Teraźniejsza Prawda nr 152 – 1954 – str. 12

      Pytanie: Czy fakt, że Eliaszowi dane było widzenie wiatru, trzęsienia ziemi i ognia (1 Król. 19:11, 12) wskazuje na to, że niektórzy z klasy Małego Stadka mieli być w ciele przez okres wojny, rewolucji i anarchii czasu ucisku?

      Odpowiedź: Myślimy, że nie z następujących przyczyn: (1) Gdy osoba biblijna ma widzenie, nie znaczy to, że ci których ona przedstawia będą w ciele w czasie kiedy rzeczy przedtem przepowiedziane będą się dziać. Na przykład, Jan w Objawieniu widział wiele rzeczy w widzeniach, jak nowe niebiosa i nową ziemię (Obj. 21:1), itd., lecz to nie znaczy że ci, którzy są przez niego przedstawieni będą w ciele aż wszystkie rzeczy, które on widział aktualnie się staną (Ter. Prawda 1935, str. 97). (2) To widzenie było dane Eliaszowi około dziesięć lat przed zabraniem go przez wicher (Przedruku str. 3415). Między czasem widzenia a zabraniem go przez wicher, wiele innych rzeczy się działo, jak np. wydarzenia 2Król. rozdz. 1. To pokazuje, że w pozafigurze widzenie było widziane przez Małe Stadko w ciele na długi czas przed opuszczeniem ziemi (E tom III, str. 398, „stanie przed górą (1Król. 19:9-18) musiało zacząć się przed rokiem 1874”) przez ostatniego jego członka (wyobrażonego przez zabranie Eliasza w wichrze). W międzyczasie niektóre inne wydarzenia miały miejsce, jak np. rozłączenie się Eliasza i Elizeusza. To że Eliaszowi dane było widzenie wyobraża, że Małe Stadko otrzymało wyrozumienie rozwijającego się planu Bożego podczas czasu żniwa. Takie jest zapatrywanie podane w pismach paruzyjnych i epifanicznych. Cytujemy z Przedruków, str. 5753, par. 2: „przez badanie Biblii klasa Eliaszowa dowiadywała się że królestwo Mesjasza ma być ustanowione w czasie ucisku jakiego nie było od początku istnienia narodów – i jakiego już nigdy nie będzie (Dan. 12:1; Mat. 24:21)… oni rozumieją, że wiatry przedstawiają wojnę; że trzęsienie ziemi jakie widział Eliasz przedstawia wielką rewolucję społeczną, która nastąpi po wielkiej wojnie, a może rozpocznie się przed jej zakończeniem. Oni zrozumieją, że po rewolucji można się spodziewać anarchii, która jest przedstawiona przez ogień, niszczący obecny porządek rzeczy – symbolicznie przedstawiony przez św. Piotra jako niszczący niebiosa duchowe i ziemię społeczną, finansową i polityczną,
kol. 2
ustępując nowym niebiosom, królestwu Mesjasza, i nowej ziemi, społeczeństwu na nowej zasadzie przyjętej przez królestwo (2Piotra 3:10-13). Fakt że Eliasz widział te rzeczy przez swym zabraniem nie ma być rozumiane, że znaczy iż te wszystkie doświadczenia skończą się przed przemienieniem Kościoła w okamgnieniu, lecz raczej że te wszystkie rzeczy pokazane Eliaszowi na Górze Bożej są połączone z inauguracją królestwa. Później miał on inne doświadczenia przed zabraniem go we wichrze. O ile nam wiadomo to żaden z posłanników nie wskazywał w swoich pismach że widzenie jakie Eliasz widział miałoby przedstawiać że członkowie Małego Stadka będą w ciele aż wszystkie wydarzenia w widzeniu wypełnią się. Zamiast tego, jak powyższy cytat z przedruków Strażnicy pokazuje, razem z innymi pismami, oni trzymali się myśli, że Małe Stadko rozumie to widzenie długo przed pójściem ostatnich członków poza wtórą zasłonę, tj. przed końcem ucisku przedstawionego w widzeniu. (3) Gdyby niektórzy z Małego Stadka pozostali w ciele przez całkowite wypełnienie się wszystkich rzeczy, które Eliasz widział we widzeniu, znaczyłoby to, że byliby tutaj aż do końca anarchii i słyszeliby głos cichy i wolny (Przedruki, str. 3414, kol. 2, par. 4). To byłoby przeciwne Pismom. Psalm 46 (Present Truth 1950, str. 8; Ter. Prawda 1951, str. 12, kol. 1), a zwłaszcza w 6, pokazuje, że Małe Stadko dozna ratunku rychło, tj. że opuści świat na jakiś czas przez zakończeniem się czasu ucisku (Present Truth 1951, str. 12), a więc przed głosem cichym i wolnym. – P. ’51, 41.

      Pytanie: Pisząc odpowiedzi na pytania itd. w Present Truth, czy nie przywłaszczasz sobie urzędu generalnego pastora i nauczyciela, wbrew władzom danym tobie przez Świecki Ruch Misyjny „Epifania” jako jego opiekun wykonawczy według określenia podanego w Ter. Prawdzie 1948, str. 28?

      Odpowiedź: Chociaż niektórzy obwiniali nas o to, nie możemy dopatrzeć się gdzie, kiedy lub w jaki sposób działaliśmy jako generalny pastor i nauczyciel, tj., jako posłannik Epifanii, albowiem staraliśmy się ostrożnie, pod kierownictwem Pańskim i przez Jego łaskę, unikać czegokolwiek niewłaściwego w tym kierunku. Zauważmy co Brat Johnson miał na myśli, gdy użył wyrażenia „generalny pastor i nauczyciel”.

poprzednia stronanastępna strona