Teraźniejsza Prawda nr 153 – 1954 – str. 28
On tak podaje: „Wielkie Grono pozostanie na ziemi aż do pewnego czasu po dniu 1-go listopada 1956, w którym to czasie ma dokonać nawrócenia Izraela, a dopiero jakiś czas później opuści ziemię.” Zob. także Ter. Prawdę 1952 str. 9, 11.
(3) Gdyby błogosławieństwa restytucji miały się zacząć w listopadzie 1956, klasa Młodociano Godna przyjęta jako taka w jesieni 1954 nie miałaby dosyć czasu uczynić swego powołania i wyboru mocnym. Brat Johnson mówi nam w E tomie 11, str. 493, że klasa Młodociano Godna jest częścią Przybytku Epifanicznego, której członkowie „będą na ziemi nieograniczoną ilość lat po roku 1956, chociaż ta Klasa będzie już wtedy uzupełniona.” On także uczył, że błogosławieństwa restytucyjne nie przyjdą aż po ukończeniu biegu Klasy Młodociano Godnej, np. w E tomie 15, str. 252: „Zastosowanie zasługi okupowej względem Boskiej sprawiedliwości będzie uczynione momentalnym po zupełnej śmierci Wielkiego Grona i Klasy Młodociano Godnej.” Zob. Ter. Prawdę 1953, str. 43–45.
(4) Myśl, że „głos cichy i wolny” z 1Król. 19:12 będzie momentalnym zaprzestaniem śmierci Adamowej, może wydawać się rzeczą możliwą i ponętną, lecz jest zbudowana na fałszywym przedstawieniu, że w Biblii głos przedstawia czyn lub wypadek, zamiast poselstwo, lub posłannika, jak pokazuje Posłannik Epifanii (np. Ter. Prawda 1935, str. 97, par. 81–85; E tom 7, strona 408; E tom 11, str. 337) i Posłannik Parousji (Tom 6, str. 880 par. 2; przedr. Strażnicy str. 1753; 2626, 2994). W przedr. Strażnicy, str. 5753 brat Russell mówi o głosie cichym jako o „głosie Eden… niosącym poselstwo, które będzie pożądaniem wszystkich narodów”; on także mówi, że ten głos oznacza „czyste wargi” Sof. 3:9, „po ogniu, Bóg przywróci ludziom czyste poselstwo Słowa Bożego.” W tomie 1, str. 395 i tomie 4, str. 663 „on sługa” podaje, że czyste wargi (poselstwo) oznacza czyste Słowo Boże. W przedr. Strażnicy na str. 3414 mamy podane, że cichy, wolny głos jest „czystym językiem lub poselstwem Słowa Bożego”, „cichym, wolnym głosem prawdy”, „poselstwem, które będzie wprowadzone w czyn przez cały okres Tysiąclecia.” A w przedr. Strażnicy, strona 4741 on tłumaczy ten głos jako „głos prawdy” i „piękne poselstwo łaski i prawdy”.
kol. 2
Tak więc widzimy, iż myśli, że „głos cichy i wolny” przedstawia momentalne powstrzymanie śmierci Adamowej, gwałci biblijne użycie słowa głos, które przedstawia poselstwo, lub posłannika, a nie czyn lub wypadek i jest przeciwna naukom posłanników Parousji i Epifanii.
NIE BĘDZIE POGRZEBÓW 100 LAT?
(5) Następne oświadczenie, że od pewnej chwili czasu, śmierć Adamowa będzie powstrzymana, i nie będzie żadnych pogrzebów przez okres stu lat (2056), w którym to czasie pierwsza osoba pójdzie na wtórą śmierć, jest również bezpodstawnym domysłem sprzeciwiającym się naukom Brata Russella. Prawdą jest że śmierć będzie powstrzymana gdy królestwo obejmie kontrolę, i że nowy Król będzie przeciwny śmierci wszystkich legalnie odkupionych (Pyt. i Odp. str. 216 — polskie wydanie str. 562). Lecz musimy wziąć pod uwagę, że nowe Królestwo nie obejmie kontroli po całej ziemi raptownie, raczej będzie ustanowione w Jerozolimie a potem stopniowo rozszerzy się po całym świecie. Ta myśl jest wyrażona w Książce Pytań i Odpowiedzi pod nagłówkiem Śmierć, w polskim wydaniu str. 572, 565, 566 gdzie brat Russell mówi, że po wielkim ucisku „niektórzy w dalszym ciągu będą umierali przez jakiś czas.” Także na str. 552 i 553 w odpowiedzi na pytanie:: „Czy będzie dalsze umieranie śmiercią Adamową po ustanowieniu na ziemi Królestwa Mesjaszowego?” brat Russell odpowiedział po części: „Myślę, że wszystko to będzie odbywać się stopniowo. Nie wiem czy zajmie to dziesięć lat lub więcej… wierzymy, że w ciągu tego czasu śmierć będzie działać dalej na świecie, ludzie będą umierali z powodu chorób i słabości, a jedynie ci, co dojdą do harmonii z Bogiem unikną procesu umierania i słabości. Inni zaś będą umierali śmiercią Adamową. Nie będzie różnicy pomiędzy ich śmiercią a śmiercią jaką umarli ich przodkowie.” Nie okazuje się właściwego względu dla brata Russella gdy ktoś bierze jedno oświadczenie z jego pism i próbuje naginać je aby nauczało pewnej myśli, podczas gdy wiele innych jego oświadczeń pisanych w tym samym przedmiocie naucza co innego. Dalej, pretensja, że pierwsza osoba, która pójdzie na wtórą śmierć w r. 2056 jest czystą (raczej, nieczystą) spekulacją, na którą nie ma żadnej podstawy.