Teraźniejsza Prawda nr 145 – 1952 – str. 87

zagrabia władzę i panowanie nad dziedzictwem Bożym (1 Piotr 5:3) i sekciarstwie,  którego partyjni zwolennicy biorą udział przedstawiony w pozafiguralnym czczeniu i  całowaniu Baala (1 Król.19:18; Rzym. 11:4, 5), a gdzie uczestniczący w tym przestają być  prawdziwymi wybrańcami.

      Wierni, tak jak w pozafigurze Aaron, oparli się po obu stronach zasłony owemu  rewolucjonizmowi. Opór ich ma za odpowiednik obraz Aarona, który prowadzi Kozła do  drzwi namiotu, aby go oddać obranemu człowiekowi. Rewolucjonizm wzrastała stale od  tej chwili i byłby z pewnością usunął całkowicie prawdy Żniwa i Boskie zarządzenia  dotyczące dzieła Wielkiej Kompanii, gdyby nie opór, jaki w każdej sprawie  przeciwstawiał im pozafiguralny Aaron. Gdy te rewolucjonizmy stały się tak wielkie iż  były poświadczeniami przynależności do Wielkiej Kompanii (Ps. 107:10, 11), wtedy  Kapłaństwo wycofało kapłańską lecz nie braterską społeczność od rewolucjonistów i ich  popleczników (1 Kor. 5:9-13). Wycofanie to jest pozafigurą czynności Aarona, gdy  wyprowadzał kozła za bramę i oddawał go w ręce obranego człowieka. Podobnie jak  Kozioł Azazela, który przedstawia człowieczeństwo Wielkiej Kompanii, przechodzi za  bramę, tak i ich nowe stworzenia wychodzą z pozafiguralnej Świątnicy, a wchodzą na  pozafiguralny Dziedziniec – odtąd ich nowe stworzenia przestają być Kapłanami a stają się  Lewitami. Rozumiemy, że człowiek obrany; wyobraża przykre doświadczenia i  prześladowcze osoby, a to współdziała w zniszczeniu cielesnych umysłów Wielkiej  Kompanii, sprowadzając na jej członków wiele cierpień. Pośród tych doświadczeń klasa ta  tak dalece mija się z prawdą i sprawiedliwością, że Kapłaństwo zmuszone było wycofać  od nich także wszelką braterską pomoc i łaskę. W pozafigurze to jest czynione wtedy, gdy  pozaobrazowy człowiek obrany prowadzi ich na pozaobrazową puszczę, czyli  odosobnienie od ludu Bożego. Rychło po odmówieniu im przez Kapłanów bratniej  pomocy i braterskich względów, dostają się w ręce Azazela; a będąc w jego rękach,  dopuszczają się takich nadużyć rewolucyjnych, że trudno nawet im samym zaprzeczyć iż  błądzili w całym swym postępowaniu. Doświadczenia ich w rękach Azazela będą tak  smutne, że ostatecznie na podobieństwo syna marnotrawnego, gdy ich cielesne umysły i  dzieła zostaną zniszczone, przyjdą do upamiętania, zaczną pokutować i nawrócą się do  łaski Ojca – lecz jako członkowie Wielkiej Kompanii, którymi nie przestali być w uczynku  i prawdzie.

      Po oczyszczeniu i rozpoznaniu swego miejsca w Planie Bożym wezmą oni wybitny i  owocny udział w głoszeniu Królestwa i o przygotowaniu, uzupełnieniu i zaletach  Oblubienicy (Obj. 19:6-8). Będą zaproszeni do objęcia godności Druhen jako honorowi  goście w wieczerzy wesela Barankowego (Obj. 19:9) Jednym z wielkich dzieł, które  spełnią, będzie nawrócenie Izraela do Chrystusa (Pieśń 5:8 – 6:1), co stanie się w  drugiej fazie ucisku Jakubowego (Jer. 30:4-24; Sof. 12:9-14). Innym z ich wielkich dzieł  będzie rozbudzenie w pogańskim świecie głębokiej i powszechnej tęsknoty za  Królestwem. Jeszcze większym dziełem będzie pozyskanie licznych ludzi dla klasy  Młodocianych Godnych i wzajemny ich wysiłek i pomoc na drodze ku prawdzie i  sprawiedliwości. Po oczyszczeniu będą oni owocnym narzędziem Pana, który będzie dla  nich litościwy, pełen przebaczenia

poprzednia stronanastępna strona