Teraźniejsza Prawda nr 150 – 1953 – str. 67

czego? Przeciwstawienie zawarte w wyżej wymienionym wierszu („sprawiedliwi do żywota wiecznego”) wskazuje, że jest to odcięcie od życia, czyli wieczna śmierć. Wyrażenie odnośnie kozłów: „Idźcie ode mnie przeklęci w ogień wieczny (to musi być wyrażenie symboliczne, gdyż w myśl figury kozły są symboliczne), który zgotowany jest diabłu i aniołom jego” – świadczy o tym samym. Biblia bowiem uczy wyraźnie, że Szatan skazany jest ostatecznie na unicestwienie (Żyd. 2:14). Owe kozły – zgodnie z Mat. 25:41, podzielą w końcu los Szatana. Również Obj. 20:9 pod symbolem ognia wyraża myśl, że w Małym Okresie unicestwienie stanie się losem tych, którzy popadną w grzech. „Ale zstąpił ogień (zniszczenie; ogień niszczy każdy palny przedmiot, który doń wrzucimy i dlatego użyty jest w Biblii dla określenia pojęcia zniszczenia) od Boga z nieba i pożarł (a więc nie zachował ich w żadnym wypadku, ani nawet w mękach) je”.

      Przeznaczeniem wiernych Tysiąclecia jest życie wieczne na ziemi (Mat. 25:34, 46). Nauczanie, że klasa restytucyjna odziedziczy ziemię jest tak prawdziwe, jak prawdziwe jest obecne nauczanie o wiernych, że odziedziczą królestwo niebieskie. Wystarczy porównać następujące ustępy: Izaj. 65:17; 66:22, 2Piotra 3:13; Obj. 21:1; Psalm 37:3, 9, 16, 32; Przyp. 2:21; Izaj. 60:21; Ezech. 37:25; Amos 9:14, 15.

      Że te dwa postanowienia i ich wykonanie są wyrazem Boskiej czci, wynika z następującego rozumowania: Cokolwiek świadczy o czci Bożej, musi być objawem mądrości, mocy, sprawiedliwości i miłości, a więc czterech głównych atrybutów Boskości. Wykażemy pokrótce w jaki sposób wynik tych Boskich postanowień przyczynia się do Jego czci. Jeśli chodzi o zniszczenie złych, sprawdza się to w następujący sposób: Mądrością jest zniszczenie niepoprawnych, gdyż ich dalsza egzystencja nie może już przynieść pożytku ani im samym, ani ich bliźnim, ani Bogu. Zniszczenie ich jest sprawiedliwe, bo skoro odmawiają przyjęcia daru życia w zgodzie z warunkami, pod którymi dalsze trwanie tego życia było im ofiarowane, powinno ono być cofnięte. Zniszczenie ich jest wyrazem miłości, ponieważ dalszy żywot byłby dla nich klątwą, krzywdą i nieszczęściem dla sprawiedliwych, niesławą dla Boga, a także spowodowałby wieczną trwałość grzechu. Zniszczenie ich jest wreszcie przejawem mocy Bożej,
kol. 2
tej mocy, która wykorzeni każde złe słowo, czyn, przedmiot i istotę. Z drugiej strony obdarzenie sprawiedliwych życiem wiecznym wyraża również Boską mądrość, sprawiedliwość, miłość i moc. Mądrość zachowa ich w wieczności, gdyż ich żywot będzie pożyteczny im samym, ich bliźnim i Bogu. Dar wiecznego życia jest też wyrazem sprawiedliwości, gdyż spełnili oni sercem te warunki, na których ów dar był im zaofiarowany. W obdarzeniu ich wiecznością wyraża się miłość Boża, ponieważ ich wiecznie trwające istnienie przyczyni się do wzrostu uznania i popularności szlachetnych zasad w ocenieniu, sympatii i usłudze. Wreszcie moc Boża przejawi się w ich wiecznym życiu, bo dostarczy im wszelkich warunków, środków i przywilei, celem utrzymania tego żywota. Tedy podobnie jak we wszystkich innych przejawach Boskiego Planu, znajdujemy wyraz harmonijnego współdziałania Bożej mądrości, sprawiedliwości, miłości i mocy, tak też w ostatecznych postanowieniach odnoszących się do niepoprawnych i do sprawiedliwych i w ich wykonaniu, ujawniają się te same wspaniałe przymioty Jehowy. Każdy z osobna Boski przymiot i wszystkie razem składają się na obraz najpełniejszej harmonii, piękności i celowości. Całe dzieło Pana głosi Jego sławę, jak to wyraził Psalmista w pieśni: „Niech Cię wysławiają, Panie wszystkie sprawy Twoje! a chwalą imię Twoje na wieki wieków” – Psalm 145:2, 10. Chwalmy Pana, źródło wszelkich łask! Niechaj Go chwalą wszystkie stworzenia na ziemi. Sławcie Go wszystkie zastępy niebieskie!

      Dotąd badania nasze stanowiły ogólne ujęcie Boskiego Planu. Przypominamy, że dyskutowaliśmy trzy Światy Biblijne i że przedstawiliśmy trzy Wieki Drugiego Świata oraz że studiowaliśmy Tysiąclecie, które jest pierwszym Wiekiem Trzeciego Świata. Jak powiedzieliśmy, trzy Światy nazywamy również Dyspensacjami. Wykazaliśmy, że Boski Plan ujęty jest w trzy ogólne Dyspensacje, z których dwie podzielone są na różne Wieki. Tysiąclecie, jak wyżej wskazano, jest pierwszym Wiekiem Trzeciego Świata lub Dyspensacji. Zgodnie z Pismem po Tysiącleciu nastąpią inne Wieki, ale ich liczba ujawniona nie została. Biblia daje nam bardzo mało informacji odnośnie Wieków, które nastąpią po Tysiącleciu i małym okresie. Istnieją jednak pewne stwierdzenia ogólne, które pozwalające nam poznać zasadniczą

poprzednia strona – następna strona