Teraźniejsza Prawda nr 316 – 1981 – str. 35

utracenia przez Chrystusa prawa do jego wartości mógł sprawić, aby stanowić zabezpieczenie przez przykrycie Kościoła podczas jego czasu próby, a gdy to zabezpieczenie nie wymagało dalszego embarga z tego powodu, że Kościół z chwilą śmierci nie potrzebuje już tego zabezpieczenia – mógłby być i będzie, po zdjęciu embarga, użyty do kupna świata. On jest rozumny z punktu widzenia ekonomii cierpienia, ponieważ Jezus, stawszy się odpowiednią ceną za Adama, mógł jedynie przez Swoją własną śmierć i niezrodzonego nasienia w Swoich biodrach stać się nabywcą Adama i rodzaju ludzkiego, straconego w biodrach Adama, w celach odrodzenia.

      Gdyby cały rodzaj ludzki był stworzony doskonałym i postawiony na próbie – Adam był przykładem tego, co mógłby uczynić niedoświadczony doskonały człowiek na próbie do życia – byłoby rozumnym wnioskować, że wszyscy w podobnych okolicznościach uczyniliby to, co on uczynił, to jest, zgrzeszyliby. Następnie w celu odkupienia ich musiałoby cierpieć i umrzeć tylu zbawców, ilu byłoby indywidualnych grzeszników. Okup, jako odpowiednia cena za Adama, dlatego ocalił życie miliardom zbawicieli z miliardami grzeszników cierpiących mniej, aniżeli cierpieliby, gdyby jako jednostki byli doskonałymi a następnie upadliby, ponieważ sukcesywne generacje dziedzicząc wzrastające słabości cierpiały mniej i krótszy czas, niżeli cierpieliby, gdyby jako doskonali byli indywidualnie potępieni, podobnie jak Adam cierpiał więcej od któregokolwiek z jego potomków w utracie doskonałego życia, itd., i to przez blisko 930 lat. Ze stanowiska naszego Pana okup jest rozumny. Czyni rozumną Jego karnację, aby mógł stać się odpowiednią ceną za Adama. Czyni rozumną Jego wieczną śmierć jako ludzkiej istoty, gdyż gdyby wycofał Swoją ludzką naturę, skasowałby okup. Czyni rozumnym Jego zmartwychwstanie jako duchowej Istoty w Boskiej naturze, przez co mógł obejść się bez unieważnienia okupu przez jego wycofanie. Okup czyni rozumnym Jego odpowiedniość, stosowność, do stania się Zbawicielem wybranych i świata, ponieważ w złożeniu go rozwinął właściwe cechy, które przygotowały Go, aby był wiernym i miłosiernym w przypisywaniu i zastosowywaniu okupowej zasługi oraz w usługiwaniu zgodnie z potrzebami obu klas. On czyni rozumnym doświadczenie ze złem przez jego zabezpieczenie doświadczenia z dobrem. Tak więc okup jest najbardziej rozumnym dla głowy i pokrzepiającym dla serca, a to, z punktu widzenia Boga, świata, wybranych, Jezusa i doświadczenia ze złem.

      Okup jest bardzo korzystną rzeczą. Daje Bogu sposobność, aby był sprawiedliwym i ponadto usprawiedliwiającym Kościół i zapraszającym go do wysokiego powołania oraz, aby zachował Swoją sprawiedliwość podczas uwalniania świata od przekleństwa i dawania mu tysiącletnich sposobności. Daje Jemu najchwalebniejszą sposobność do objawienia Samego Siebie – jako doskonałego w mądrości, mocy,
kol. 2
sprawiedliwości i miłości a wszystko w doskonałej równowadze i krystalizacji – Kościołowi i aniołom obecnie, a później światu. Daje Mu sposobność uczynienia się ponownie Głową upadłych aniołów, którzy rozwiną dobro, i upadłej ludzkości, która się zreformuje. Daje Mu sposobność, jako Stworzycielowi, powołania do egzystencji istot na różnych poziomach, w bezgrzesznym stanie i w doskonałości, do wiecznego życia, w którym zawsze będą objawiać w swoich charakterach panowanie moralnych praw. Daje Mu bogactwo ojcostwa w stosunku do wszystkich wybranych ludzi i aniołów na różnych poziomach istnienia, jako specjalnych synów i sług, szczególnie Chrystusa. Daje Mu czysty wszechświat, na zawsze uwolniony od grzechu i niedoskonałości. O, okup jest chwalebnym w owocowaniu dla Boga, którego On Sam dostarczył jako drogę tych wszystkich chwał! Okup jest korzystny dla Chrystusa, ponieważ wynikiem okupu było Jego osobiste, urzędowe i zaszczytne wywyższenie, jako Wykonawcy Jehowy i Wiceregenta, ponad każdą istotę i rzecz pod zwierzchnictwem Ojca. Uczynił Mu możliwym zdobycie Kościoła jako Swej Oblubienicy, Wielkiej Kompanii oraz Starożytnych i Młodocianych Godnych, jako Swych pomocników, w celu zdobycia wszechświata jako Swego dziedzictwa a rodzaju ludzkiego jako Swej posiadłości, z zamiarem podniesienia go do doskonałości przez procesy restytucyjne, jak również aby odnieść zwycięstwo, które zniszczy wszelkie zło i niereformowalne złe osoby a uczyni trwałym wszelkie dobro i wszystkie dobre osoby. Okup jest owocnym dla Niego. Jest on owocnym dla Maluczkiego Stadka i Wielkiej Kompanii pomagając im na każdym kroku zbawienia i umożliwiając zdobycie im odpowiednich wywyższeń w naturze, urzędzie, zaszczycie, dziedzictwie i stosunkach. W podobny sposób działał on częściowo i będzie działał całkowicie na rzecz Starożytnych i Młodocianych Godnych. Okup będzie korzystnym dla świata i pokutujących aniołów, ponieważ postawi Chrystusa na stanowisku dającego im ich tysiącletnie sposobności, tak jak takim aniołom dane były pewne sposobności Wieku Ewangelii w celu pobudzenia ich do pokuty. Nawet dobrzy aniołowie korzystają przez niego, ponieważ jego złożenie wykwalifikowało Chrystusa, aby był najzdolniejszym ich wodzem. Wielkie, zaprawdę, wypływają korzyści z okupu.

