Teraźniejsza Prawda nr 145 – 1952 – str. 85

w obliczu próby tak zakłamane przez swój niechrześcijański kierunek myśli, że zdjąwszy  maskę wyrzekną się same prawa do nazw chrześcijańskich. Któż dziś na przykład uważa  Kaizera czy Hitlera za chrześcijan? Ich całkowicie niechrześcijańskie postępowanie  podczas wojen, które były wstępem do ognistego pieca, zdemaskowało ich podobnie jak  stało się to i z wielu innymi.

      W innej przypowieści u Mat. 13:48-50 o sortowaniu ryb złowionych w sieć,  oddzieleniu złych od dobrych, i wrzuceniu złych do morza – wyrażona jest myśl o  rozdziale wiernych chrześcijan i chrześcijan – hipokrytów. Hipokryci uznani są za  niezdatnych. Jest to podobny bieg myśli, jak w podanej powyżej przypowieści o pszenicy  i kąkolu. W Obj. 14:17-20 mamy pod postacią wina i jego dojrzałych gron, które zostają  poddane prasie i wyciśnięte – inny przejaw tej samej myśli. Winorośl ziemska jest tu  zafałszowaniem pojęcia wina sadzonego Boską Prawicę (Jan 15:1-8) i jako taki falsyfikat  dostaje się z całą masą owocu pod prasę i przechodzi próbę pierwszego stopnia podczas  wojny światowej 1914 r. To samo sfałszowanie pojęcia królestwa Bożego mają na myśli  inne Pisma, mówiąc o symbolicznych niebiosach i ziemi, które będą zniszczone przez  ogień (2 Piotra 3:3-12; Sof. 3:8; Mal. 4:1). Analogiczna myśl jest pod postacią trzęsienia  ziemi; podana w Ps. 46:2-4, 7-10; Żyd. 12:26, 27 i Obj. 16:18-20. Doświadczenie to  przedstawione jest pod różną postacią w Ps. 18:8-16, zaś Ps. 50:3, 4 , opisuje je jako ogień  i nawałnicę Psalm 107:23-30 i Nah.1:3, 6 ,7 ujmują je w obrazie burzy morskiej i trąby  powietrznej. Bitwą nazywa je Obj. 16:14; Sof. 3:8; Iz. 13:4. Gradobiciem, niszczącą burzą  i potopem potężnych wód jest ono u Iz. 28:2 i Nah.1:4, 5, 8. Pod nazwą miotły zniszczenia  występuje u Iz. 14:23. Tak więc Pismo daje nam wiele opisów tego wielkiego niszczącego  ucisku, któremu poddani będę niewierni i fałszywi chrześcijanie pod koniec Wieku,  podobnie jak się to stało z plewami Izraela, w końcu Wieku Żydowskiego. W ruchu,  zmierzającym do organizowania ludzi widzimy naocznie wiązanie kąkolu w snopki, zaś w  obu wojnach światowych widzimy jak rozpoczęło się rzucanie snopków do  symbolicznego, ognistego pieca. Tak tedy na oczach naszych urzeczywistnia się siódme  zamierzenie Wieku Ewangelii. Wynikiem jego będzie obrzydzenie ludziom grzechu i  towarzyszących mu objawów oraz przygotowanie ich do przyjęcia Królestwa Bożego.

      Gdy siedem rozważanych dotąd zamierzeń Wieku Ewangelii cechuje  podobieństwo do siedmiu zamierzeń Wieku Żydowskiego, to pozostałe trzy zamierzenia  Wieku Ewangelii nie mają analogii w Wieku Żydowskim. Trzy te zamierzenia są przeto  nowymi w swej istocie przejawami Boskiego Planu.

WYŁONIENIE WIELKIEJ KOMPANII

      Pierwszym z tych trzech, a więc ósmym z kolei zamierzeniem Wieku Ewangelii jest  przygotowanie Wielkiej Kompanii do życia wiecznego i jej przyszłych urzędowych zadań.  W rozprawach naszych angielskich (w Herald of Epiphany 1920, 17-I9; 1921, 38)  opisaliśmy Wielką Kompanię i jeśli chodzi o szczegóły odsyłamy naszych czytelników do  tych artykułów. Tu podamy tylko parę wyjaśnień odnośnie

poprzednia stronanastępna strona