Teraźniejsza Prawda nr 145 – 1952 – str. 92

Maria nie jest jednostką, lecz zbiorem jednostek, stanowiących część Wielkiego Grona. Pomimo że nie używamy słowa „zebrana” o osobie rodzaju żeńskiego, ono jednak pasuje do wyrażenia się o kompanii lub gronie osób. Powinniśmy także mieć na uwadze to, jak jest podane dalej, że podróż ta była do Faran (w Heb. Paran), które przedstawia Królestwo (4Moj. 10:12; 13:1; tom VIII, roz. 10). To pokazuje że w pozafigurze Maria będzie miała w pozafiguralnej podróży udział w gromadzeniu wierzących z Pogan i Żydów do Obozu epifanicznego, oraz iż ta spełniana służba będzie częścią ostatniej podróży, która jest ostatnim wzrastaniem we Wieku Ewangelii w łasce, znajomości i służbie.

      Powinniśmy także zauważyć że obozowanie, gdzie wydarzenia opisane w 12 rozdziale czwartej księgi Mojżesza miały miejsce, odbywał o się w Hazerocie. Słowo Hazerot znaczy wioski i przedstawia sekty, pojedynczo lub zbiorowo (4Moj. 11:35; tom IX roz. 1, par. 27). Doświadczenia epifaniczne z pozafiguralną Maria były połączone z doświadczeniami zachodzącymi w sprawach sekciarstwa, albowiem wodzowie lewiccy sformowali wiele sekt w Epifanii, a sekty te sprawiały nam niektóre szczególne doświadczenia. To działo się również w żniwie Źydowskim i w okresie pomiędzy nim a Epifanią. Chociaż książęta utratnicy i inni wodzowie sekciarstwa i ich zwolennicy z nowych stworzeń nie byli znani jako klasa byli oni powodem wielu doświadczeń dla Kapłaństwa, tak w sektach jak i w systemach i ruchach. Lecz srogość tych prób ustanie z czasem, albowiem będą, one o wiele łagodniejsze po oczyszczeniu pozafiguralnej Marii; bo jak jest pokazane w oczyszczeniu i tymczasowym obozowaniu w Hazerocie, one jeszcze będę obecne, chociaż łagodniejsze dlatego że oczyszczeni Lewici będę daleko mniej sekciarskimi aniżeli obecnie. Figura tymczasowego obozowania Izraela w Haserocie, po powrocie Marii do obozu, przedstawia to, ogółem mówiąc, że odłamy Wielkiego Grona, które sformowały się gdy pozafiguralna Maria była nieczystą, pozostaną takimi po jej oczyszczeniu się; ponieważ każda grupa będzie niewątpliwie miała swoje specjalne dzieło po swym oczyszczeniu, a przed opuszczeniem tego świata, podczas gdy początek oczyszczonej pracy rozpocznie się gdy oni są w pozafiguralnym Haserocie.

      Z powyższego widzimy, że pozafiguralna Maria nie jest osobę, lecz gronem osób. I dlatego jest możliwym aby część tego grona, a zwłaszcza jego wodzowie, tj „dobrzy lewici” byli pozafiguralnie zebrani, podczas gdy drudzy jeszcze pozostaną w stanie nieczystym. Co się tyczy oczyszczonej części tego grona, oni maję wkrótce rozpoczęć swe podróż do pozafiguralnego Faran – Królestwa – która jest ostatnim wzrostem we Wieku Ewangelii w łasce, znajomości i służbie, a wzrost ten, między innymi, zawiera w sobie „zebranie wierzących z Pogan i Żydów do Obozu epifanicznego”. A więc czysty lud Pański w Epifanii wchodzi zatem do nowego zbiegu doświadczeń wzrastania w łasce, znajomości i służbie, łącznie z inne formą pracy, aniżeli dziełem nad Kozłem Azazela, albowiem praca ta już się skończyła (Ep. tom X str. 509). Początek oczyszczonej pracy rozpoczyna się gdy jeszcze są w pozafigaralnym Hazerocie.

      Jak już było wykazane w Present Truth z 1951 str.75, używanie pierwszego tomu przez kolporterów i strzelców, chociaż było poprzednio przepowiedziane (Ep. tom V, str. 240; Ep. tom VII, str.494), zachęcanie po raz pierwszy do tej pracy było ogłoszone w 1950 (P ’50, str. 7).

poprzednia stronanastępna strona