Teraźniejsza Prawda nr 330 – 1983 – str. 74

(baranów dwa) zupełnie nadawała się do przyjęcia (baranków rocznych czternaście [2×7]). Tym ofiarom towarzyszyły stosowne głębsze i płytsze deklaracje – do stopnia pełnych zdolności Jego ludu i z największą miarą Jego Ducha – sławienia Boga za Jezusa w różnych aspektach, jako tego Jedynego, który usuwa grzech i udziela dobrodziejstwa Swego okupowego dzieła (ofiarę ich śniedną z pszennej mąki nagniecionej z oliwą trzy dziesiąte części efy do każdego cielca, w. 14 [iż ofiary mokre były włączone pokazują wiersze 18, 21, itd.]) i podrzędnie stosowna deklaracja sławienia Boga za Kościół w jego ofierze (dwie dziesiąte części do każdego barana). Takie deklaracje mają także pokrywać każdy aspekt zasługi Jezusa jako Baranka Bożego (A jedna dziesiąta część do każdego baranka z onych czternastu baranków, w. 15) i także udziału Kościoła w ofierze za grzech (Także kozła jednego z kóz na ofiarę za grzech, w. 16).

      (15) W związku z tym powinno się zauważyć, że liczba ofiarowywanych cielców każdego dnia malała od 13 do 7 cielców (wiersze 13, 17, 20, 23, 26, 29, 32). To pokazuje, że w ofiarach ludu było coraz mniej tego, co mogło być manifestowane jako możliwe do przyjęcia przez Boga na skutek Jezusowej zasługi, w miarę jak wzrastająco więcej było objawianych jednostek ludu Bożego w jednej lub drugiej klasie, których członkowie nie należeli do Maluczkiego Stadka lub do niepoświęconej klasy już wymienionej (porównaj Ezdr. 3:4; E 10,218). Na podstawie powyższego rozpoznajemy, że Bóg przez Jezusa jako Swego Wykonawcę istotnie poinstruował Swój lud Wieku Ewangelii odnośnie tego, co powinno być zrobione, a co nie powinno być zrobione w zakresie antytypów zachowujących święta uroczyste i inne szczególne święta oraz ich ofiary i powiązane z nimi zarządzenia (w. 39; 30:1).

      (16) Kiedy Boski typowy lud był wierny, to we właściwym duchu obchodził te święte dni i uroczystości składając związane z nimi ofiary, które były dla Boga „wonią przyjemną”. Kiedy jednak cieleśni Izraelici stawali się grzesznikami wracającymi do dawnych grzechów, niewiernymi, to czynili te rzeczy powierzchownie, bez właściwego ducha. Dlatego Bóg ich potępił, na przykład, w dniach Izajasza, wtedy gdy buntowali się przeciwko Niemu, będąc grzesznym narodem, a jednak zachowywali święta i przynosili swoje ofiary, których Bóg nie przyjmował i którymi się brzydził odpowiednio do ich złego postępowania i z powodu których On ich napomniał do pokuty (Izaj. 1:2-20). Z tego samego powodu i podobnie potępił i upomniał antytypowych, czyli nominalnych duchowych Izraelczyków w związku z antytypowymi świętymi dniami, świętami i związanymi z nimi ofiarami (porównaj Obj. 3:14-20). Drogi, oświecony lud Boży powinien we właściwym duchu obchodzić antytypowe dni święte oraz święta i przynosić antytypowe ofiary! Wysławiamy Boga za ustawiczne odkrywanie Prawdy dotyczącej antytypowego Przybytku i ofiar w harmonii
kol. 2
z tym, co było podane przez Posłanników Paruzyjnego i Epifanicznego. Niech te prawdy staną się istotnie bogatym błogosławieństwem dla wszystkich z ludu Bożego w miarę jak studiują a zdobytą wiedzę wprowadzają w praktykę!

P ’82, 90.

BEREAŃSKIE PYTANIA DO POWYŻSZEGO ARTYKUŁU

      (1) Co pozwala zrozumieć powyższy artykuł tłumaczący 3Mojż. 23? Co podają 28 i 29 rozdział 4Mojż.? Co rozważymy w niniejszym artykule? O czym traktuje 4Mojż. 28:1-8? O czym wiersze 9 i 10? A wiersze 11-15? Wiersze 16-25? O czym wiersze 26-31? O czym traktuje 29:1-6? Wiersze 7-11 O czym wiersze 12-38? Wiersz 39 i 30:1? Jakie teksty potwierdzają powyższe?

