Teraźniejsza Prawda nr 163 – 1955 – str. 91
polemistów (Banajasa, syn Jehowy; Jojadowego, Jehowa wie), J. będąc wodzem tych polemistów, zbadał J.F.R. w jego urzędzie jako „onego złego sługi”, i jako „głupiego pasterza” (Mat. 24:48-51; Zach. 11:15-17), i całkowicie wyjawił jego złe praktyki oraz zbił jego błędy w rozmowach, wykładach i w Teraźniejszej Prawdzie, tak jak to jest ponownie wydane w E tomie 6, itd. (który się nań targnął, i zabił go).
J. również przedstawił błędy i złe czyny niektórych innych wybitnych braci, utratników koron, którzy byli popierającymi zwolennikami J.F.R. (Abijatara, ojciec obfitości, kapłana, w. 1król. 2:26). W swoim urzędzie, jako Pański wykonawca na Epifanie (król) J. posłał ich do niższych stanowisk (Anatot, pochyłości) do ich właściwych sfer działalności (osiadłości), pokazując że zasługują na całkowite odcięcie (mężem śmierci), lecz powstrzymując się od uczynienia tego w tym czasie (cię dziś nie zabije), z powodu ich wiernej służby w popieraniu Prawdy będącej na czasie oraz jej zarządzeń za czasów brata R. i ich ścisłego połączenia się i cierpienia z nim (nosił skrzynie … przed Dawidem … cierpiał). Jednak, J. przedstawił ich jako objawionych utratników koron i sprzeciwiał się ich rewolucjonizmowi, a tym sposobem wyprowadzał ich do bramy i oddawał człowiekowi na to obranemu, według Słowa Pańskiego (wyrzucił … Abijatara, aby nie był kapłanem … słowo Pańskie, w. 1król. 2:27) jakie zostało wypowiedziane przeciwko wodzom utratnikom koron, gdy będą objawieni, jako tacy, to nie powinni więcej służyć, jako kapłani w Świątnicy (domem Heli, wysoki, w Sylo, pokój).
SALOMON MA DO CZYNIENIA Z JOABEM
W wierszach 28-34 mamy opis jak niektórzy główni wodzowie polemiści, utratnicy koron zostali, jako tacy odcięci od kapłańskiej służby. Wśród nich był: szczególnie J. Hemery, A.H. Mac Millan, C.J. Woodworth, W.E. Van Amburgh, itd., którzy szli za J.F.R. chociaż nie popierali wodzów przesiewania z 1908-1911 (Joab przestawał z Adonijaszem, chociaż z Absalomom nie, w. 28). Oni byli powiadomieni o losie J.F.R. i pozafiguralnego Abijatara (wieść … przyszła do Joaba); a zatem będąc w obawie szukali świątyni i ochrony J. (uciekł Joab … namiotu … uchwycił się … ołtarza). Kiedy J. zobaczył, że w kontrowersjach oni pozowali, jako mówiący w zgodzie z prawdą i sprawiedliwością
kol. 2
oraz jako wykonujący swoje śluby poświęcenia (oznajmiono … namiotu … ołtarza, w. 29), wtedy on, jako Pański wykonawca (Salomon) polecił zatrzymującym korony polemistom, których był wodzem jako taki, by zaatakowali ich w kontrowersjach i objawili ich (Banajasa, syn Jehowy; Jojadowego, Jehowa wie, … Zabij go). Jako Pański wykonawca (król, w. 30) J. wolał sprzeciwiać się im w ich złym postępowaniu dotyczącym tylko świeckich spraw (Wynijdź), lecz oni przenieśli swą obronę na pole religijne, woląc tą sferę (Nie … tu umrę). Wtedy J., jako Pański wykonawca polecił zatrzymującym korony polemistom, głównie sobie jako takiemu, aby zupełnie pobić ich w religijnej sferze (rzekł … król … zabij go … pogrzeb go, w. 31), broniąc tym sposobem paruzyjną i epifaniczną Prawdę oraz zarządzeń przed błędami i złymi uczynkami pozafiguralnego Joaba (odejmiesz … wylał Joab, ode mnie … domu ojca mego). J. oraz inni zatrzymujący korony polemiści byliby niewinni w zbijaniu i objawianiu ich tym sposobem, albowiem odpowiedzialność ciążyłaby na pozafiguralnym Joabie (obróci Pan krew jego na głowę jego, w. 32). Co więcej, ta sama klasa zaatakowała, odrzuciła od społeczności, albo zniszczyła wpływ dwóch klas sprawiedliwszych i lepszych niż oni (targnął się na dwóch … lepszych … zabił), za czasów brata R., bez jego wiedzy lub zgody (Dawid nie wiedział), a mianowicie głównych polemistów z kościoła nominalnego, którzy przychodzili do Prawdy (Abnera, ojciec światłości; Nerowego, lampa, hetmana … Izraelskiego; E tom 14, str. 104) oraz utalentowanych, życzliwych, lecz niedbałych i opieszałych wodzów wśród ludu w Prawdzie (Amazę, brzemię; Jetererowego, inna odmiana słowa Jetro, wyśmienitość, hetmana Judzkiego, E tom 14, str. 221, 235). Przyszedł Pański czas aby objawić zupełnie przeszłe i obecne błędy oraz zła tych głównych wodzów polemistów, utratników koron oraz odrzucić ich, wraz z innymi, którzy nastąpiliby po nich, będąc tego samego usposobienia (wróci się krew ich … Joabowę … nasienia … na wieki, w. 33); lecz na Posłannika Paruzji tym sposobem bronionego (Dawidowi) i na posłannika Epifanii, jako jego następcy w charakterze Pańskiego wykonawcy (nasieniu jego) oraz na innych następców (domowi jego), którzy będą doglądać pracy Pańskiej po nim (stolicy jego) przyjdzie pomyślność (pokój aż na wieki od Pana).