Teraźniejsza Prawda nr. 16 – 1925 – str. 45

ale że nie mogą; powierzchownie tylko zmienili się, tak, jak papiestwo, zmuszeni zostali przez niekontrolujące przyczyny. Tak samo, jak papiestwo prześladowało heretyków, świętych, którzy sprzeciwiali się hierarchii, przewodowi „Świętego Rzymskiego Katolickiego Kościoła.”

      Artykuł mówi, że kandydaci przy wyborach w 1918 nie tylko musieli 1) być w harmonii z towarzystwem podług testamentu i woli, ale także 2) odpowiedzieli na V.D.M. pytania i 3) przyjęli VII tom. Brat Jolly dał wniosek na pierwszy punkt i objawiała się przy tym dwoistość umysłu w niektórych braciach, co gwałcili czarter i testament, gdy mówili, że byli w harmonii. Co się tyczy tych drugich dwóch punktów, nikt nie wie ani nie pamięta, aby takowe były przedstawione przy wyborach w 1918; może być, że później po opuszczeniu zebrania przez wielu braci, były te punkty przyjęte. Na co więc redaktorzy towarzystwa przypominają swoim czytelnikom rzeczy, jak katoliccy teologowie przypominają Żywoty świętych swoim zwolennikom.

      Potem artykuł mówi o sześciu mężach z bronią ku zabijaniu – tylko aby taktownie odpowiedzieć na nasze przedstawienie rzeczy. (P.’19, 137- 147). Odpowiemy tylko w krótkości. Jeżeli tych sześciu mężów od brata Russella śmierci są wiernym ludem Pańskim, jak ich artykuł twierdzi, to powinni, jak ten siódmy mąż, być obleczeni w lniane szaty. Przychodząc z północnej strony przybytku, nie znaczy, jak ich artykuł mówi, że są poselstwem od Boga. Przychodzący z północnej strony przybytku znaczy, że są wielkim gronem, duchową klasą, przedstawioną przez północ (F). Możemy zauważyć, że tylko sześciu wyszło z północnej bramy. Siódmy nie jest wspomniany, aż później; ten z kałamarzem pisarskim miał rzeczywiście przyjemne Boskie poselstwo. Tych sześciu nie mieli, ale jako przesiewacze. otrzymali od Boga pozwolenie do ich zamiarów, aby niegodnych wprowadzić w kontuzje szatańskie (2Tes. 2:912). Ich praca nie była przyjemną Bogu, choć przez okoliczności Bóg dozwolił szatanowi przez nich dzieło przesiewania dokonać, choć to Bóg nie pochwala. Jeżeli tych sześciu, jak artykuł twierdzi, byliby kapłanami, to byliby, jak on siódmy, obleczeni w lniane szaty. Jako kapłani nie zabijaliby ludzi, ale zwierzęta na dziedzińcu i nie zabijaliby w świątnicy i daliby spokój ludziom. Oprócz tego, ich praca splugawiła dom Boży, gdy zaś prawdziwa kapłańska praca upiększyłaby. Ich pokalanie i ubrudzenie domu Pańskiego i dziedzińca dowodzi, że byli złoczyńcami. Oprócz tego, jeżeli ich praca miała odbyć się po śmierci „onego sługi, ” nie byliby przedstawieni, jako idący za nim i zabijający niektórych, gdy on naznaczał atramentem czoła innych, ponieważ ostatnia przesiewająca klasa była czynną, nim prawdziwy Kościół, Ezechiel uznał, że jego praca była skończoną. (Ezech. 9:11). Oprócz tego liczba 6, będąc liczbą złego, nie byłaby użytą, aby reprezentowała wierny lud Boży w jego czynności, gdy zaś artykuł twierdzi, że ich praca była po śmierci „sługi.” Liczba siedem byłaby użytą.. Odnośnie nadmienienia w Strażnicy, że nie mieli przychodzić do tych, na których był znak, że to znaczy, że nie mieli się starać ich zmienić, możemy powiedzieć,
kol. 2
że taki błądziciel, jak brat Rutherford, który zmienił znaczenie o tymczasowym usprawiedliwieniu, o Eliaszu i Elizeuszu, o Nowoczesnych Świętych itd., chciałby zmienić prawdziwą wiedzę na błąd. Cokolwiek prawdy znajduje się jednak w jego podaniu. Szósty mąż reprezentuje głównie tych, o których myślał, że są wiernym ludem Bożym, to jest rewolucyjnymi przesiewaczami i ich obrońców w obecnym czasie, w czasie szóstego przesiewania, którego głównym wodzem jest brat Rutherford. Lecz ta praca przesiewania nie jest przyjemna Bogu, ponieważ pokalali świątynie, prawdziwy Kościół, (1Kor. 3:17. Ezech. 9:7). Inne jeszcze punkty względem jego przewrotnych rzeczy moglibyśmy wyjaśnić, lecz to wystarczy. Nasze argumenty odnośnie „Wezwania, Przesiewania i Broń ku zabijaniu” nie mogą być zbite. Każdy wysiłek do zbicia Prawdy Epifanii upada. – Izaj. 54:17.

