Teraźniejsza Prawda nr 148 – 1953 – str. 40
zadanie zbawienia wszystkich ludzi. A Bóg ma wiele doświadczenia, jest bardzo mądry, sprawiedliwy, miłujący i potężny, aby nie umożliwił zbawienia tym, których nie objął zbawieniem z wyboru w obecnym życiu z wyraźnym zamiarem zbawienia ich w późniejszym czasie (Rzym. 11:30-32). Musimy przyznać, że otworzenie takiej możliwości jest słuszne, zgodne z Bożymi przymiotami i wynika z Boskiej Miłości, śmierci Chrystusa i dzieła Ducha Św. względem wszystkich ludzi dla ich zbawienia. W ten sposób spełni się szóste zamierzenie Tysiąclecia, otwierając wszystkim ludziom możliwość zbawienia poprzez Miłość Boską, śmierć Chrystusa i działanie Ducha Św. Nadzieja stoi przed nami otworem.
Wykazawszy w poprzednim ustępie, że takie urządzenie jak Tysiąclecie jest konieczne, aby umożliwić wszystkim okazję do osiągnięcia zbawienia, przewidzianą przez Miłość Bożą, śmierć Chrystusa i działanie Ducha Św. Przystępujemy obecnie do rozważań nad siódmym celem Tysiąclecia, a mianowicie takim porządkiem rzeczy w Tysiącleciu, który da rzeczywiście okazję zbawienia każdemu, kto w tym życiu był wykluczony od sposobności uzyskania zbawienia przez wybór jedynej sposobności, dostępnej obecnie. Podaliśmy uprzednio dziesięć dowodów popartych licznymi ustępami Pisma na stwierdzenie tezy, że w Tysiącleciu otwiera się nadzieja dla tych spośród zmarłych a nie zbawionych, którzy za życia nie mieli sposobności uzyskania zbawienia w drodze wyboru. Szczegóły znajdą nasi czytelnicy w tych rozważaniach. Tu damy tylko krótkie wytyczne bez komentarza, dołączając w każdym punkcie odnośne dowody biblijne: (1) Wiążące obietnice, które Bóg dał pod przysięgą (1Moj. 12:3; 18:18; 22:18; Izaj. 60:14, 15; 29:18, 24; Łuk. 2:10, 34); (2) Odkupienie (Jan 1:29; 12:32, 33: Rzym, 5:18, 19; 14:9; Filip. 2:6-11: 1Tym. 2:4-6); (3) Akt że wszystkie grzechy z wyjątkiem nieprzebaczalnych, które nie zostały odpuszczone w tym życiu, będą odpuszczone w następnym (Marek 3:28, 29; Mat. 12:32, 33);. (4) Doskonałość Boska w porównaniu że zdolnością człowieka do poprawy w warunkach bardziej sprzyjających niż te, które panują obecnie (Obj. 15:3,4); (5) Cel wyboru Kościoła (Rzym. 11:25- 33; Dz.Ap. 15:14-18; Gal. 3:8,16,29); (6) Nauka Biblijna o dwoistym doświadczeniu ludzi, którzy nie należą do Wybranych; jednym w tym życiu, w zetknięciu ze złem,
kol. 2
drugim w życiu przyszłym, w zetknięciu z dobrem (Rzym. 8:20, 21; 11:32; Psalm 90:11-17); (7) Fakty przepowiedziane przez Pismo Św., (Ezech. 16:46-63); (8) Oficjalne nazwy odnoszące się do Jezusa i Kościoła (Abd. 21; Obj. 20:6; Psalm 22:31, 32; 5Moj. 18:15-18; Izaj. 9:6; 66:10-14; Rzym. 8:23; 1Moj. 22:18); (9) Nauka Pisma o tym, co stanowi okazję ku zbawieniu dostępną dla wszystkich (Rzym. 5:19; 1Tym; 2:4; Jana 12:32; Filip. 2:9-11; Joela 2:28; Izaj. 35:8); i (10) Zdjęcie klątwy w Tysiącleciu (Obj. 21:3-5; 22:1-21; Ozeasz 13:14; 1Kor. 15:24-26, 54-57). W poprzednich numerach angielskiego pisma „Herald of the Epiphany”, podaliśmy dwa dalsze uzasadnienia tej samej myśli: (1) Cel powrotu naszego Pana na ziemię (Dz.Ap. 3:19-21; 15:14- 17) i (2) Cel Jego panowania (Dan. 7:13, 14, 18, 22, 27; Psalm 72:1-19; 22:28-30).
Dodamy tu wkrótce dziewięć nowych przesłanek tej samej prawdy. Biblia uczy, że wielu z pośród tych, którzy nie posiadali sposobności zbawienia w drodze wyboru, przyjmą zbawienie zaofiarowane im w Tysiącleciu. Mówi o tym wyraźnie Izajasz 35:5, 9, 10, jak również Ezech. 16:46-63. Według Biblii wielu spośród zmarłych podda się warunkom Królestwa, gdy te zapanują na ziemi (Psalm 22:28-30; 1Kor. 15:21-26; Rzym. 14:9; Izaj. 45:22, 23; Filip. 2:8-11; Psalm 86:9). Tego samego dowodzi nauka Biblii, że Tysiąclecie i Sąd Ostateczny to jedno i to samo, podczas Sądu Ostatecznego będzie dokonane tylko to, co ma być dokonane w Tysiącleciu. Następujące cytaty dowodzą, że Sąd Ostateczny i Tysiąclecie to pojęcia identyczne: 2Tym. 4:1; Łuk. 22:29, 30; Mat. 19:28; Abd. 21; Jer. 23:5, 6; 33:14-16; Izaj. 32:1; Psalm 72:1-4. Wszyscy zmarli jak wiemy wstaną z martwych w zaraniu Sądnego Dnia (Jan 5:28, 29; 11:24; Obj. 20:11, 12). Wobec tego wszyscy zmarli zmartwychwstaną z początkiem Tysiąclecia. W Tysiącleciu wszystkim udzielona będzie pomoc ku zbawieniu, dlatego w Dniu Sądu wszyscy otrzymają pomoc ku zbawieniu. Prawda ta jest widoczna również z nauki biblijnej, że przez słowo „zmartwychwstanie” w odniesieniu do ludzi, rozumiemy dźwigniecie się z upadku ku doskonałości na obraz i podobieństwo Boże (Dz.Ap. 26:23, 24; Łuk. 20:31-37; Filip. 3:11, 7-10; Dz.Ap. 24:15; 23:6; 26:6-8). Oznacza to możliwość zbawienia w Tysiącleciu również i dla