Teraźniejsza Prawda nr 365 – 1986 – str. 82

SZTANDAR BIBLIJNY – NASZYM JEDYNYM SZTANDAREM

„Podnieście chorągiew do narodów” – Izajasz 62:10
Izajasz 8:20, Łukasz 11:28

BADANIE DOKTRYNY O TRÓJCY

(dokończenie artykułu z numeru 363/18)

      „ŻEM JA JEST” (ONYM) – JAN 8:24

      Trynitarze wyciągają nieuzasadniony wniosek ze słów Jezusa, „jeśli nie wierzycie, żem ja jest (onym), pomrzecie w grzechach waszych”. Trynitarze usuwają słowo „onym” z tego wersetu i pozostawiają ten tekst w następującym brzmieniu, „jeśli nie wierzycie, żem ja jest [po grecku, ego eimi], pomrzecie w grzechach waszych” i następnie wyprowadzają błędny wniosek, iż jeśli kto nie wierzy, że Jezus jest wielkim „JESTEM” (Biblia Tysiąclecia) z 2Moj. 3:14, umrze w swoich grzechach.

      Szczególnie szkodliwym wynikiem tego błędnego poglądu trynitarzy jest wprowadzenie niebiblijnego i niemiłosiernego podziału (Rzym. 16:17; 1Kor. 1:10; 1Kor. 3:3; 11:18) wśród praktykujących chrześcijan przez dowodzenie, iż osoby, które oświadczyły, że pokutowały za grzech, przyjęły Jezusa za swego osobistego Zbawiciela (Jan 3:16; Dz. 4:12; 16:31) i poświęciły swoje życie Bogu (Mat. 16: 24; Rzym. 12:1) a nie wierzą, iż Jezus jest tym „JESTEM” z 2Moj. 3:14, umrą w swych grzechach – innymi słowy są jeszcze nieusprawiedliwione mimo szczerej wiary w Jezusa jako Zbawiciela i w rzeczywistości w ogóle nie są chrześcijanami! Do jakich więc ciasnych,
kol. 2
niebiblijnych, niemiłosiernych poglądów prowadzi ta fałszywa nauka dotycząca Ewangelii Jana 8:24!

      Jednak twierdzi się, iż słowo „onym” w Ewangelii Jana 8:24 nie występuje, ponieważ w greckim tekście nie ma ono odpowiednika i na to wskazuje użycie w KJV kursywy dla słowa „onym”.

      Do rozstrzygnięcia sprawy, czy słowo „onym” powinno być użyte w tekście Jana 8: 24, musimy wziąć pod rozwagę znaczenie poprzedzającego kontekstu i innych części Pisma Świętego. W kontekście poprzedzającym Jezus najpierw zawstydził nauczonych w Piśmie i faryzeuszów w związku z niewiastą, którą „zastano na samym uczynku cudzołóstwa” (ww. 1-11). Potem Jezus powiedział (w. 12), „Jam jest światłość świata”. Z tego co Jezus mówił w poprzedzającym kontekście wynika, iż w wersecie 24 po słowach „żem ja jest” [ego eimi] powinny nastąpić słowa „światłość świata” lub słowo „onym” (który jest światłością świata).

      Wniosek ten, oparty na poprzedzającym kontekście, jest potwierdzony słowami Jezusa podanymi w wersecie 28 w wyrażeniu „żem ja jest (onym)”. Jezus powiedział, „Gdy wywyższycie Syna człowieczego, tedy poznacie, żem ja jest (onym) [ego eimi]”. Wniosek

poprzednia stronanastępna strona