      Dlatego VII tom nie jest onym przyobiecanym groszem pierwszego powołania przypowieści, którego Strażnica podaje, ani też zapłatą pierwszego prawdziwego powołania, ani tego błędnego, którego brat Woodworth podaje, ponieważ ostatni, podaje czas pierwszego powołania od 1881 do 1884; jednakowoż, jak już raz wykazaliśmy, prawdziwe pierwsze powołanie (wezwanie) było od października 1874 (rano) do czerwca 1881, dwie godziny. Gdyby brat Woodworth patrzał na swoje pierwsze powołanie, pokrywające okres z dwóch jego godzin, do którego nie mógł dać logicznych przyczyn przed skończeniem się ogólnego, powołania, jego dwie godziny, jak rachuje każda po 3 lata, skończyłyby się w 1887 To prawdopodobnie wyjaśni cel następującego podania Strażnicy: „Było to myślą brata Russella, ażeby wyszło 7 tomów, a to powiedział w 1886.” Tej dacie musimy stanowczo zaprzeczyć. Brat Russell powiedział, że miało być siedem tomów, a to było później po roku 1887, po brata Woodwortha okresie pierwszego powołania, jeżeli przyjmuje myśl, że trwało dwie z jego godzin. Jak to możemy wiedzieć? Odpowiadamy: 1) grosz był obiecany, nim rozpoczęli pracę, a podług dnia brata Woodwortha (jego dzień żniwa podaje na 36 lat) byłoby we wrześniu 1881 i dlatego długo przed 1886 i 1887; ten fakt niszczy argument Strażnicy, choć ich twierdzące ogłoszenie było w 1886. 2) w 1886, gdy pierwszy tom był po raz pierwszy przez brata Russella wydany, brat Russell potem nie wiedział, ile tomów miało wyjść. W lipcu 1886 podał, jak następuje: „Przyszliśmy do pewnego planu i ufamy, że wszyscy uznają za dobry; to jest, że wydamy kilka tomów dzieła, lecz ile, tego nie wiemy. Pierwszy tom, który teraz jest gotowy, będzie wyjaśniał „Boski Plan Wieków”; drugi itd. (Zobacz przedruk Strażnic, Tom I, str. 861). Następny numer Strażnicy dał temu podobne podanie, że zamówienia na tę książkę są przyjmowane. Następne późniejsze ogłoszenia również tak samo podawały. 3) Redaktorzy może widzieli tom z 1886 z takim podaniem w słowie wstępnym, lecz toby nic nie dowodziło, ponieważ nie rok drukowania szczególnych nakładów był podany na pierwszej stronie książki, ale rok lub data drukowania pierwszego nakładu. Dla tych powyższych przyczyn grosz brata Woodwortha nie otrzymuje żadnej podpory

poprzednia stronanastępna strona