Teraźniejsza Prawda nr 156 – 1954 – str. 72

faktem że oni, jako pozafigura matki, musieli przynieść pozafiguralną ofiarę całopalenia i ofiarę za grzech (3Moj. 12:6-8).” Jest zatem widocznym, że wierni „w sensie sług, którzy zatrzymali swe korony” mieli swą pracę oczyszczenia poświadczoną że była kompletną w ich specjalnej służbie jaką wykonywali od 20 września 1914 do 3 listopada 1916, po okresie 40 letniego oczyszczenia, a więc nie byliby załączeni do „wiernych” wzmiankowanych powyżej dających świadectwo swego oczyszczenia po okresie 80 letnim.

      To, że „wierni” i „częściowo wierni” słudzy nie odnosi się tu ani do Małego Stadka ani do Wielkiego Grona, jest widoczne także z oczyszczenia utratników koron, sług Prawdy dla Wielkiego Grona, którzy są sami przedstawieni w pozafiguralnej czternastodniowej nieczystości, wierni zaś, zatrzymujący korony są pominięci we figurze, a także z tej części pozafigury; tak samo, lecz w odwrotnym porządku utratnicy koron chociaż są sługami Prawdy dla Małego Stadka są jednak pominięci w pozafiguralnych siedmiu dniach nieczystości wiernych sług Prawdy dla Małego Stadka, tak jak przedstawione we figurze. Ci słudzy, którzy utracili swe korony mieli udział w pierwszym oczyszczeniu (przedstawionym przez pierwsze siedem dni wchodzących w okres czternastodniowej nieczystości w. 5), lecz z powodu ich częściowej niewierności muszą oni jako klasa przechodzić przez jeszcze jedno oczyszczenie, w którym to czasie zasługa Jezusowa będzie szczególnie użyta (4Moj. 8:12, 21). To drugie przebłaganie na ich korzyść zawiera się w drugich siedmiu dniach wchodzących w okres czternastodniowy, tak jak jest pokazane w wierszu 5. To drugie przypisanie zasługi Chrystusowej odbyło się w czasie pomiędzy październikiem 1923 a październikiem 1924, przy ofiarowaniu pierwszej części Dobrych Lewitów – drugiego z pozafiguralnych bochenków chleba danych na obracanie w uzupełnionym obrazie. Było to wyrzeczone na podstawie wierszy 2 i 5, gdy powiedzieliśmy powyżej że słudzy zatrzymujący korony są wyłączeni z figury siedmiodniowej nieczystości (str. 28, par. 6).

      (4) Fakty tej sprawy dowodzą, że „oczyszczenie wiernych i częściowo wiernych
kol. 2
sług Prawdy z takich nieczystości, które byłyby powodem utraty ich miejsc w wieku Tysiącletnim, jak również niezdolności wykonywania specjalnej służby wydawania świadectwa od października 1954″ nie mogło tu włączać Małego Stadka jako „wiernych”, ponieważ ich ziemska pielgrzymka się skończyła w 1950, podczas gdy specjalna służba poświadczająca oczyszczenie wiernych i częściowo wiernych sług rozpoczyna się po okresie 80 letnim, tj. w październiku 1954.

      (5) Tuż przed tym oświadczeniem odnoszącym się do „wiernych i częściowo wiernych sług Prawdy” i ich oczyszczenia z takich nieczystości, które byłyby powodem utraty ich miejsc w wieku Tysiąclecia oraz niezdatności wykonywania specjalnej służby wydawania świadectwa po październiku 1954, br. Johnson podał równoległe oświadczenie odnoszące się do „oczyszczenia (Prawdy potrzebnej dla rozwinięcia Małego Stadka) wiernych sług, tak iż dowiedzionym było w październiku 1914, że oni zatrzymali swe korony i od tego czasu je zatrzymają.” A zatem „oczyszczenie matki w znaczeniu sług zatrzymujących swe korony dała świadectwo iż była ukończoną” łącznie ze specjalną pracą jaką mieli wykonać, a która „następowała zaraz po skończeniu 40 dni”, tj. „w okresie od 20 września 1914 do 3 listopada 1916” str. 27, par. 5, linia 7; str. 28, par. 8, linia 7, 14.

OBJAŚNIENIE WIERNYCH
I CZĘŚCIOWO WIERNYCH

      Mając na uwadze powyższe pięć dowodów, widzimy że bracia Małego Stadka nie są wyłączeni w „sługach wiernych i częściowo wiernych”, „pozafiguralnej matki po pozafiguralnej córce w znaczeniu sług Prawdy, którzy w 1954 przyniosą pozafiguralną ofiarę całopalenia i ofiarę za grzech, jako świadectwo jej oczyszczenia” (str. 27, par. 5). Któż więc są ci „wierni i częściowo wierni słudzy Prawdy”, którzy przed październikiem 1954 będą oczyszczeni „z takich nieczystości, które byłyby nie tylko powodem ich niezdatności do zajmowania miejsca w Wieku Tysiąclecia, ale również utraciliby specjalną służbę poświadczającą od października 1954”? Myślimy, że „wierni” są to „oczyszczeni Lewici” a „częściowo wierni słudzy Prawdy” są to ci Lewici, którzy są w procesie do oczyszczenia; oni są teraz tylko po części oczyszczeni, ponieważ proces oczyszczenia jest „sprawą stopniową” jak to jest wykazane w 4Moj. 8:7 (E tom 4, str. 71, 146, 147, Ter. Prawd. 1938, str. 44, kol. 1, u góry: to oczyszczenie ma

poprzednia stronanastępna strona