Teraźniejsza Prawda nr 185 – 1959 – str. 114
a co Maria dostarczała przez pożywienie płodowi w Jego embrionalnym rozwoju. Tutaj streszcza się analogia przysłowia, że co dla jednego jest pokarmem dla drugiego może być trucizną. Wiele osób z powodu braku żywotności może się zatruć tym samym serem, który innym wcale nie szkodzi. Spożycie pomidorów z tej samej puszki jednym wychodzi na zdrowie, inni zatruwają się. Niektórzy mogą nawet pić truciznę bez szkody na zdrowiu, inni zaś po wypiciu jej giną. Wszystko to zależy od silnej żywotności u jednych – zdolnych do odrzucenia zła, a słabej żywotności u innych – niezdolnych do jego odrzucenia. Na podstawie rozumu i zasad biblijnych spostrzegamy, że Jezus uniknął dziedziczenia niedoskonałości Adamowej, będącej w Jego matce. Co więcej, teksty specjalnie pouczają, że Jezus był bez grzechu, co dowodzi, iż On nie odziedziczył Adamowego skażenia od swojej matki, bo gdyby tak było, to na pewno by zgrzeszył, ponieważ nieprawość jest korzeniem grzesznych myśli, zamiarów, słów i uczynków. Następujące wyjątki Pisma Św. w uzupełnieniu do wyjątków powyżej podanych o Jego bezgrzeszności dowodzą, iż Jezus był czystym od nieprawości dziedziczonej w Adamie i bezgrzesznym w życiu: Psalm 45:8; 89:20; Izaj. 50:5; 53:9; Zach. 9:9; Jan 7:18; Dz. 4:27, 30; 2Kor. 4:4; Żyd. 7:26; 9:14; Obj. 3:7; 1Piotr 2:20-24. Wreszcie Biblia poucza, że grzech i śmierć pochodzą od Adama, a nie od Ewy, a więc od ojca, a nie od matki (Rzym. 5:12-21; 1Kor. 15:21,22; Efez. 2:3; 1Piotra 1:19). Te rozważania dowodzą, że Jezus nie odziedziczył skażenia przez Marię. Na tym zamykamy nasze rozpatrywanie czwartego pytania: z czym była karnacja zgodna?
5. Piąte pytanie: przez co odbyła się karnacja? Ponieważ w tej sprawie istnieje błąd przystąpimy do tego tematu w sposób negatywny, wykazując przez co karnacja nie odbyła się. Niektórzy głoszą, że karnacja dokonała się przez śmierć Logosa. Niektórzy nawet twierdzą, że przez śmierć Logosa dokonało się nasze odkupienie. Ten pogląd jest oczywiście błędem, bo Logos jako Archanioł nie mógł być odpowiednią ceną, co do wartości Adama, bo nawet aniołowie są wyżsi naturą od doskonałego człowieka (Żyd. 2:7 9).