      (2) Co przedstawiają te święta, nowie księżyca i dni radości? Gdzie jeszcze są wyjaśnione? Co Jehowa przykazał Jezusowi uczynić? Komu miał udzielić instrukcji? Komu jeszcze? Co Bóg gorąco zalecał? Jaki jest typ?

      (3) Jak są określone poranne i wieczorne ofiary i gdzie są podane? Co Bóg polecił Jezusowi? Jak to pokazuje typ? Z jakiego powodu Bóg z zadowoleniem przyjmował te ofiary? Jak to pokazuje typ? Z jakiego powodu? Jak to pokazuje typ? Kiedy może być przyjęty przez Boga? Jak to przedstawia typ? Do czego służyła Boska pomoc? Jak to pokazuje typ?

      (4) Co Bóg uczynił dodatkowo? W jakiej sprawie? Jak to przedstawia typ? Jak to jest poparte? Co w związku z tym lud miał przynieść? Jako komu? Co jeszcze miał przynieść? Jak to przedstawia typ? Co poświęceni mieli ogłaszać? Jak? Z czym? Jak to pokazuje typ?

      (5) O czym także Bóg poinformował? Przez Kogo? Jak to pokazuje typ? Jak to jest potwierdzone? Co lud Wieku Ewangelii miał okazać Bogu? Jak to przedstawia typ? Po pierwsze jako dowód czego? Po drugie? Jak to pokazuje typ? Co sprawiając i czyniąc przyjemnym? Jak to pokazuje typ?

      (6) Łącznie z czym miały występować odpowiednie dowody ludu Bożego? W jakiej mierze? Z czym? Jak to pokazuje typ? Co podrzędnie? Jak to pokazuje typ? Z czym takie odpowiednie deklaracje się pokrywają? Co czyniąc możliwym do przyjęcia? Jak to pokazuje typ? Jakimi miały być prostsze prawdy? Jak to pokazuje typ? W łączności z czym miały być głoszone? Jak to pokazuje typ?

      (7) O czym wzmiankuje wiersz 16? Gdzie to jest opisane? Czego antytypem jest Jezus? Jak udowodnione? Czego antytypem jest coroczna Wielkanoc? Jak udowodnione? Gdzie te i pokrewne sprawy zostały dostatecznie wytłumaczone? Uwzględniając co? Czego typem jest siedem dni odnoszących się do Izraela? Gdzie wzmiankowane? Czego typem jest pierwszy i siódmy dzień? Co w tych dniach się działo? Gdzie to jest podane? Co można powiedzieć o ofiarach składanych podczas siedmiu dni? Na co położony jest antytypowy nacisk wierszy 19-22? Czego nie oznacza pominięcie ofiar mokrych tu i gdzie indziej? Raczej, jaka zdaje się być myśl w tych przypadkach? Gdzie zdaje się zostały włączone prostsze prawdy?

      (8) Gdzie święto pierwiastków, Zielone Świątki, jest opisane obszerniej? Czego są typem? W jakim zakresie? Gdzie był antytyp omówiony dostatecznie? Czego więc nie wymaga? Co można powiedzieć na temat ofiar składanych w związku z tym świętem? Czego więc nie uczynimy? Na co jest położony nacisk?

      (9) Kiedy było święto trąbienia? Co zaznaczało? Co to potwierdza? Od czego się różniło? Jak udowodnione? Jak znane? Jakie jest literalne znaczenie? Co działo się w tym dniu? Jak udowodnione? Co on wprowadzał? Gdzie był szczyt? Czym rozpoczynał się każdy pięćdziesiąty rok? Co działo się w tym roku? Jak udowodnione? Co trwało od 15 do 22? Do czego dodatkiem były ofiary święta trąbienia? Jak udowodnione? Co zdaje się przedstawiać dzień nowiu księżyca w siódmym miesiącu? Jak udowodnione? Potwierdzone?

poprzednia stronanastępna strona