Teraźniejsza Prawda nr 376 – 1987 – str. 77
(49) Dalej, fakt, że istniała pewna liczba zborów ludu Prawdy powstałych w tych latach dowodzi, iż drugi proces pracy żniwiarskiej był wykonywany, to znaczy, wiązanie snopów. Istniał zbór w Allegheny, Pa., drugi w Rochester, N.Y., trzeci w Almont, Mich. i czwarty w Dansville, N.Y. Gdzie indziej były mniejsze grupy braci.
(50) Dalej, fakt, że jako szósty proces żniwa, zaczęło się pierwsze przesiewanie żniwa ewangelicznego na Wielkanoc 1878 roku, stanowiące równoległość przesiewania związanego ze śmiercią naszego Pana, dowodzi, iż przed Zielonymi Świątkami w 1878 roku sześć procesów żniwa było wykonywanych i dlatego żniwo ewangeliczne zaczęło się na jakiś znaczny czas przed 1878 rokiem. Dlatego fakty dowodzą, iż żęcie zaczęło się w 1874 roku.
(51) W związku z argumentem, że żęcie zaczęło się w 1874 roku można podać jeszcze inne dowody niż siedem powyższych wywodów, na przykład, pomiar długości podłogi Wielkiej Galerii w Wielkiej Piramidzie kończący się w punkcie wskazującym na rok 1914 dowodzi, że praca żniwa trwająca czterdzieści lat zaczęła się w 1874 roku. Jednak wierzymy, iż daliśmy wystarczającą liczbę dowodów na poparcie naszego drugiego punktu. Sądząc, iż niniejsze rozważania zostały udowodnione, przechodzimy do trzeciej części naszego opracowania.
PASTOR NIE NAUCZAŁ O ŻĘCIU W LATACH 1878-1918
(52) III. NASZ PASTOR NIGDY NIE NAUCZAŁ, ZE ŻĘCIE ZACZĘŁO SIĘ W KWIETNIU 1878 I SKOŃCZYŁO SIĘ W KWIETNIU 1918 ROKU.
J. F. Rutherford, Cari Olson i ich zwolennicy oraz inni twierdzili, że nasz Pastor uczył, iż żęcie zaczęło się w kwietniu 1878 roku i skończyło w kwietniu 1918 roku. Nie zgadzamy się z tym. Artykuł, na którym opierają swoje twierdzenie (Z 1916, str. 263-265), nie podaje tych myśli, które bezzasadnie są mu przypisywane. Radzimy naszym drogim braciom, aby przeczytali i jeszcze raz przeczytali a jeśli konieczne ponownie przeczytali ten artykuł i upewnili się, iż tego nie naucza. Najbardziej staranne przestudiowanie go nie ujawni, aby nauczał o tych datach w odniesieniu do początku i końca pracy żniwa. Czy bracia ci nie zechcieliby uprzejmie powiedzieć nam, gdzie artykuł ten podaje te daty jako daty żęcia?
(53) Nie tylko nie podaje miesiąca kwietnia 1878 i kwietnia 1918 roku jako dat na rozpoczęcie i zakończenie żęcia, lecz również nic w nim nie implikuje tych dat jako początku i końca tej pracy. Są dwa oświadczenia w tym artykule, z których J.F. Rutherford i inni wywnioskowali te daty, lecz zupełnie błędnie. Jedno z tych oświadczeń podaje (str. 264, kol. 2, par. 2, 6), że koniec gniewu wobec Izraela miał miejsce w kwietniu 73 roku n.e. i że równoległością tej daty był kwiecień 1918 roku. To oświadczenie jest prawdziwe, lecz w ogóle
kol. 2
nie odnosi się do żęcia a raczej odnosi się do palenia plew i oczywiście kompletując palenie plew w cielesnym Izraelu nie może być porównywane paralelnie z kompletowaniem żęcia pszenicy w duchowym Izraelu. Ludzie, którzy błędnie dochodzą do takiego wnioskowania nie są bezpiecznymi przewodnikami. Poprowadzą z pewnością innych w dół! Drugie oświadczenie, z którego wyciągnięto wniosek, iż kwiecień 1878 roku i kwiecień 1918 roku odpowiednio świadczyły o początku i końcu żęcia, oparte było na myśli, iż nie było spichlerza aż do zesłania Ducha Świętego w 33 roku n.e. (str. 264, kol. 2, par. 1). Rozumowanie, które doprowadziło do tego wniosku jest następujące: Ponieważ nie było spichlerza aż do zesłania Ducha Świętego w 33 roku n.e., dlatego nie było żęcia do tego momentu! Z tego powodu nie było żęcia do Pięćdziesiątnicy w 1878 roku, równoległego czasu w żniwie ewangelicznym. A ponieważ żęcie ewangeliczne trwa 40 lat, więc żęcie musiało skończyć się w 1918 roku! Co za ubogie rozumowanie! W nim proces żęcia jest poplątany z procesem gromadzenia w spichlerzu, podczas gdy w naturze i łasce żęcie jest pierwszym a gromadzenie w spichlerzu jest siódmym i ostatnim procesem żniwa. Właściwy wniosek jaki należy wyciągnąć z faktu, iż gromadzenie w spichlerzu zaczęło się w dniu zesłania Ducha Świętego w 33 roku jest następujący: sześć innych procesów żniwa, z których pierwszym było żęcie, zaczęło się przed zesłaniem Ducha Świętego w 33 roku i dlatego żęcie, pierwszy z tych procesów, musiał zacząć się znacznie przed zesłaniem Ducha Świętego w 33 roku. Zgadza się to z październikiem 29 rokiem n.e. jako właściwą datą, co było powyżej udowodnione. Dlatego ten ich istotny punkt, na którym głównie opierają swoją debatę, całkowicie odpiera ich pogląd!
(54) Powyżej wspomniany artykuł „Strażnicy” naszego Pastora odrzuca pogląd wyznaczający rok 1918, lub jakąś inną datę, jako czas zakończenia żęcia w żniwie ewangelicznym. To odrzucenie jest jasno wyrażone (str. 263, ostatni paragraf) jak następuje: „Nie wyznaczamy czasu, ponieważ nie znamy żadnego zarysu czasu odpowiedniego do zastosowania w przyszłości – podobnie jak Eliasz i Elizeusz nie byli posłani do jakiegoś określonego miejsca po dojściu do Jordanu”. Gdyby J.F. Rutherford. Clayton Woodworth, G.H. Fisher i Carl Olson zachowali świętą powściągliwość naszego drogiego Pastora, nie byliby winni wyprowadzenia na manowce wielu braci na tym i na innych punktach. Menta Sturgeon wyraził się drukiem, że tuż po śmierci naszego Pastora ślubował być mu wiernym w śmierci jak był w czasie jego życia. On wie i wielokrotnie mówił, iż potem gdy ukazał się artykuł „Żniwo nie jest skończone”, nasz Pastor w odpowiedzi na powtarzane pytania na konwencie pozytywnie oświadczył, iż nie wyznaczył żadnej daty na koniec żęcia, co my i wielu innych słyszało, gdy Pastor mówił to na kilku konwencjach przy końcu owego lata