      Nieco uwagi należy zwrócić na poczwórne użycie okupu: (1) dostarczenie go (2) zdeponowanie go, (3) przypisanie go i (4) zastosowanie go. Każde z nich może zatem zasługiwać na nasze przestudiowanie. Przez dostarczenie okupu rozumiemy jego złożenie, to jest, złożenie przez Jezusa na śmierć Swego ludzkiego ciała, życia, prawa do życia i prawa do praw życiowych. Tuż przed przyjściem do Jordanu rozpoczął ciężki proces składania ich na śmierć przez Swoją 3½ roku trwającą służbę: przez fizyczne wyczerpanie wynikające z Jego wielkiego trudu, wyrzeczeń i znojów, przez umysłowe smutki osiągające punkt kulminacyjny utracenia przez Chrystusa prawa do jego wartości mógł sprawić, aby stanowić zabezpieczenie przez przykrycie Kościoła podczas jego czasu próby, a gdy to zabezpieczenie nie wymagało dalszego embarga z tego powodu, że Kościół z chwilą śmierci nie potrzebuje już tego zabezpieczenia – mógłby być i będzie, po zdjęciu embarga, użyty do kupna świata. On jest rozumny z punktu widzenia ekonomii cierpienia, ponieważ Jezus, stawszy się odpowiednią ceną za Adama, mógł jedynie przez Swoją własną śmierć i niezrodzonego nasienia w Swoich biodrach stać się nabywcą Adama i rodzaju ludzkiego, straconego w biodrach Adama, w celach odrodzenia.

      Gdyby cały rodzaj ludzki był stworzony doskonałym i postawiony na próbie – Adam był przykładem tego, co mógłby uczynić niedoświadczony doskonały człowiek na próbie do życia – byłoby rozumnym wnioskować, że wszyscy w podobnych okolicznościach uczyniliby to, co on uczynił, to jest, zgrzeszyliby. Następnie w celu odkupienia ich musiałoby cierpieć i umrzeć tylu zbawców, ilu byłoby indywidualnych grzeszników. Okup, jako odpowiednia cena za Adama, dlatego ocalił życie miliardom zbawicieli z miliardami grzeszników cierpiących mniej, aniżeli cierpieliby, gdyby jako jednostki byli doskonałymi a następnie upadliby, ponieważ sukcesywne generacje dziedzicząc wzrastające słabości cierpiały mniej i krótszy czas, niżeli cierpieliby, gdyby jako doskonali byli indywidualnie potępieni, podobnie jak Adam cierpiał więcej od któregokolwiek z jego potomków w utracie doskonałego życia, itd., i to przez blisko 930 lat. Ze stanowiska naszego Pana okup jest rozumny. Czyni rozumną Jego karnację, aby mógł stać się odpowiednią ceną za Adama. Czyni rozumną Jego wieczną śmierć jako ludzkiej istoty, gdyż gdyby wycofał Swoją ludzką naturę, skasowałby okup. Czyni rozumnym Jego zmartwychwstanie jako duchowej Istoty w Boskiej naturze, przez co mógł obejść się bez unieważnienia okupu przez jego wycofanie. Okup czyni rozumnym Jego odpowiedniość, stosowność, do stania się Zbawicielem wybranych i świata, ponieważ w złożeniu go rozwinął właściwe cechy, które przygotowały Go, aby był wiernym i miłosiernym w przypisywaniu i zastosowywaniu okupowej zasługi oraz w usługiwaniu zgodnie z potrzebami obu klas. On czyni rozumnym doświadczenie ze złem przez jego zabezpieczenie doświadczenia z dobrem. Tak więc okup jest najbardziej rozumnym dla głowy i pokrzepiającym dla serca, a to, z punktu widzenia Boga, świata, wybranych, Jezusa i doświadczenia ze złem.

