Teraźniejsza Prawda nr 149 – 1953 – str. 58
mogło być ogłoszone jako prawda, czyli prawdziwe słowa Boże.”
Podajemy je jak następuje: (a) Chwalcie Boga naszego (To jest podstawowy rozkaz pierwszy i najprzedniejszy (Mat 6:9); to symbolizuje wychodzący rozkaz Boży potemu gdy Lewici zaczną się oczyszczać, ażeby wszystek lud Boży głosił Słowo Boże, przez co przyniósłby Mu chwałę” – Ter. Prawda 1949, strona 42); (b) Ujął królestwo Pan Bóg wszechmogący (Jezus przyszedł jako ukoronowany Żniwiarz w 1874 (Obj. 14:14, 15) i zaczął czynnie ujmować Swoją królewską moc w 1878 (Tom 2 str. 106, par. 2). Członkowie nóg (Izaj. 52:7) Ciała Chrystusowego mieli przywilej od 1878 głosić to poselstwo; lecz teraz kiedy Chrystus (Głowa i Ciało) jest uzupełniony w chwale, w. 6 wykazuje, że Wielkie Grono i Klasa Młodociano-Godna wchodzą w nową fazę radosnego głoszenia poselstwa Królestwa, albowiem Królestwo jest obecnie ustanawiane w jeszcze więcej ukompletowanym sensie; (c) Weselmy się i radujmy się a dajmy Mu chwałę wszyscy słudzy Boga pozostali na ziemi po śmierci Posłannika Epifanii tj. Wielkie Grono, i Klasa Młodociano-Godna, mają poselstwo radosne dla swych braci – Weselmy się i radujmy się, a dajmy Mu chwałę – przez czynienie woli Bożej dla nas i drugich, zamiast czynienie woli własnej; (d) (Dlaczego?) Bo przyszło wesele Barankowe (zauważmy czas przeszły. Nie jest napisane, „które ma przyjść” jak gdyby jeszcze było kilku kapłanów na ziemi po ostatnim wytkniętym przez Pana! Wesele naturalnie po tym nastąpiło, albowiem chociaż ukoronowany Żniwiarz przyszedł w 1874 i zaczął ujmować Swój królewski urząd w 1878 jak np. w obudzeniu Swych śpiących świętych, wesele nie zaczęło się aż po 1878, kiedy byli połączeni ze swym Oblubieńcem jako członkowie Jego i Oblubienicy (Tom 3, str. 345 § 1); (e) Małżonka jego nagotowała się (ta deklaracja naturalnie następuje po porządku, albowiem przygotowanie dobiegło końca w dniu 22 października, 1950, jak mamy poświadczone przez naszego Pana w liście do Efez. 4:11-13, Mat. 23:35, w świątyni Zorobabela i Salomona, Piramidzie, Przybytku, Jakubie i Józefie, równoległościach, Średniej Miniaturze Wieku Ewangelii, itd.); (f) I dano jej aby się oblekła w bisiór czysty (jasny) i świetny(biały, czysty); albowiem bisior są (przedstawia) usprawiedliwienia (raczej „sprawiedliwość” – sprawiedliwe uczynki) świętych. Tu trzeba zauważyć że wyraz „usprawiedliwienia” w Obj. 19:8
kol. 2
powinien być zastąpiony wyrazem „sprawiedliwość”, ponieważ w angielskich przekładach Biblii jest użyty wyraz righteousness (sprawiedliwość), a nie justification (usprawiedliwienie). Ten wiersz jest umieszczony we właściwym porządku myśli, albowiem dopiero po przygotowaniu się Oblubienicy i zakończeniu jej ziemskiej pielgrzymki, mogła być przywiedziona do pałacu Króla jako chwalebna Oblubienica Jezusowa, ubrana w bramowane złoto i w odzieniu haftowanym (Psalm 45:14-16) – bisiór (jej sprawiedliwe uczynki, jasne i czyste); (g) Błogosławieni, którzy są wezwani na wieczerzę Wesela Barankowego. (To naturalnie byłoby następną częścią chronologicznego porządku, albowiem błogosławione wezwanie panien, jej towarzyszek, na niebiańską ucztę weselną, jest teraz na czasie aby było ogłaszane). Te siedem poselstw danych wszystkim sługom Bożym pozostałym na ziemi aby je teraz głosili po zupełnym zabraniu do chwały Oblubienicy Chrystusowej, po śmierci jej ostatniego członka, są wprawdzie „prawdziwymi słowami Bożymi”; dziękujemy Bogu za Jego ostateczne zapewnienie w tej sprawie, albowiem ona pokazuje, że dlatego, iż On ma tak wielką ku nam miłość, On chce, abyśmy nie mieli żadnej wątpliwości co się tyczy prawdziwości tych siedmiu poselstw, które głos mówiący ze stolicy rozkazał, abyśmy ogłosili teraz, ku Jego czci i chwale. Chwalmy naszego Boga!
(5) Mało mają wymówki ci, którzy posiadają znajomość i twierdzą, że są wierni Słowu Bożemu, kiedy tak lekkomyślnie je odrzucają. Chronologiczny porządek powyższych siedmiu poselstw nie tylko demonstruje, że przywdzianie białej i czystej szaty przez Małżonkę Baranka nie może odnosić się do dostarczenia kandydatom do Wysokiego Powołania szat sprawiedliwości Chrystusowej na pokrycie ich upadłego stanu (które to szaty posiada i Wielkie Grono – Obj. 7:14), lecz reszta wiersza 8 mówi nam jasno co właściwie bisiór (biała tkanina lniana) tutaj reprezentuje a mianowicie, „sprawiedliwe uczynki świętych” (Diaglott). Tak więc Bóg nie pozostawia żadnej wątpliwości w tej sprawie, albowiem On daje nam akuratne tłumaczenie co znaczy bisiór. Jak prawdziwy lud Boży może zaprzeczać Słowu