Teraźniejsza Prawda nr. 14 – 1925 – str. 16
ponieważ zasługa Chrystusowa jest tylko im przypisana i wyrok Adamowy nie jest dlatego z nich aktualnie zniesiony. Czy są oni rzeczywiście poczytalnie usprawiedliwieni? Odpowiadamy, że tak. Są oni rzeczywiście aktualnie (ożywiono) usprawiedliwieni? Odpowiadamy, że nie są, ponieważ zasługa Chrystusa nie jest za nich przypisana.
W czasie napisania „Cieni Przybytku” i „Badań Pisma Św.” nasz brat Russell nie zawsze mógł widzieć różnicę stosująca się do Wieku Ewangelii. Potem zaczął wskazywać, że Chrystusowa sprawiedliwość stała się nasza przy poświęceniu (w Z 1909, str. 360 i Z 1910 str. 12, 13) w artykule o szacie weselnej. Później wykazywał jaśniej, jak następujące artykuły dowodzą: Z 1910 str. 93, kol. 2, par. 3-6; str. 246, kol. 3, par. 1-4; Z 1911 str. 394, Usprawiedliwienie z wiary Z 1912, str. 152, kol. 2, par. 4; Z 1913 str. 92-94; Z 1914 str. 67; Z 1915, str. 103, 104, 292, 293; Z 1916 str. 281. Jego ostatnie publiczne wyrażenie na ten przedmiot znajduje się na str. III w słowie wstępnym VI tomu napisane 1 października 1916 i ostatecznie podane do druku 16 października 1910 (P 1922, str. 192, par. 6). Możemy wielu z nas przypomnieć sobie, że on pisał słowo wstępne w tym czasie do wszystkich 6 tomów, ażeby poprawić niektóre niejasno wyrażone w nich rzeczy.
Używając obraz Przybytku możemy w krótkości zauważyć stopnie w pokrewieństwie do przypisanego i ożywionego usprawiedliwienia. Grzesznik opuszczający, pozaobrazowy obóz (świat) przez pokutę i przez wejście na pozaobrazowy dziedziniec (poczytalne usprawiedliwienie) przez wiarę w Chrystusa (pozaobrazową bramę) otrzymuje pewną miarę pokoju z Bogiem. W tym poczytalnie usprawiedliwionym stanie (w pozaobrazowym dziedzińcu) widzi ofiarę Jezusa (ogląda ją) – pozaobrazowy ołtarz – i omywa się z nieczystości ciała i ducha przez słowo Boże (pozaobrazową umywalnię); potem idzie do stanu poświęcenia, do stanu spłodzenia z ducha (do pozaobrazowego miejsca świętego) do zasłony (śmierci ludzkiej woli). Następujący krok jest poświęcenie, przez co natura ludzka (ludzkość) – (prospektywna część pozaobrazowego kozła Pańskiego) jest przywiązana do umarłej ludzkiej woli (do pozaobrazowej zasłony). Potem Jezus aktualnie przypisuje swoją zasługę dla niego,
kol. 2
ożywiając jego usprawiedliwienie przez zniesienie Adamowego wyroku od Boga. Jezus potem ofiaruje ludzkość tej osoby, która teraz jest doskonała przed Bogiem, na ofiarę Bogu. Bóg potem przyjmuje ofiarę przez udzielenie mu Ducha Świętego i zalicza tę ofiarę do części ofiary za grzech (pozaobrazowego kozła pańskiego). Potem ta osoba, jako Nowe Stworzenie, jest kapłanem w stanie spłodzonym z ducha (w pozaobrazowym miejscu świętem) i jako ludzka istota, ożywiono usprawiedliwiona, jest członkiem pozaobrazowego Kozła Pańskiego na pozaobrazowym ołtarzu.
