Teraźniejsza Prawda nr 318 – 1981 – str. 80
Tłumienie stawało się i nadal będzie się stawało coraz bardziej aktywne przeciwko uczestnikom szerzenia takich prawd i wynikłych ruchów oraz wydarzeń.
Tak więc, zajmując stanowisko przeciwne działaniu Baranka, a dotyczące spraw związanych z obaleniem imperium szatana, narody walczyły i będą walczyć z Barankiem. Lecz ich wysiłki okażą się daremne, jakkolwiek arbitralne i ograniczające wolność mogłyby być, ponieważ Baranek jako Król królów i Pan panów zwycięży je, udzielając tak rozległych i wpływowych prawd nieprzyjaznych imperium szatana i w konsekwencji wzbudzające takie ruchy z wypływającymi z nich wydarzeniami, które popsują szyki, udaremnią i wprowadzą narody w głębokie zakłopotanie, tak że każdy odwetowy cios przybliży tylko katastrofę, która spadnie na ich głowy i zmusi je do wejścia w walkę armagedonu i do anarchii. Wierne Maluczkie Stadko – „powołani i wybrani i wierni” (w. 14, porównaj 2:26, 27; 19:14) – współpracując z Barankiem w tej walce, odniesie z Nim zwycięstwo.
Wiersz 15 (i także 18) opuszczamy jako już wyjaśniony. Nienawiść w wierszu 16 przyjmujemy w znaczeniu potępienia i czynienia zła. Powodem, dla którego podajemy takie znaczenie nienawiści jest to, iż oryginał wiersza 16 mówi nie tylko, że dziesięć rogów będzie nienawidzić wszetecznicę (Kościół Rzymskokatolicki), lecz że bestia (zob. ASV) też będzie ją nienawidzić. Jak może papiestwo być doprowadzone do znienawidzenia – potępienia i wyrządzenia zła – Kościoła Rzymskokatolickiego, którym kieruje? Być może nacisk, na który ten Kościół będzie wystawiony przez tych dziesięć grup językowych odwracających się od niego, skłoni go do takich ustępstw wobec tych narodów, jakie będą przeciwne papieskim teoriom i planom a tym samym ono rozgniewa się na Kościół i złośliwie opuści go, by stał się łupem tych narodów.
Dziesięć rogów ma uczynić Kościół spustoszonym w znaczeniu wycofania swego poparcia dla niego, opuszczając go tym sposobem jako symboliczną wdowę (Obj. 18:7). Uczynią ją nagą w sensie takiego wyjawienia jego złych czynów, aby uczynić jego sromotny charakter znanym i wzgardzonym. Mają jeść jej ciało w tym znaczeniu, że odbiorą mu wszystkie
kol. 2
prerogatywy i zerwią z nim związek i stosunki pozbawiając go wszelkich korzyści wypływających ze związku kościoła z państwem i innych pomniejszych związków. Mają ją spalić zupełnie ogniem w znaczeniu unicestwienia go. To ostatnie wydarzenie będzie miało miejsce w nadchodzącej fazie gwałtownej walki armagedonu, a dziesięć rogów narzuci ją Kościołowi.
Wiersz 17 w pierwszym zdaniu pokazuje, że opatrzność Pańska będzie manipulować dziesięcioma rogami aż chętnie staną się Boskimi czynnikami w wypełnianiu Jego dekretu, by Kościół Rzymskokatolicki został unicestwiony. Przynajmniej dziesięć królów w tej jednej sprawie będzie miało jedną wolę zanim rozpocznie się faza bitwy armagedonu, to znaczy, że będzie darzyć względami taką właśnie politykę – „a czynili jednomyślnie”, literalnie, wykonali jedną wolę i nawet „dali królestwo swoje” – decydujący głos w swojej polityce.
Dlaczego Boska opatrzność prowadzi do tego wyniku? Ponieważ w nacisku na warunki prowadzące do walki armagedonu, papiestwo pozostawiło piętno i będzie się starało wywierać wpływ na te narody przekonując, że jego zasady, wypracowane, są jedyną rzeczą, które mogą umożliwić okrętowi państwa przetrwać szczęśliwie burzę i osiągnąć port pokoju i pomyślności. Dlatego przyjmą papieski pogląd o kontrolowaniu sytuacji. Lecz jego średniowieczne zasady są anachronizmem pośród współczesnych warunków i narodów, wyprowadzonych z ciemności średniowiecza przez jutrzenkę Dnia Tysiąclecia i przyzwyczajonych do wielkiego stopnia wolności. Zamiast kierowania sytuacją, zastosowanie papieskich represyjnych zasad ostatecznie doprowadzi do większego niezadowolenia i w rezultacie antytypowy Jehu, konserwatywna grupa pracująca, w wielkim oburzeniu wywoła rewolucję, sprowadzając Kościół Rzymskokatolicki do stanu walki armagedonu w zamiarze zniszczenia go. W celu wymanipulowania powstania takiej sytuacji, Bóg opatrznościowo wpływał i będzie wpływał na te dziesięć rogów, aby zastosowały wyżej wspomnianą politykę – wykonania jednego zamiaru. A ten cel będzie urzeczywistniany przez Boga, aż Jego słowa dotyczące zniszczenia wszetecznicy spełnią się, „ażeby się wypełniły słowa Boże”, te dotyczące tego przedmiotu.
P '81,45