Teraźniejsza Prawda nr 152 – 1954 – str. 13
W Ter. Prawda 1948, str. 28, kol. 2, linia 4 od dołu: „Powtarzamy, że takie następstwo nie zawiera w sobie następstwa generalnego pastora i nauczyciela czyli następstwa posłańca Epifanii; bo jak już było zaznaczone powyżej, tylko Bóg ma prawo naznaczyć na taki urząd. Według naszego przekonania posłaniec Epifanii będzie ostatnim kapłanem na ziemi i dlatego jego następca jako opiekun wykonawczy Świeckiego Misyjnego Ruchu „Epifania” nie musi być z konieczności kapłanem”. W innych słowach, brat Johnson wiedział z Obj. 19:1–10, gdzie znajduje się opis wypadków Epifanii, że on jest aniołem, lub posłannikiem Epifanii, naszym współsługą, jednym z braci, a więc stąd pochodzi nazwa posłannik Epifanii (Ter. Prawda 1949, str. 42, kol. 2, linie 43–47). A więc on był generalnym pastorem i nauczycielem Kościoła podczas Epifanii, i nie ma mieć jako taki następcy. On był ostatnim członkiem gwiazdy; a więc jego następca jako opiekun Świeckiego Misyjnego Ruchu „Epifania” nie miał być jego następcą jako członek (ostatniej) gwiazdy.
Gdy brat Johnson stosował do siebie nazwę „generalny pastor” miał na myśli, że był generalnym starszym Kościoła, co jest właściwym określeniem wszystkich „drugorzędnych proroków” (E tom 6; str. 152, 153, 735 zob. art. Prorocy i prorocy, oraz pytania odnośnie tego przedmiotu w Ter. Praw. 1937, str. 12–16 i 30–31); i był on jako taki uznany przez Kościół (Ciało). Lecz on miał na myśli więcej aniżeli to, gdy stosował do siebie to wyrażenie, albowiem jako członek (ostatniej) gwiazdy (Obj. 1:16, 20; E tom 7, str. 286) on był włączony w „siedmiu (złożonych z licznych członków) pasterzach” z księgi Micheasza 5:5 (Ter. Prawda 1949, str. 43, kol. 1). Wyrażenie pastor ma główne znaczenie pasterza literalnych owiec (Ter. Prawda 1930, 62). Generalni pastorowie, tak w znaczeniu „podrzędnych proroków” jak i w znaczeniu więcej ograniczonym (Miche. 5:5) dopiero wspomnianym, byli pastorami Generalnego Kościoła. Lecz wyrażenie pastor może być użyte w obszerniejszym znaczeniu, aby mogło włączyć miejscowych pastorów, do których odnosi się wiersz z Efez. 4:11. Jak Brat Johnson wykazuje (Ter. Prawda 1930, 62), wyrażenie pastor może być zastosowane do wszystkich pasterzy trzody. Lecz w ograniczonym znaczeniu, „tytuł Pastor przy końcu Wieku nie odnosi
kol. 2
się według Pisma tylko do Brata Russella jako obranego Pastora wielu zgromadzeń, ani też odnosi się do niego wyłącznie jako „onego Sługi”. Chociaż Brat Johnson używał wyrażenia „generalny pastor” odnoszącego się do niego w bardzo ograniczonym znaczeniu, tj. jako członek (ostatniej) gwiazdy i generalny starszy Kościoła (przedstawiony w siedmiu pasterzach lub pastorach Kościoła, jako ósmy książę z ludu), nie byłoby niezgodnym z pismami i zarządzeniami Parousji i Epifanii aby jeszcze używać to wyrażenie w powyżej wspomnianym obszerniejszym znaczeniu. „Dlatego że lud Boży jako całość jest w Piśmie określony jako trzoda, a indywidualnie jako owce, ci co je pasą są przedstawieni jako pasterze, tj. pastorowie” (Ter. Prawda 1930, 62). Gdy Brat Johnson dawał nam instrukcje co się tyczy sposobu prowadzenia pracy po jego śmierci, powiedział nam, że gdyby jakie zgromadzenie życzyło sobie aby obrać nas jako ich Pastora, mogą to uczynić, i że byłoby to dość właściwym, dlatego że jesteśmy przez Boga naznaczonym przewodnikiem Wielkiej Kompanii i Młodociano Godnych. Z tej racji, na przykład zgromadzenie we Philadelfii, na ich niedawnych rocznych wyborach, obrało nas Pastorem; lecz nie w ograniczonym znaczeniu, w którym to wyrażenie stosowało się do Brata Johnsona, tj. jako posłannika Epifanii. Nasza praca ku Wielkiej Kompanii i Młodociano Godnym, określona w liście Brata Johnsona w Ter. Prawdzie 1951, str. 19, będzie wymagała abyśmy wykonywali względem nich pracę pasterską, kierując ich pracą, zachęcając, strofując i napominając ich w Panu kiedy zajdzie tego potrzeba. Lecz to nie będzie przywłaszczaniem sobie władz Brata Johnsona jako pastora lub nauczyciela (generalnego starszego i członka jednej z gwiazd) Kościoła, tj. „jako posłannika Epifanii”, co właśnie miał na myśli w wyrażeniu „generalny pastor i nauczyciel” (Ter. Prawda 1948, str. 28), gdy wzmiankował, że piszący nie miał być jego następcą jako „generalny pastor i nauczyciel”, tj. jako „posłannik Epifanii”.
„NAUCZYCIEL” MA RÓŻNE ZNACZENIA
Brat Johnson dał do zrozumienia co miał na myśli przez wyrażenie nauczyciel łącznie z tym gdy w Ter. Prawdzie 1948, na str. 29, w odpowiedzi na pierwsze pytanie, opisał ten urząd jako „specjalny wyraziciel nauk biblijnych”; on piastował ten urząd nie