Teraźniejsza Prawda nr 159 – 1955 – str. 30
Jeśli chodzi o Kapłanów, przywódców pokoleń, Lewitów i Izraelitów? Jakie wnioski można wyciągnąć z tych rozważań.
(41) Jaki to ma wpływ na pozycję pozaobrazowych Kaatytów? Jaka jest poczwórna praca Kaatytów Wieku Ewangelii? Czego oni według tego dostarczają pozaobrazowym Kapłanom? Jeśli chodzi o co? W jaki sposób ich służba była wypełniona w odniesieniu do wyższej części Arki? W odniesieniu do Umywalni? W jaki sposób ich służba dopomagała Kapłanom w związku z pozafiguralnymi naczyniami? Komu jeszcze poza Kapłanami oni w ten sposób pomagali? Co jest przedstawione przez fakt, że Kaatytowie maszerowali w środku orszaku? Gdzie jest objaśniona praca Kaatytów Wieku Ewangelii? Jak oni byli przedstawieni przez marsz Kaatytów opisany w wierszu 21? Co jest przedstawione przez Gersonitów wznoszących swoją część Przybytku przed przybyciem Kaatytów? Przez Merarytów czyniących to samo?
(42) Do czego dopomogły Gersonickim amramickim Kaatytom wcześniej drukowane greckie i hebrajskie wydania? Jakie przykłady tego dowodzą, jeśli chodzi o wydania greckie? Jakie uwagi należy tu uczynić gdy chodzi o Liczbowany Grecki Testament pana Panina? Do jakich omyłek sąsiednie liczbowania doprowadziły w jego wypadku? Czego te przykłady dowodzą? W czyich pracach jest to też widoczne? Czyja praca z punktu widzenia tej zasady jest w pewnym sensie podobna? Jak te sprawy są powiązane? Jak działanie tej zasady jest pokazane w związku ze wznoszeniem przez pozaobrazowych Merarytów ich części pozafiguralnego Przybytku?
(43) Co jest przedstawione przez znajdowanie się Kaatytów w środku orszaku? Jak ten pozaobraz ukazuje stosunek ich prac względem Kapłanów? Co oni przez to im ofiarowywali? Jaki ich stosunek względem wodzów bez koron został ukazany w tym typie? Jak ci ostatni byli uważani przez Boga do roku 1917? Co tego dowodzi? Pomimo czego? Z czego nie składała się ta pomoc, mówiąc ogólnie, którą pozaobrazowi Kaatytowie okazywali pozaobrazowym Izraelitom? Z czego się ona składała? Jakie prace są tego przykładem? Dla jakich jeszcze innych powodów typowi Kaatytowie byli umieszczeni w środku orszaku? Jakie były różnorodne prace pozaobrazowych Kaatytów? Czemu one służyły z punktu widzenia drugiej przyczyny ich pozycji logicznej? Jak one były przedstawione? Pod jakimi względami? Jak ten drugi powód może być krótko podany?
(44) W jakiej pozycji poprzednia dyskusja postawiła nas? Jakie fakty już podane dowodzą, że porządek logiczny więcej stosuje się do pozafiguralnego marszu aniżeli porządek czasowy? Jaka inna grupa faktów także tego dowodzi? Co wyprzedzało wyruszenie każdego wyznania, jeśli chodzi o porządek czasowy? Do czego takie trąbienie na alarm prowadziło? Co potem następowało? Co następowało jeszcze później? Jak musieliby być przedstawieni Kapłani, gdyby intencją było typowanie porządku czasowego odpowiednich wydarzeń? Jak byli oni przedstawieni? Jaka przyczyna o charakterze negatywnym sprawiła, że nie był przedstawiony obraz poprzedni? Jakie cztery pozytywne przyczyny miał Bóg przedstawiając typ w ten sposób, jak jest on przedstawiony? W jaki sposób Kapłani niosący Arkę ukazują stosunki czasowe, jako oglądane z punktu widzenia całości obrazu? Jakich szczegółów ten obraz nie podaje? Czego dowodzi trąbienie na alarm dla czterech obozów?
(45) W jakim względnym porządku czasowym pozaobrazowi Lewici w każdym wyznaniu wykonują swą pracę? Pozaobrazowi Gersonici? Pozaobrazowi Meraryci? Pozaobrazowi Kaatytowie? Jakie stosunki czasowe ich pracy nie miały być ukazane w tym typie? Co jest celem tego typu i pod jakimi względami? W odróżnieniu od czego? Co jest pominięte w tym typie? Dlaczego, jeśli chodzi o pozaobrazowych Kapłanów? Pozaobrazowych Lewitów? Jaki więc zgodnie z tym jest porządek dotyczący pozaobrazowych Lewitów? Do jakiego porządku raczej ciąży ten obraz? Co nie jest całkowicie pominięte? Pod jakimi względami?
(46) Na co zwraca naszą uwagę w. 22? Jaki Boży przymiot jest przedstawiony w obozie Efraima? Gdzie jest to ukazane w związku z obozem jako całością i trzema szafarskimi doktrynami? Co teraz należy uczynić? Przez co było poprzedzone wyruszenie Kościoła Luterańskiego? Jakie były cztery zasadnicze doktryny Reformacji? Kto trąbił o szafarskiej doktrynie Kościoła Luterańskiego? O jakich trzech innych doktrynach on trąbił? Która z tych doktryn była przez niego przede wszystkim podkreślana? Przeciwko czemu on występował z tymi doktrynami, a w szczególności z doktryną, na którą kładł główny nacisk?