Teraźniejsza Prawda nr 147 – 1953 – str. 28
ZEBRANIA ZGROMADZENIA DOMOWEGO
Użycie wyrażenia Zgromadzenia Domowe zapoczątkowane zostało wśród naszych braci brytyjskich (T.P. ’48, str. 29, par. 3). Brat Johnson przyjął i zastosował to określenie oraz zachęcał do tego rodzaju zebrań, wyrażając nawet rozczarowanie, że bracia poza Anglią byli tak niechętni do urządzania takich zebrań (P ’50, str. 11, kol. 2 u góry). Wierzymy, że Pan przez Posłannika Epifanii opatrznościowo ustanowił pracę Zgromadzeń Domowych, jako specjalny zarys pracy Dobrych Lewitów po zabraniu Maluczkiego Stadka z ziemi. Stąd my również gorąco zalecamy ich użytek dla oświeconych Epifanią sług Bożych.
Lecz dlaczego została ta nowa forma pracy wprowadzoną o zakroju tak małym w Anglii, a potem zalecana braciom szeroko na wiosnę 1948? Wierzymy, że Pan zarządził aby tak się stało jako równoległość zalecenia Specjalnego Ślubu właśnie 40 lat przedtem, tj. na wiosnę 1908r. (Watch Tower str. 4190, 4191, 4263). Brat Johnson pisał (P ’50 str. 91, kol. 2, par. 3): „Jest coś w równoległości przesiewania epifanicznego, co odpowiada Ślubowi”; a pokrewieństwo Zgromadzenia Domowego do Ślubu jest wyjaśnione w P ’48, str. 164 par. 1. Obie rzeczy nastąpiły i były ogólnie zalecane ludowi Pańskiemu na początku odpowiadającego piątego przesiewania. Ślubowi sprzeciwiano się, źle przedstawiano i źle stosowano go; podobnie Zgromadzeniom Domowym sprzeciwiał się brytyjski przedstawiciel (odpowiadając E. C. Henningesowi w sprzeciwianiu się Ślubowi), sprzeciwiając się wysiłkom brytyjskich braci w przeprowadzaniu zarządzeń brata Johnsona odnośnie Zgromadzeń Domowych, oraz źle przedstawiając ich listownie bratu Johnsonowi. I tak jak inni przyłączyli się, i popierali E. C. Henningesa w jego nauczaniu przeciwko właściwemu zastosowaniu Przymierzy i Ofiary za grzech oraz w jego sprzeciwianiu się Specjalnemu Ślubowi, tak samo teraz możemy spodziewać się, ze również inni będą popierali Cyrila Shuttlewortha a w jego odnośnych nauczaniach przeciwko właściwemu zastosowaniu Przymierzy i Ofiary za grzech (tak jak to jest wyjaśnione w P ’51, str. 93, par. 1), oraz w jego sprzeciwiającej się postawie wobec usługi Zgromadzeń Domowych. Przeto możemy się spodziewać, że niektórzy szemrając, będą trzymali się na uboczu nie biorąc w nich udziału, albo będą sprzeciwiali się usłudze
kol. 2
Zgromadzeń Domowych, którą Posłannik Epifanii wprowadził i do której pobudzał wszystkich Epifanią oświeconych braci, jeśli możliwe aby brali w niej udział.
Możemy zauważyć, że tak jak Specjalny Ślub został wprowadzony przez Posłannika Paruzji, jako coś nowego, tak samo usługa Zgromadzenia Domowego została wprowadzoną przez Posłannika Epifanii, jako coś nowego. Lecz ktoś może zapytać: dlaczego to nie zostało wprowadzone wcześniej? Jest oczywistym, że nie było to stosowne na okresie Parousji ani na tę część Epifanii, która cechowała się wyprowadzeniem Kozła Azazela do Bramy, lecz raczej stosuje się to do tej części Epifanii, która cechuje się oczyszczaniem Lewitów wśród grup nie będących w Prawdzie Epifanii, ponieważ ci w epifanicznej Prawdzie, nie opuścili sfery Prawdy jako ich symbolicznego domu (P ’48, str. 44). Zgromadzenia Domowe są szczególnie po to „aby przyprowadzić z powrotem braci do sfery Prawdy, jako ich domu”. Tym sposobem Pan ustanowił tę usługę (która nie była stosowana w poprzednich czasach) aż 1948 r., jako stosującą się do końca Epifanii, jako środek do pomagania naszym drogim zbłąkanym braciom do wrócenia do Prawdy parousyjnej, od której odeszli oraz jako środek przyprowadzenia ich stopniowo do dalszego światła, tak jak Pan rozwinął je dla nas podczas Epifanii w zgodzie z Prawdą Parousji. Coraz to więcej ten zarys, jak i inne zarysy naszej pracy, będą się okazywały owoce, gdy będziemy przeprowadzali ten zarys epifanicznych zarządzeń.
Te rzeczy o pokrewieństwie Ślubu do przesiewania z lat 1908-1911 i o równoległości pokrewieństwa Zgromadzeń Domowych do przesiewania z lat 1948-1951, nie są pisane w tym celu by obawą napędzić braci do urządzania takich zebrań (ponieważ nie jest to sposób Pański), ale raczej chcemy podkreślić ważność tych zebrań. Jak również piszemy, aby odpowiedzieć na liczne pytania domagające się więcej szczegółów na temat, jak należy urządzać takie zebrania.
Wrażenie, jakie niektórzy wyciągają całkiem naturalnie z wyrażenia Zgromadzenie Domowe jest to, iż ono odnosi się do miejsca gdzie zebranie Zgromadzenia Domowego się odbywa tj., iż jest to zgromadzanie się braci w domu, jako różniące się od sali publicznej