Teraźniejsza Prawda nr 332 – 1983 – str. 112
wykorzystania w pracy do osób dotkniętych żałobą są nekrologi w lokalnych gazetach. Tylko nazwiska z dokładnymi adresami krewnych osób zmarłych mogą być wykorzystane. Niekiedy ten sam nekrolog jest powtarzany przez kilka dni. To trzeba mieć na uwadze celem uniknięcia dublowania ekspedycji.
Osoba odpowiedzialna za tę pracę (zwykle kapitan pracy ochotniczej) powinna wyznaczyć każdemu zakres służby w celu zapobieżenia dublowaniu powodującemu stratę czasu, wysiłków, literatury i kosztów opłat pocztowych, co mogłoby mieć miejsce, gdyby wielu braci wykonywało pracę do osób w żałobie w tej samej miejscowości w sposób indywidualny. W miastach obsługiwanych przez więcej niż jedną osobę mogą być wyznaczone pewne litery alfabetu dla każdego pracownika, który wykorzysta tylko nazwiska zaczynające się na litery alfabetu w przydzielonym mu zakresie. W niektórych przypadkach praca może być podzielona według obszarów. Każdy czerpie wszystkie nazwiska z wyznaczonego mu obszaru.
kol. 2
Lub też kapitan może dostarczać nazwisk do wykorzystania przez każdego pracownika.
Jako zawartość każdej koperty zalecamy: Gdzie Są Umarli?, Nowa Ziemia, Bóg Cię Miłuje, i inne, z podpisanym listem do osoby w żałobie. Jeśli ktoś z ważnych powodów nie życzy sobie złożyć własnego podpisu, może ubiegać się o pozwolenie używania nazwiska innych do tego celu.
Praca do osób w żałobie stanowi prawdziwie błogosławiony przywilej służby dla tych, którzy nie mogą się bardzo często udzielać w pracy strzeleckiej i w bardziej aktywnej pracy ochotniczej. Dlatego zachęcamy takich szczególnie do wykonywania tego rodzaju pracy. Jest to błogosławiona misja niesienia pociechy tym, którzy utracili swoich kochanych (Izaj 61:1-3; Psalm 30:6; 147:3). Niech Bóg błogosławi naszą miłość i gorliwość dla Niego i Jego sprawy.
P ’75, 60.
PSALM 139
1. Przedniejszemu śpiewakowi psalm Dawidowy. Panie! doświadczyłeś i doznałeś mię. 2. Tedy znasz siedzenie moje, i powstanie moje, wyrozumiewasz myśli moje z daleka. 3. Tyś chodzenie moje i leżenie moje ogarnął, a świadomeś wszystkich dróg moich. 4. Nim przyjdzie słowo na język mój, oto Panie! ty to wszystko wiesz. 5. Z tyłu i z przodu otoczyłeś mię, a położyłeś na mię rękę twoję. 6. Dziwniejsza umiejętność twoja nad dowcip mój; wysoka jest, nie mogę jej pojąć. 7. Dokąd ujdę przed duchem twoim? a dokąd przed obliczem twojem uciekę? 8. Jeźlibym wstąpił do nieba, jesteś tam; i jeźlibym sobie posłał w grobie, i tameś przytomny. 9. Wziąłlibym skrzydła rannej zorzy, abym mieszkał na końcu morza. 10. I tamby mię ręka twoja prowadziła, a dosięgłaby mię prawica twoja. 11. Albo rzekłlibym: Wżdyć ciemności zakryją mię; aleć i noc jest światłem około mnie. 12. Gdyż i ciemności nic nie zakryją przed tobą; owszem tobie noc jako dzień świeci; ciemnościć są jako światłość. |
13. Ty zaiste w nocy masz nerki moje; okryłeś mię w żywocie matki mojej. 14. Wysławiam cię dlatego, że się zdumiewam strasznym i dziwnym sprawom twoim, a dusza moja zna je wybornie. 15. Nie zataiła się żadna kość moja przed tobą, chociażem był uczyniony w skrytości, i misternie złożony w niskościach ziemi. 16. Niedoskonały płód ciała mego widziały oczy twoje; w księgi twoje wszystkie członki moje wpisane są, i dni, w których kształowane były, gdy jeszcze żadnego z nich nie było. 17. Przełóż o jako drogie są u mnie myśli twoje, Boże! a jako ich jest wielka liczba. 18. Jeźlibym je chciał zliczyć, nad piasek rozmnożyły się; ocucęli się, jeszczemci ja z tobą. 19. Zabiłlibyś, o Boże! niezbożnika, tedyćby mężowie krwawi odstąpili odemnie. 20. Którzy mówią przeciwko tobie obrzydłości, którzy próżno wynoszą nieprzyjaciół twoich. 21. Izali tych, którzy cię w nienawiści mają, o Panie! nie mam w nienawiści? a ci, którzy przeciwko tobie powstawają, izaż mi nie omierzli? 22. Główną nienawiścią nienawidzę ich, a mam ich za nieprzyjaciół. 23. Wyszpieguj mię, Boże! a poznaj serce moje; doświadcz mię, a poznaj myśli moje. 24. I obacz, jeźli droga odporności jest we mnie, a prowadź mię drogą wieczną. |