mądrość światową duchowni dokonali kompromisu w swych zasadach, przystosowując swe nauki do ideałów tych, których starali się pozyskać; w rezultacie zaś obniżyli biblijny poziom wiary i życia. Ta polityka prowadziła do licznych błędów doktryny i praktyki; do światowości zamiast do świętobliwego życia, służby i cierpień; do zjednoczenia kościoła z państwem i do panowania papiestwa oraz pewnych Kościołów protestanckich utrzymywanych przez państwo. W ten sposób nauka o Po-tysiącletnim przyjściu Chrystusa zawsze prowadziła do tego zła. W konsekwencji jego złe owoce dowodzą, że jest to złe drzewo, pod którego cieniem nie powinniśmy przebywać.

      Zwolennicy nauki o Po-tysiącleciu starają się dowieść swej pozycji przez pewne Pisma,
kol. 2
które jednak źle stosują. Twierdzą oni, jakoby oświadczenie Chrystusa, że Ewangelia będzie głoszona wszystkim narodom przed Jego powrotem (Mat. 24:14) dowodzi o słuszności ich twierdzenia, tymczasem prawda tkwi w tym, że ustęp ten nie mówi o nawróceniu świata. Mówi tylko, że Ewangelia głoszona będzie wszystkim narodom na świadectwo, lecz nie mówi ani słowem jak świadectwo będzie przyjęte. Z faktu, że Jezus nakazuje Swym uczniom powoływać uczniów, nie tylko jak dotąd czynili z Żydów, lecz ze wszystkich narodów (Mat. 28:18, 19). Tłumaczą, że ich teoria jest słuszna, ignorując fakt, że nakaz nie ograniczania się do nawrócenia jednego narodu, lecz wszystkich narodów, co nie znaczy, że wszystkie narody zostaną nawrócone. W podobny sposób oświadczenie Św. Pawła (Dz. 17:30), który mówi, że gdy dawniej Bóg nakazał pokutę tylko Żydom, to teraz oznajmuje ludziom wszystkim i wszędzie – Żydom i poganom – aby pokutowali, przekręcają oni w znaczenie, że wszyscy zostaną nawróceni w czasie Wieku Ewangelii. Zapominają oni, że nakazy nie zawsze są wykonywane, jak np. nakaz dany Żydom, aby pokutowali.

poprzednia stronanastępna strona