Teraźniejsza Prawda nr 330 – 1983 – str. 71

Jaki pokazują? W jakim jeszcze fakcie to jest pokazane? Jaka jest rola 4Moj. 29:7-11 do 3Moj. 23:18-20? Kiedy według 3Moj. 16 były składane ofiary całopalenia? Dlaczego nie wcześniej? W czym okaże się manifestacja tej ofiary? Czego nie ma w 3Moj. 16? Co towarzyszy ofierze za grzech według 4Moj. 29:7-11? O czym to dowodzi? Z czym się wiąże? Co przedstawia stosowna ofiara całopalenia? W czym przejawia się ta manifestacja? Jak? Jaki jest typ? Jaki jest jej charakter? Kiedy ta ofiara była składana? Być może kiedy? Jakie teksty to udowadniają?

      (12) Co pokazuje porównanie 4Moj. 29:7-11 z 3Moj. 23:18-20? Jakie są powody tych różnic? Czego tym samym nie przedstawia żadne zwierzę z 4Moj. 29?

      (13) Co pokazuje nieobecność jednego baranka składanego na ofiarę spokojną obracania w 4Moj.29? Co pokazuje obecność dwóch baranków składanych na ofiarę spokojną obracania? Dlaczego użyto dwóch baranków? Innymi słowy, jak ta sprawa się przedstawia?

      (14) Kto miał przywilej udziału w pokłosiu? Co tego dowodzi? Kogo przedstawiają? Gdzie ten antytyp był wyjaśniony dostatecznie? Gdzie został wyjaśniony antytyp pamiątki trąbienia? Czego typem jest to trąbienie? Czego typem są nowie księżyca? Gdzie wyjaśnione? Który dzień nowiu księżyca był świętem? Jak dowiedzione? Co było szczególnie ważne? Co to przedstawia? Jakie były Boskie instrukcje dla Jego ludu? Jak to pokazuje typ? Przez kogo Bóg udzielił tych instrukcji? Co szczególnego się z nimi wiązało? Jako co? Jak to określa typ? Czego Bóg pragnie? Jak dowiedzione? Czego jeszcze Bóg pragnie? Jak to pokazuje typ?

      (15) Co uczyniono w związku z Dniem Pojednania? Czego teraz nie ma potrzeby wyjaśniać? Na co wskazuje typ Boskiego polecenia odnoszącego się do uroczystego przestrzegania zgromadzenia świętego? Z czego cieszono się ponad wszystko? Jaka jest kara za dobrowolne bezczeszczenie tego dnia? Jak to pokazuje typ? Co to by oznaczało dla spłodzonych z Ducha? Jak to jest dowiedzione? Jak to zarządzenie miało być stosowane? Jak to pokazuje typ?

      (16) Co przedstawiają wiersze 34-36 i 39-43? Gdzie jeszcze? Gdzie ten antytyp był jasno przedstawiony? Jako co? Szczególnie kogo przedstawia? Jako rezultat czego? Jakie stanowiska są tu przedstawione? Jaki jest typ w każdym przypadku?

      (17) Przedstawione w 3Moj. 23 święto kuczek do jakiego innego opisu jest podobne? Do jakich okresów szczególnie się odnosi? Do jakiego jeszcze okresu odnosi się Izaj. 41:19? Co na to zastosowanie wskazuje? Jak to jest dowiedzione? Co ten tekst przedstawia? Jakich jest siedem zbawionych klas spomiędzy ludzkości? Jak to jest zobrazowane w każdym przypadku? Co można by powiedzieć o porządku w jakim te klasy występują? Kiedy się odbywały stosowne zgromadzenia święte? Co one przedstawiały na Wiek Ewangelii? Co ma czynić cały lud Boży?

      (18) O czym mówi 36 wiersz? O czym wiersze 37 i 38? Co jest wyłączone z 4 wiersza? Dlaczego? Co Jezus jako Boski Wykonawca w Wieku Ewangelii ogłosił? Co ogłosi w Wieku Tysiąclecia? Jak to pokazuje typ? Jak mamy obchodzić antytypowo te uroczystości? W jakiej mamy trwać postawie?

kol. 1

ŚWIĘTA I OFIARY TYP I ANTYTYP

4Moj. 28 i 29

      Przedstawienie powyżej typu i antytypu 3Moj. 23 pozwala w sposób ogólny dobrze zrozumieć jak Bóg przez Mojżesza poinstruował Izraela, by szczególnie obchodził „święta uroczyste” i niektóre związane z nimi ofiary. W powyższym artykule powiedziano, że 4Moj. 28 i 29 podaje o wiele więcej danych na temat ofiar, które zostały wymienione przez Boga za pośrednictwem Mojżesza jako przeznaczone na te okazje. Dlatego, pokrótce rozważymy te dwa rozdziały. 4Moj. 28:1-8 traktuje o ofiarach, które miały być składane każdego poranka i wieczoru „na każdy dzień”; wiersze 9, 10 mówią o cotygodniowych sabatach; wiersze 11-15 o nowiu miesiąców; wiersze 16-25 o Święcie Przejścia; wiersze 26-31 o „dniu pierwocin” w Zielone Świątki; 29:1-6 o Pamiątce Trąbienia; wiersze 7-11 o Dniu Pojednania; wiersze 12-38 o Święcie Kuczek a wiersze 39; 30:1 podsumowują całość (porównaj 1Kron. 23:30, 31; 2Kron. 8:13; 31:3).

      (2) Te święta, nowie księżyca i dni radości przedstawiają wszelkie zarysy życia chrześcijańskiego w jego domysłach, założeniach, rozwoju, przywilejach, błogosławieństwach, narzędziach, pomocach, osiągnięciach, doświadczeniach, łaskach, obowiązkach, opatrzności, okresach, itd. (Ter. Pr. '54,85). Bóg przykazał Jezusowi jako Swemu Wykonawcy, aby udzielił instrukcji Jego ludowi, szczególnie temu w Wieku Ewangelii, lecz później także
kol. 2
w okresie Pośredniczącego Tysiącletniego Panowania. Bóg gorąco zalecał, ażeby lud przynosił swoje antytypowe ofiary, możliwe do przyjęcia przez Niego, w określonym czasie i w sposób określony w warunkach lub stanach błogosławionych, które On przygotował, by w nich lud uczestniczył (4Moj. 28:1, 2).

OFIARY PORANNE I WIECZORNE

      (3) Ofiary poranne i wieczorne są określone w 4Moj. 28:6 oraz 29:6 i 38 jako „całopalenie ustawiczne”. Bóg polecił Jezusowi poinstruować Swój lud Wieku Ewangelii, by w prawdziwej wierze i modlitwie składał regularne ofiary Bogu, który z zadowoleniem objawiał przyjmowanie ich (w. 3; porównaj z w. 6) z powodu przypisywanej mu zasługi wynikającej z Okupowej ofiary Jezusa (Baranka… ofiarować będziesz poranu, w. 4), czyniąc go (lud) – na ile każdodziennie się modli prosząc o jej przypisanie – możliwym do przyjęcia przez Boga w ofiarniczych uczynkach (baranka drugiego … wieczorami; porównaj w. 8; E 10,218). W łączności z tą ofiarą mieli, dzięki pomocnej łasce Bożej udzielonej przez Chrystusa, według pełnej miary ich zdolności i z wielką miarą Ducha Świętego, składać regularne deklaracje zawierające dobrze rozbierane głębsze i prostsze Prawdy odzwierciedlające chwałę Boga i zaufanie do Niego w Jego atrybutach (ofiarę śniedną … a ofiara jej mokra, w. 5, 7, 8).

poprzednia stronanastępna strona