Teraźniejsza Prawda nr 315 – 1981 – str. 31

które naucza, że Adam nie jest użytkownikiem okupu.

      Drugorzędnym użytkownikiem okupu jest upadła Adamowa rasa ludzka a to z tego powodu, że okup, jako odpowiednia cena Adama doskonałego ciała, życia, prawa do życia i jego prawa do praw życiowych, gdy będzie zapłacony za Adama, uwolni ludzkość od długu Adama, straconego doskonałego ciała, życia, prawa do życia i jego prawa do praw życiowych i w taki sposób przygotuje ją do restytucji.

      Powyżej, prezentując teksty Pisma Świętego o Boskiej miłości, śmierci Chrystusa i dziele Ducha za wszystkich w celu zbawienia, podaliśmy liczne ustępy na dowód, że cały rodzaj ludzki jest użytkownikiem okupu. Upadli aniołowie, oprócz szatana, są także użytkownikami okupu, nie w tym znaczeniu, że jest on odpowiednią ceną za nich, ponieważ nigdy nie byli skazani na utratę ich doskonałych ciał, życia, prawa do życia i prawa do praw życiowych. Uwięzienie w atmosferze okalającej ziemię było ich wyrokiem (2Piotra 2:4; Efez. 2:2), bo gdyby doznali takiej utraty, mieliby, jako odpowiednią cenę, tyle aniołów odpowiednich rang umierających za nich, ile było jednostek w ich odpowiednich rangach. Oczywiście, jedna doskonała ludzka istota nie była odpowiednią ceną za nich. Byłaby mniej niż odpowiednią ceną nawet za jednego z nich, ponieważ doskonała istota ludzka jest mniejszą od anioła (Żyd. 2:6-9). Jeśli okup Jezusa, jako odpowiednia cena, nie spłaca długu aniołów, to w jaki sposób są oni użytkownikami okupu? To, co następuje, zdaje się wskazywać, że oni są takimi: upadek ich był związany ze stopniem deprawacji wynikającym z grzechu Adamowego w rodzaju ludzkim przed potopem. Ponieważ szatan zapoczątkował grzech wśród wszystkich upadłych istot, zainicjował więc grzech w upadłych aniołach, którzy zostali zwiedzeni do brania sobie za żony córek ludzkich w próbie zreformowania rodzaju ludzkiego (1Moj. 6:2-4). Ich gorliwe starania, jako ich władze duchowej kontroli, o zreformowanie ludzkości, dało okazję szatanowi do kuszenia ich propozycją brania sobie za żony córek ludzkich. Złe rezultaty takiej reformacji wywarły zniechęcający wpływ na nich. Przy takim stanie umysłu szatan mówił im, że wypuścili z uwagi rzeczywisty korzeń wzrastającego grzechu ludzi przedpotopowych – dziedzicznej deprawacji, której jedynym uleczeniem byłoby propagowanie dzieci wolnych od Adamowej deprawacji. To mogliby przeprowadzić materializując ludzkie ciała a w nich żenić się z niewiastami i propagować rasę ludzką, która dziedziczyłaby ich doskonałość i w ten sposób zapewniła reformację rodzaju ludzkiego, przy jednoczesnym niedopuszczaniu Adamitów do stania się ojcami. Niektóre, nie wszystkie, z tych mocy duchowej kontroli w świecie, który był, zostały zwiedzione do wykonywania sugestii szatana a przez czynienie tej rzeczy bez upoważnienia wpadli w grzech. W ten sposób okazją do ich zwiedzenia było panowanie
kol. 2
Adamowej deprawacji i ich pragnienie przezwyciężenia jej. A ponieważ zasługa Chrystusa jest odszkodowaniem nie tylko za oryginalny grzech Adama, lecz także za wszystkie grzechy wynikające z przekazanej deprawacji Adamowej, to ona rozciąga także swoje staranie na tę część grzechu upadłych aniołów, która wynika z tej deprawacji.

      Z tego względu Biblia także naucza, że okup pokrywa tę część grzechów upadłych aniołów, która wynikała z deprawacji Adamowej w rodzaju ludzkim (Kol. 1:20). Dlatego Paweł mówi nam, że Chrystus umarł i powstał i ożył, aby i nad umarłymi [potępioną rasą Adama] i nad żywymi [upadli aniołowie nigdy nie poddani wyrokowi śmierci] panował [był władcą] (Rzym. 14:9). Także mówi nam w Filip. 2:8-10, że Jezus umarł, aby, między innymi rzeczami, wszelkie się kolano skłaniało, tych, którzy są na niebiesiech [duchów]. Święci będą sądzili nie dobrych, lecz upadłych aniołów podczas Tysiąclecia (1Kor. 6:3; Efez. 1:10) z tego powodu, że okup ma pośrednie zastosowanie do nich. W pewnych aspektach toczy się nad nimi obecnie sąd w celu wykazania, kto z nich będzie miał tę tysiącletnią sposobność, która będzie jedynie dana pokutującym spośród nich (2Tym. 4:1; 2Piotra 2:4; Jud. 6). Celem udzielenia im pomocy do pokuty Bóg kazał Kościołowi głosić Swój plan podczas Wieku Ewangelii (Efez. 3:10, 11). Obecnie jest próba ich sposobności Wieku Ewangelii do pokuty (2Tym. 4:1) a przed zakończeniem Epifanii zostaną całkowicie podzieleni na dwie klasy, pokutujących i niepokutujących. Ci ostatni, nie będą mieli tysiącletniej próby, lecz będą, jako skazani na śmierć, uwięzieni z szatanem 1000 lat, natomiast ci poprzedni będą obdarzeni łaską tysiącletniej próby. Tak więc ostatni zmarnują sposobność Wieku Ewangelii skorzystania z okupu do stopnia pokuty, poprzedni wykorzystają ją, jak również sposobność Tysiąclecia z jego szansą pełnego odrodzenia.

      Wybrani są także użytkownikami okupu. Starożytni Godni otrzymali korzyść z niego w drodze antycypacji, to jest ze względu na przyszłe dostarczenie go Bóg obdarzył ich próbnym usprawiedliwieniem (Rzym. 4:1-8). Otrzymają oni swój pełny udział w nim aktualnie, gdy będzie on zastosowany za cały świat w Tysiącleciu, otrzymają go aktualnie jako momentalny dar, doskonalący ich zdolności przy ich wzbudzeniu i pokrywający przez Tysiąclecie jakąkolwiek niedoskonałość, której mogliby się stać winnymi. Młodociani Godni otrzymują próbne usprawiedliwienie inaczej niż Starożytni Godni, antycypacyjnie z uwagi na przyszłe złożenie okupu, lecz z punktu widzenia na już złożony okup. W Tysiącleciu staną się jego użytkownikami dokładnie tak jak Starożytni Godni. Maluczkie Stadko jest podobnie użytkownikiem okupu, który, przyjęty w usprawiedliwieniu z wiary, stawia je w sferę wysokiego powołania i daje korzyści czerpane do pokrycia ludzkich braków, wad i słabości przez okres poświęcenia. Utratnicy koron uczestniczyli w nim przed stratą koron

poprzednia stronanastępna strona