Powracając teraz do mowy brata Rutherforda, możemy widzieć, jak sprzeciwia się podaniom naszego Pastora na powyższe odnośniki przypisanego usprawiedliwienia. Brat Rutherford mówi: „że nie może być częściowego (tylko ożywione) usprawiedliwienie”. Nasz brat Russell na podstawie Pisma Świętego (Rzym. 4:1-25), rozumowania i faktów mówi nam, że przypisane usprawiedliwienie nie jest pełnym lub kompletnym usprawiedliwieniem, dlatego jest częściowe usprawiedliwienie. Lecz jest to prawdą, że nie może być częściowego ożywionego usprawiedliwienia. Brat Rutherford mówi nam, że nie ma postępu w usprawiedliwieniu; nasz drogi Brat Russell na podstawie Pisma Św. rozumu i faktu mówi nam, że jest postęp w przypisanym usprawiedliwieniu od bramy pozaobrazowego dziedzińca do pozaobrazowej pierwszej zasłony. Nawet ożywione usprawiedliwienie w pełnym tego słowa znaczeniu jest postępowym, ponieważ zaczyna się z Jezusa aktualnym przypisaniem Jego zasługi, postępuje do Ojca aktualnego zniesienia wyroku Adamowego i kończy się przez uznanie osoby za doskonałą. Brat Rutherford mówi, że „usprawiedliwienie jest momentalną rzeczą”. Nasz drogi brat Russell na podstawie Pisma Św., rozumowania i faktu pokazuje nam, że przypisane usprawiedliwienie jest postępującym. Lecz ożywione usprawiedliwienie można nazwać momentalna rzeczą. Drodzy Bracia i Siostry, mowa, którą brat Rutherford używa, jest czystą i prawdziwą, jeżeli jest zastosowana do ożywionego usprawiedliwienia. Lecz ponieważ on odrzuca przypisane usprawiedliwienie i używa takiego sposobu jak powyżej, jego podania są zwodzącymi; gdy zaś odnosząc się do przypisanego usprawiedliwienia, którego on nie przyjmuje, jego wyrażenia są bardzo błędne.
kol. 1
ODPOWIEDZI NA ZAPYTANIA
Pytanie: Czy wzięcie przez ducha, podane w 1Król. 18:12: 2Król. 2:10; Dz.Ap. 8:39 udziela nam pewnego światła względem wzięcia Eliasza, podanego w 2Król. 2:1, 11?
Odpowiedź: Tak. wzięcie Eliasza, o którym synowie proroccy mówili w 2Król. 2:16, jest wyjaśnieniem, że był wzięty, a potem z powrotem spuszczony na ziemię. Podanie Obadyasza w 1Król. 18:12 wyjaśnia, że Eliasz mógł być wzięty z ziemi; a doświadczenie Filipa w Dz.Ap. 8:39 wyjaśnia, nie tylko, że Eliasz był wzięty w niebiosa, (powietrze) ale także został spuszczony na ziemię.
TERAŹNIEJSZA PRAWDA I ZWIASTUN
CHRYSTUSOWEJ EPIFANJI
Niezależne Pismo Religijne, wychodzi co dwa miesiące.
PAUL S. L. JOHNSON. Wydawca i Redaktor.
Będąc wolnym od sekt, partii, organizacji i wyznań ludzkich, ale przywiązane do Boga, tak jak wyrozumiewa Jego Słowo, Pismo to wydawane jest dla obrony Prawdy Paruzji udzielonej od Pana przez „wiernego sługę” jako podstawy dla dalszego rozwijania Prawdy; dla obrony zarządzeń, czarteru i testamentu udzielonych od Pana przez „wiernego sługę” jako rzeczy wiążące kontrolujące Korporacje i Stowarzyszenia między ludem Prawdy, i dla głoszenia i obrony rozwijającej się Prawdy, Epifanii jako pokarmu na czas słuszny dla pańskiego ludu wszystkich klas i oddziałów, tak jak upodoba się Panu udzielić.
Dla bezpieczności pieniądze zasyłać należy ze Stanów Zjednoczonych przekazami ekspresowymi, bankowymi i pocztowymi z poza granicy St. Zjednoczonych tylko przekazami bankowymi.
Przy zmianie adresu prosimy nadesłać jak stary tak i nowy adres. Prosimy dać pełny adres u góry każdego listu. Kopia „Teraźniejszej Prawdy” będzie wysłaną darmo, jak dla proszących o to, tak i dla innych osób, jeżeli ich adresy nam będą wysłane. „Teraźniejsza Prawda” jest wysyłana biednym Pańskim na tych samych warunkach jak za czasów br. Russella. Odnowienia prenumeraty są podane na owijaczce każdego wysłanego egzemplarza. Pojedynczy egzemplarz kosztuje 25 centów. Roczna Prenumerata $1.00.