      Okup jest bardzo korzystną rzeczą. Daje Bogu sposobność, aby był sprawiedliwym i ponadto usprawiedliwiającym Kościół i zapraszającym go do wysokiego powołania oraz, aby zachował Swoją sprawiedliwość podczas uwalniania świata od przekleństwa i dawania mu tysiącletnich sposobności. Daje Jemu najchwalebniejszą sposobność do objawienia Samego Siebie – jako doskonałego w mądrości, mocy, sprawiedliwości i miłości a wszystko w doskonałej równowadze i krystalizacji – Kościołowi i aniołom obecnie, a później światu. Daje Mu sposobność uczynienia się ponownie Głową upadłych aniołów, którzy rozwiną dobro, i upadłej ludzkości, która się zreformuje. Daje Mu sposobność, jako Stworzycielowi, powołania do egzystencji istot na różnych poziomach, w bezgrzesznym stanie i w doskonałości, do wiecznego życia, w którym zawsze będą objawiać w swoich charakterach panowanie moralnych praw. Daje Mu bogactwo ojcostwa w stosunku do wszystkich wybranych ludzi i aniołów na różnych poziomach istnienia, jako specjalnych synów i sług, szczególnie Chrystusa. Daje Mu czysty wszechświat, na zawsze uwolniony od grzechu i niedoskonałości. O, okup jest chwalebnym w owocowaniu dla Boga, którego On Sam dostarczył jako drogę tych wszystkich chwał! Okup jest korzystny dla Chrystusa, ponieważ wynikiem okupu było Jego osobiste, urzędowe i zaszczytne wywyższenie, jako Wykonawcy Jehowy i Wiceregenta, ponad każdą istotę i rzecz pod zwierzchnictwem Ojca. Uczynił Mu możliwym zdobycie Kościoła jako Swej Oblubienicy, Wielkiej Kompanii oraz Starożytnych i Młodocianych Godnych, jako Swych pomocników, w celu zdobycia wszechświata jako Swego dziedzictwa a rodzaju ludzkiego jako Swej posiadłości, z zamiarem podniesienia go do doskonałości przez procesy restytucyjne, jak również aby odnieść zwycięstwo, które zniszczy wszelkie zło i niereformowalne złe osoby a uczyni trwałym wszelkie dobro i wszystkie dobre osoby. Okup jest owocnym dla Niego. Jest on owocnym dla Maluczkiego Stadka i Wielkiej Kompanii pomagając im na każdym kroku zbawienia i umożliwiając zdobycie im odpowiednich wywyższeń w naturze, urzędzie, zaszczycie, dziedzictwie i stosunkach. W podobny sposób działał on częściowo i będzie działał całkowicie na rzecz Starożytnych i Młodocianych Godnych. Okup będzie korzystnym dla świata i pokutujących aniołów, ponieważ postawi Chrystusa na stanowisku dającego im ich tysiącletnie sposobności, tak jak takim aniołom dane były pewne sposobności Wieku Ewangelii w celu pobudzenia ich do pokuty. Nawet dobrzy aniołowie korzystają przez niego, ponieważ jego złożenie wykwalifikowało Chrystusa, aby był najzdolniejszym ich wodzem. Wielkie, zaprawdę, wypływają korzyści z okupu.

      Nieco uwagi należy zwrócić na poczwórne użycie okupu: (1) dostarczenie go (2) zdeponowanie go, (3) przypisanie go i (4) zastosowanie go. Każde z nich może zatem zasługiwać na nasze przestudiowanie. Przez dostarczenie okupu rozumiemy jego złożenie, to jest, złożenie przez Jezusa na śmierć Swego ludzkiego ciała, życia, prawa do życia i prawa do praw życiowych. Tuż przed przyjściem do Jordanu rozpoczął ciężki proces składania ich na śmierć przez Swoją 3½ roku trwającą służbę: przez fizyczne wyczerpanie wynikające z Jego wielkiego trudu, wyrzeczeń i znojów, przez umysłowe smutki osiągające punkt kulminacyjny

poprzednia stronanastępna strona